Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mummopyörät ovat niin suosittuja?

Vierailija
10.04.2018 |

Laitoin myyntiin vanhan mummopyörän ja sille olisi ollut ostajia pilvin pimein. Olisi pitänyt pyytää enemmän kuin 60e, näköjään. Mihin suosio perustuu?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kestäviä ja mukavia ajaa, näyttääkin kivalta.

Vierailija
2/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummopyörissä on mukava ajoasento. Nykyaikaiset pyörät on ihan roskaa. Mummopyörällä voi ajaa selkä suorassa ja satula on mukava.

Haluaisin itsellenikin mummopyörän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta pyörää ei kannata enää ostaa, kun se ei pysy pihassa kuin korkeintaan iltaan asti.

Vierailija
4/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutta pyörää ei kannata enää ostaa, kun se ei pysy pihassa kuin korkeintaan iltaan asti.

Oletko kuullut paikantimesta? 

Vierailija
5/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat muodikkaita.

On niissä lisäksi miellyttävä ajoasento ja leveä satula. Sopivat kaupunkiajoon oikein hyvin.

Vierailija
6/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän lohduttaakin, että voi lähteä jäljittämään sitä varastettua fillaria jostain narkkarivarastolta... Eiköhän se ole ihan vain kivempi, ettei sitä omaa pyörää ylipäätään varasteta.

T. eri

Vierailija
7/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hajoa helposti, kestää tuulet ja tuiskut, yleensä isot pyörät, niin matka joutuu.

Vierailija
8/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ”mummopyörä” juurikin pystyn ajoasennon vuoksi. Sporttisimmilla kyyrypyörillä ajaessa tulee selkä ja niska kipeäksi.

Vierailija
9/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän lohduttaakin, että voi lähteä jäljittämään sitä varastettua fillaria jostain narkkarivarastolta... Eiköhän se ole ihan vain kivempi, ettei sitä omaa pyörää ylipäätään varasteta.

T. eri

No mulla on sellainen älypyörä, että saan halutessani siihen ajoneston. Minusta on mielenkiintoista seurata pyörän liikkeitä. 

Vierailija
10/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäviä ja niissä on kelvollinen penkki eikä mikään anaalinhieronta satula. Hyvä sekin ettei niissä ole sitä muniensatutus tankoa. Evvk miksi niitä sanotaan mutta ovat ihan parhaita polkupyöriä.

Vierailija
11/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummopyörällä pääsee kulkemaan kesät talvet.

Muutama vuosi sitten mulla oli välilevyn pullistuma, ja muun mallisilla pyörillä en pystynyt ajamaan, kun köyryselkäinen asento sattui niin paljon.

Vierailija
12/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pysty ajoasento sopii rentoon kaupunkiajoon normivaatteissa

-kevyt polkea joten pitemmätkin matkat taittuu

-yleensä 1 vaihde ja jalkajarru eli melko idioottivarma kulkine, mahdollisimman vähän rikkoutuvia osia ja nekin helppo huoltaa itse

-yksinkertainen ja klassinen ulkonäkö miellyttää monia

-ei ole kallis, joten ei erityisesti houkuta varkaita (niin paljon että nistit tai varasliigat vaivautuisivat murtamaan kunnon lukon) - eli ei samanlaista säilytysongelmaa kuin kalliimmissa pyörissä

Vierailija
13/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä tyytyväinen mummomalliseen älypyörääni. 

Vierailija
14/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niitä kaksi. Paljonkohan vois toisesta pyytää?

Vierailija
15/25 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kun harrastin kilpapyöräilyä, niin koulussa kävin ikivanhalla mummopyörällä. Matka ei ollut kuin  vajaa pari kilsaa ja sisälsi mm polkuja, joten oli siihen tarkoitukseen oikein passeli, eikä tarvinut pelätä varastamista.

Pyörä oli oikeastikin mummoni vanha ja jo parhaat päivänsä nähnyt, eli siis todellakin aito mummopyörä, mutta mukavasti silläkin matka taittui. Sillä norsunkorvasatulaisella "kaunottarella" tuli poljettua kesät talvet muutenkin lyhyet kapupunkiajot. Lämmöllä muistelen vieläkin kyseistä vähäruosteista menopeliä, joka palveli minua tuulessa ja tuiskussa aina siihen asti, kun muutin pois kotoa.

M47

Vierailija
16/25 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mummopyörässä on se , että niitä voi käyttää pyykkitelineenä.

Vierailija
17/25 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "ratastettu" mummopyörä, kevyempi polkea kun välitykset on muutettu.  Joku -70 luvun alun.

Vierailija
18/25 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. eri

No mulla on sellainen älypyörä, että saan halutessani siihen ajoneston. Minusta on mielenkiintoista seurata pyörän liikkeitä. 

No mutta mullapas onkin moottoripyörä, siinäkin on ajonesto ja abs jarrut.

Vierailija
19/25 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsiskellyt pappapyörää jo jonkin aikaa, sellaista minkä saisi alle satasella liikenteeseen. Valmista en osta, pitää olla projekti.

Vierailija
20/25 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huollettu siisti Helkama Ainotar 180e, Helkama Aino 350e . Muu merkki huollettuna 100e. Muu muumerkki huoltamaton 40e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä