Suomalaisten pitäisi lentää aina kun mahdollista Finnairilla, koska se on oma kansallinen ylpeytemme!
Kommentit (23)
Mä teen näin! Samaa mieltä siis!
Enoni oli Finnairilla lentokapteenina ❤️
Laatu maksaa, mutta haluat aina vain parasta. Turvallisen kyydin ja huippukoulutetun miehistön.
Finmair on hyvä, erityisesti pitkät lennot.
Ulkomaalainen vaimoni haluaa lentää Finnairilla aina kun se on mahdollista. Itselleni lentoyhtiöllä ei niin ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa, mutta haluat aina vain parasta. Turvallisen kyydin ja huippukoulutetun miehistön.
Muut Euroopplaiset lentoyhtiöt ovat yhtä turvallisia. Samoilla ilmädösillä ja boingboingeilla ne lentää. Niillä vaan pääsee halvemmalla ja saa parempaa palvelua samalla.
Ei millään pahalla, mutta esim. Saksaan suuntautuvissa lennoissa Lufthansa on täysin ylivoimainen. Hintataso kokolailla sama, mutta palvelu aivan toisella tasolla; lentokentillä helppo check-in, palvelutiskit Helsinki-Vantaalla etuoven edessä. Jos ostat lippuja lapsille, nettipalvelu listaa sinulle automaattisesti lapsien palveluita. Konsepti vaan niin paljon paremmin mietitty ja samalla hintatasolla, siis.
Finskin lentoemot on padonrakentajan habituksella varustettuja yrmyjä, ainakin kaukolennoilla.
Minä lennän lomalennot aina Finnairilla yksinkertaisesti siksi, että se on useimmiten ainoa yhtiö, jolla on suorat lennot kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa, mutta haluat aina vain parasta. Turvallisen kyydin ja huippukoulutetun miehistön.
Muut Euroopplaiset lentoyhtiöt ovat yhtä turvallisia. Samoilla ilmädösillä ja boingboingeilla ne lentää. Niillä vaan pääsee halvemmalla ja saa parempaa palvelua samalla.
Samoja koneita tosiaan, mutta niiden ero löytyy huoltokirjan paksuudessa. Siinä missä Finnairilla on tuhat sivua, riittää jollekin toiselle firmalle kymmenen.
Niin? Toki minäkin mieluusti lentäisin aina finskillä, mutta se ei ole taloudellisesti mahdollista. Eiköhän näin ole monilla muillakin.
Ylpeytemme? Pikemminkin häpeä.
Euroopan sisäisillä lennoilla palvelu olematonta, Singaporen ja Hongkongin lentojen matkustamohenkilökunnat ulkoistettu (kuten taitaa olla myös ainakin Madrid), A330-koneiden matkustamot vanhanaikaisia, uusien A350-koneiden businessluokkien vikoja korjailtu ilmastointiteipillä ja ylipäätään huono istuinvalinta. Kaikkein räikein esimerkki on lennot Dubaihin, kuuden tunnin lennot eikä koneissa viihdejärjestelmiä. Kyllä riittää ihan hyvin negatiivisia seikkoja yhtiössä.
Ylipäätään koneet muistuttavat sisältä enemmän hammaslääkärin vastaanottoa kuin mitään sellaista, mitä businessluokassa toivoisi olevan vastassa. Koneiden ulkoasukin piti mennä vuosikymmenen alussa pilaamaan, yhtä väritön tyyli kuin koko Suomi. KLM:n livery sen sijaan on hieno.
Käy kateeksi tanskalaisia ja ruotsalaisia, pääsevät matkaamaan Aasiaan oikeilla laatuyhtiöillä Singapore Airlinesilla, Thai Airwaysillä, Emiratesilla ja Cathay Pacificilla.
Niin kaasun kun finnairilla ei ole onnettomuuksia niin menettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa, mutta haluat aina vain parasta. Turvallisen kyydin ja huippukoulutetun miehistön.
Muut Euroopplaiset lentoyhtiöt ovat yhtä turvallisia. Samoilla ilmädösillä ja boingboingeilla ne lentää. Niillä vaan pääsee halvemmalla ja saa parempaa palvelua samalla.
Samoja koneita tosiaan, mutta niiden ero löytyy huoltokirjan paksuudessa. Siinä missä Finnairilla on tuhat sivua, riittää jollekin toiselle firmalle kymmenen.
Nyt puhuta afrikkalaisista yhtiöistä joka lentävät jenkeistä ja euroopasta ostetuilla 60-luvun romuilla. Muut eurooppalaiset lentoyhtiöt ovat aivan yhtä turvallisia kuin Finnair.
Vierailija kirjoitti:
Niin kaasun kun finnairilla ei ole onnettomuuksia niin menettelee.
Maailmassa on jokaisella hetkellä ilmassa vähintään kymmeniä tuhansia lentokoneita, jotka eivät ole Finnairin. Mitenköhän ne mahtavat pysyä ilmassa?
Ihan tiedoksi, esimerkiksi Finnairin uudet A350-koneet huolletaan Hongkongissa. Viime kuussa kävi yksi A330 hakemassa uuden maalipinnan Manchesterissä. Suomesta ei löydy tietotaitoa eikä resursseja kaikkeen. Tietyt asiat on järkevä keskittää.
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa, mutta haluat aina vain parasta. Turvallisen kyydin ja huippukoulutetun miehistön.
Laatu ja paras ovat sanoja, jotka eivät kuulu Finnairin kanssa samaan lauseeseen.
Ylipäätään ainoa syy, miksei Finnairin nimellä ole onnettomuuksia on se, että nimi vaihdettiin. Edeltäjälle Aero O/Y:lle sattui yhtä sun toista, muun muassa humalaiset pilotit tappoivat koneellisen porukkaa.
Niin pitäisi jos nyt kotimaisen suosimista ajatellaan, mutta jos haluaa laadukasta palvelua eikä karvalakkikansan tasolle jäänyttä tai hv-linjalla liikkuvia lentoemäntiä, ei Finnairia voi valitettavasti harkitakaan. Jos on aina lentänyt Finnairilla niin ensimmäinen kokeilu jollain tasokkaalla lentoyhtiöllä on silmät positiivisesti avaava kokemus joka muuttaa käsityksen lentomatkailusta kokonaan.
Finnair on leikannut tällä vuosikymmenellä hurjasti huoltotoiminnoista ja polkenut työntekijöiden oikeuksia. Lisännyt yksittäisten työntekijöiden työmäärää palkan nousematta.
Kulukuurit kostautuu onnettomuuksien muodossa. Joko ihmisten loppuunpalamisen tai ihan vaan laiminlyöntien myötä.
Sama tietenkin muillakin yhtiöillä. Tuottavuus ja tehokkuus on turvallisuutta tärkeämpää.
Finnair on kallis ja palvelutasoltaan ala-arvoinen lentoyhtiö. Jos vaan pääsee kohteeseen jonkun toisen firman koneella, ei Finnairia kannata harkitakaan. Pääsee halvemmalla ja palvelutaso on parempaa.