Mikä on autossa huohotin?
Kommentit (18)
Se on tarkoitettu vain naisautoilijoille se huohottaja,korvan juuressa huohottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla nykyautoissa.
Kaikissa on.
Huohotinputken kautta moottori hönkii ja putkeen keräytyy kosteutta ja öljyhuuruista mähkää, joka jäätyy talvella huohotinputkeen tai suodattimeen.
Kun putki menee tukkoon, estyy moottorin hengitys jolloin se sylkee öljyt jostakin ulos. Joskus öljyn mittatikun kautta, joskus kampiakselin Stefan kautta.
Yleensä sen ei pitäisi jäätyä jos suodatin on vaihdettu.
Monesti se onkin suunnitteluvirhe joka rikkoo moottorin ja sitten tapellaan myyjän kanssa kuka maksaa kun auto ei kestä suomen talvea.
Vanhoissa dieselfordeissa oli tätä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Huohotin on letkusarja jota pitkin painetta tasataan moottorissa. Jos se on keulalla suojaamaton niin jäätyy ajoviimassa öljyvesiseosta kun on ja paineet kasvaa niin että moottoriöljyt voivat tulla öljyn mittatikusta ulos ja kone voi hajota kun voitelu ei toimi
Nyt alan ymmärtää... tämä huohotusjuttu liittyy siis sihen että jos keulassa letkun paineet kasvaa niin tikusta voi puskahtaa möhnät ulos vaikka tavara ei olisi liukas.
Vierailija kirjoitti:
Voiko se muka jäätyä? Jos voi, niin miksi?
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/varo-huohottimen-jaatymista
Kyllä voi ja se on kallis remontti sitten.
Mies käyttää letkua ja nainen huohottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla nykyautoissa.
Miksi ei olisi?
Se on se muija jonka kanssa ollaan siellä takapenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Se on se muija jonka kanssa ollaan siellä takapenkillä.
Kuskin vieressä istuva muija taas on kälkätin.
Se on kampikammion tuuletus. Väärin suunnitellussa (mm. jotkut Peugeotit ja VW) järjestelmässä viima pääsee jäädyttämään pakkasilla letkuun kertyneen vesi/öljyseoksen, paine moottorissa kasvaa liiaksi ja näin öljyt purskahtavat ulos helpoimman reitin kautta, jopa stefa voi pullahtaa paikaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on kampikammion tuuletus. Väärin suunnitellussa (mm. jotkut Peugeotit ja VW) järjestelmässä viima pääsee jäädyttämään pakkasilla letkuun kertyneen vesi/öljyseoksen, paine moottorissa kasvaa liiaksi ja näin öljyt purskahtavat ulos helpoimman reitin kautta, jopa stefa voi pullahtaa paikaltaan.
Eikö noissa ole sähkövastukset asennettuna ainakin suomiautoihin, saksantuonnit ym. voi tietysti olla että puuttuu. Muistelen että johonkin autoon niitä asennettiin takaisinkutsuna juuri tämän takia kun oli jäänyt tehtaalta puuttumaan.
Ukko35 kirjoitti:
Huohotinputken kautta moottori hönkii ja putkeen keräytyy kosteutta ja öljyhuuruista mähkää, joka jäätyy talvella huohotinputkeen tai suodattimeen.
Kun putki menee tukkoon, estyy moottorin hengitys jolloin se sylkee öljyt jostakin ulos. Joskus öljyn mittatikun kautta, joskus kampiakselin Stefan kautta.
Yleensä sen ei pitäisi jäätyä jos suodatin on vaihdettu.
Monesti se onkin suunnitteluvirhe joka rikkoo moottorin ja sitten tapellaan myyjän kanssa kuka maksaa kun auto ei kestä suomen talvea.
Vanhoissa dieselfordeissa oli tätä vikaa.
Patonkimaan autojen onglema. Fordeissa on myös käytetty PSA mottoreita.
Kun olin 19v, niin silloinen 18v tyttöystäväni oli melkoinen huohotin takapenkillä.
Huohotin on letkusarja jota pitkin painetta tasataan moottorissa. Jos se on keulalla suojaamaton niin jäätyy ajoviimassa öljyvesiseosta kun on ja paineet kasvaa niin että moottoriöljyt voivat tulla öljyn mittatikusta ulos ja kone voi hajota kun voitelu ei toimi