Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä virkaa on autossa sillä, että ottaako se puhallusilman sisältä vai ulkoa?

Vierailija
19.02.2018 |

Mä oon aina ihmetellyt niitä nappeja ja mulla on aina ollut varmaan se nappi pohjassa, että ottaa ilman ulkoolta. Milloin pitäisi painaa sitä nappia että sama ilma kiertää vain auton sisällä? Vaikuttaako bensankulutukseen tai jotain?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilman uudelleenkierrätys nopeutta esim. sisätilan lämpenemistä tai jäähtymistä.

Vierailija
2/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajaa ruuhkassa pitkissä tunneleissa (vaikka Alpeilla tai Norjassa) kannattaa pitää se sisäkierto, ettei tule pakokaasuja sisälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäilman uudelleenkierrätys nopeutta esim. sisätilan lämpenemistä tai jäähtymistä.

Eli miten sitä pitäisi käyttää esim. nyt tällaisella -15 pakkasella?

Vierailija
4/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika pitää aina sitä sisäilman kierrätystä. Tänäänkin aamulla oli auton ikkunat ihan järkyttävässä jäässä SISÄPUOLELTA! Oisko niin, ettei kostea ilma pääse ulos jos aina kierrätää vaan sisäilmaa?

Vierailija
5/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat kamalasti savuttavan auton perässä, saattaa olla syytä rajoittaa ulkoa tulevaa ilmaa.

Vierailija
6/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän sisäilman uudelleenkierrätystä jos lasit on sisältä huurussa, mutta en muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika pitää aina sitä sisäilman kierrätystä. Tänäänkin aamulla oli auton ikkunat ihan järkyttävässä jäässä SISÄPUOLELTA! Oisko niin, ettei kostea ilma pääse ulos jos aina kierrätää vaan sisäilmaa?

Kannattaa vähän ennen pysäköimistä (illalla jos käyttää vasta aamulla)antaa tulla kylmää ilmaa autoon, siten ikkunat ei ole niin pahasti huurteessa.

Vierailija
8/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteus alkaa kerääntymään autoon jos pitää sisäilman kiertoa päällä. Tämähän on ihan loogista koska korvaavaa ilmaa ei tule. Kosteus taas saa ikkunat huurtumaan ja lopulta jäätymään.

Sisäilmankiertoa voi käyttää autoa lämmittäessä jos ei itse ole autossa ja lyhyitä aikoja esim ruuhkassa, ettei pakokaasuja pääse sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietitäänpä.

Jos päällä on sisäilmankierrätys niin puhallin kierrättää vain ilmaa auton sisässä. Kaikki mitä autossa matkustavat hengittävät ulos, pierevät tms kaasuuntuvat jää siihen sisäilmaan pyörimään ja mitä pidempään tämä jatkuu sitä kosteampaa ja tunkkaisempaa se sisäilma on. Mitä kosteampaa sisäilma on sitä herkemmin auton ikkunat menevät huuruun. Ja jos jätät kosteaa ilmaa sisältävän auton pakkaseen se kosteus tiivistyy lasien sisäpinnoille.

Sisäilmankierrätys on vain hetkellistä nopeaa lämmittämistä varten ja tunneliajoa varten kuten jo muut todenneet.

Vierailija
10/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän sisäilman uudelleenkierrätystä jos lasit on sisältä huurussa, mutta en muuten.

Heh heh, olipa hauska trolli.

-9001/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajat kamalasti savuttavan auton perässä, saattaa olla syytä rajoittaa ulkoa tulevaa ilmaa.

Parempi ratkaisu on pidentää väliä tuollaiseen autoon tai ohittaa se.

Vierailija
12/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän sisäilman uudelleenkierrätystä jos lasit on sisältä huurussa, mutta en muuten.

Mä oon luullut et se toimii just toisinpäin :D . Tai ehkä soisin ajatella et jos ajaa rankkasateessa tai muuten tosi kosteassa ilmassa niin sit se vois auttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika pitää aina sitä sisäilman kierrätystä. Tänäänkin aamulla oli auton ikkunat ihan järkyttävässä jäässä SISÄPUOLELTA! Oisko niin, ettei kostea ilma pääse ulos jos aina kierrätää vaan sisäilmaa?

Auto parkkihalliin tm. lämmitettyyn tilaan ikkunat raolleen jotta kosteus poistuu tai sitten vaihtoehtoisesti silica-kissanhiekalla täytetty sukka kojelaudalle joka kerää kosteutta pois.

Vierailija
14/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasella kannattaa pakata kodin lämmintä sisäilmaa vakuumiin ja päästää se sitten autossa ulos, niin avot, tarkenee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täällä oppii uutta :) . Eli kun käynnistän auton ja menen harjaamaan autoa lumesta, siksi aikaa kannattaa laittaa sisäilman kierrätys päälle? No, ei siinä lumien harjaamisessa mene kuin pari minuuttia, onkohan siitä siinä ajassa edes hyötyä?

Vierailija
16/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti otetaan aina ilma ulkoa. Sisäilman kierrätystä käytetään vain ajettaessa paksussa saastepilvessä, eli käytännössä sitä ei tarvitse Suomessa.

Vierailija
17/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajat kamalasti savuttavan auton perässä, saattaa olla syytä rajoittaa ulkoa tulevaa ilmaa.

Parempi ratkaisu on pidentää väliä tuollaiseen autoon tai ohittaa se.

Kaupungin ruuhkassa kovin hankalaa.

Vierailija
18/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsinkiin tultaessa näkee, että kohta istutaan ruuhkassa pakokaasuissa, niin kannattaa laittaa hyvissä ajoin päälle. Ongelma on vaan se, ettei sitä meinaa muistaa ottaa pois päältä. En tiedä vaikuttaako bensankulutukseen tms. Suodattimenhan kerrotaan olevan auton homepommi, joten muistakaa vaihdattaa se.

Vierailija
19/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietitäänpä.

Jos päällä on sisäilmankierrätys niin puhallin kierrättää vain ilmaa auton sisässä. Kaikki mitä autossa matkustavat hengittävät ulos, pierevät tms kaasuuntuvat jää siihen sisäilmaan pyörimään ja mitä pidempään tämä jatkuu sitä kosteampaa ja tunkkaisempaa se sisäilma on. Mitä kosteampaa sisäilma on sitä herkemmin auton ikkunat menevät huuruun. Ja jos jätät kosteaa ilmaa sisältävän auton pakkaseen se kosteus tiivistyy lasien sisäpinnoille.

Sisäilmankierrätys on vain hetkellistä nopeaa lämmittämistä varten ja tunneliajoa varten kuten jo muut todenneet.

Lämpötilaero johtaa kosteuden kerääntymiseen murrospinnalle.

Vierailija
20/40 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinsanoen aika hyödytön ominaisuus se sisäilman kierrätys? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi