Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeeko lääkärit varhaisen keskenmenon (rv 4-5) keskenmenoksi ?

Vierailija
19.02.2018 |

Takana on 2 selkertä keskenmenoa, joissa on rv 7 nähty viikkojaan vastaava sikiö ja hyvä sydämensyke mutta kummatkin valitettavasti päätyneet keskenmenoon viikon päästä.
Toinen kaavinnalla ja toinen spontaanisti.

Nyt plussaain taas jälleen kerran ja laskujeni mukaan olis rv 4+5 ja aloin nyt vuotaa verta ja hyytymiä ja raskaustestikin vaan haalenee joten uskon että keskenmeno taas kyseessä.

Siispä haluaisin nyt kysyä, että lasketaanko näin varhainen keskenmeno myös keskenmenoksi? Toivon kovasti että laskettais koska sitten pääsisin julkisella puolella tutkimuksiin. Mutta jos ei alle rv 6 keskenmenoja lasketa niin sitten kyllä aion valehdella että meni kesken omien laskujeni mukaan rv 6+

Tietääkö kukaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteköhän te pääse nyt julkisen tutkimuksiin.

Mutta, jos haluat varman päälle pelata niin voithan aina sanoa, että viimeisin keskenmeno sattui varmaankin noin rv 6 ja et ole niin varma viimeisestä kierrosta.

Siitä olen ihan varma, että rv 6 keskenmenot lasketaan. Eihän noita keskenmenoja voi mistään varmistaa ja teoriassa voisihan sitä jo yhdenkin keskenmenon jälkeen soittaa julkiselle puolelle ja valehdella, että oli jo kolmas keskenmeno.

Harvoin niistä tutkimuksista mitään syytä löytyy, mutta kyllä sekin helpottaa vähän sitä tuskaa ja antaa toivoa jos ei mitään syytä keskenmenoille löydy. Silloin ei myöskään ole mitään syytä olettaa, että se tulisi neljännen kerran teidän kohdalle.

Vierailija
2/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv:llä 4 tapahtuvaa keskenmenoa kutsutaan yleiskielessä kuukautisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rv:llä 4 tapahtuvaa keskenmenoa kutsutaan yleiskielessä kuukautisiksi.

Kemiallinen raskaus,ei menkat.

Vierailija
4/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata testata noin varhain!

Vierailija
5/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata testata noin varhain!

Ei tietenkään eikä kannata juoda alkoholiakaan raskaana niin kun oli menkat myöhässä ja raskausoireita ja kaverin häät viikonloppuna niin halusin pelata varman päälle.

Ap

Vierailija
6/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys menkoista, jos on plussannut.

Arvelen, että pääsette kyllä tutkimuksiin.

Vierailija
7/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tutkimuksia toivon teille kuitenkin, että raskaus voisi vielä jatkua. Sekin on mahdollista.

Tiina

p.s. Omalla kohdallani löydettiin sikiön syke neuvolassa, vaikka olin vakuuttunut, että keskenmeno oli tapahtunut alkuraskaudessa. Nyt olen edennyt viikolle rv11 ja edelleen jännitän ja toivon, että raskaus voisi jatkua hyvin loppuun asti. (np-ultra tulossa, ja toivon kovasti, että syke löytyisi myös silloin; nyt ei keskenmenoa ennakoivia oireita ole ollut. )

Vierailija
8/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tutkimuksia toivon teille kuitenkin, että raskaus voisi vielä jatkua. Sekin on mahdollista.

Tiina

p.s. Omalla kohdallani löydettiin sikiön syke neuvolassa, vaikka olin vakuuttunut, että keskenmeno oli tapahtunut alkuraskaudessa. Nyt olen edennyt viikolle rv11 ja edelleen jännitän ja toivon, että raskaus voisi jatkua hyvin loppuun asti. (np-ultra tulossa, ja toivon kovasti, että syke löytyisi myös silloin; nyt ei keskenmenoa ennakoivia oireita ole ollut. )

Mulla vastaava kokemus: vuosin kun seula verta alkuraskaudessa, sairaalas vaan sanottiin syö buranaa ja kyllä se ulos tulee. Ulos tuli rv 40+6 ja imeskelee tässä maitoa (:

Vierailija
9/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina

Kaikkea hyvää teille ja toivon että menee kaikki hyvin loppuun saakka:)

Mulla on yksi onnistunutkin raskaus 2-vuotias tyttö ja hänestäkin vuosin verta alkuraskaudessa mutta syytä tälle ei löytynyt. Mut mitään riekaleita en vuotanut tuolloin eikä ollut kipuja.

Nyt siis tulee verta ja riekaleita ja kramppaa niin ei kyllä tule muuta mieleen kuin keskenmeno :(

Nääkin oireilee aina niin vaihtelevasti mulla. Viimeksi mulla oli kunnon raskausoireet ja syke nähty mut kävin kuitenkin varmuudeksi rv 10 ultrassa ja kehitys näytti loppuneen pari viikkoa sitten. Ei tullut mitään ulos cytoteceilla ei edes tipan tippaa verta ja sain niitä monta settiä ja lopulta jouduin kaavintaan.

Toisen kerran sama kokemus mutta silloin aloin vuotamaan kunnolla itsestään rv 10 ja ultrassa näkyi eloton sikiö ja seuraavana päivänä vuoto yltyi ja tuli kipuja ja riekaleita ja lopulta sikiöpussi ja istukka. Ei voinut erehtyä sen verran isot ne oli.

Vaikea enää luottaa mihinkään vaikka onkin tuo 2-vuotias kotona. Tunnen oloni niin epäonnistuneeksi ja katkeraksi :(

Ap

Vierailija
10/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaavat oireet alkuraskaudessa, reipas verenvuoto, maha- ja selkäkivut. Meni kesken. Pääsin julkiselle tutkimuksiin päivystyksen kautta, koska niin kovat kivut. 

Vierailija
11/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa antaa neuvoa varsinaiseen asiaan, mutta toivon sinulle tsemppiä ja kaikkea hyvää, ap! <3

Vierailija
12/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vastaavat oireet alkuraskaudessa, reipas verenvuoto, maha- ja selkäkivut. Meni kesken. Pääsin julkiselle tutkimuksiin päivystyksen kautta, koska niin kovat kivut. 

Niin ja siis vastaus kyssäriin, viikot oli 5 + jotain, mitään ei ultrassa kuitenkaan nähty. Keskenmenona oli neuvolakortissa seuraavassa raskaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä