Vihaan Stockmannin kaltaisia vaatekauppoja siitä syystä, että housut ei ole yhdessa paikassa ja takit toisessa jne. vaan
ne on siellä merkkien mukaan eli jos olet etsimässä housuja, niin pitää kiertää koko kauppa läpi! Ei normaali ihminen mene ostamaan tietyn merkkisiä vaatteita, vaan hän menee ostamaan tiettyä vaatekappaletta ja haluaa nähdä kerralla, mitä vaihtoehtoja juuri siihen vaatekappaleeseen on tarjolla.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Eihän missään kaupassa nykyään enää housut ole yhdellä osastolla ja takit toisella. Tai ehkä jossain Tokmannissa näin on?
Onkohan tässä nyt löydetty osasyy ns. kivijalkakaupan näivettymiseen? Asiakkaana, vaikka haluaisinkin ostaa jotain, niin kaupoista ei löydä mitään. Monesti helpompi tilata nettikaupasta postipaketti kotiin ja jopa sitten palauttaa kuin lähteä etsimään kaupasta jotain.
Stockmannilla kannattaa napata myyjää hihasta ja pyytää tuomaan tietynlaisia vaatteita. Ei tarvitse itse kierrellä ympäri kauppaa, sen kun sovittaa vaan.
Tällä tyylillä löysin elämäni parhaimman istuvan kynähameen sellaiselta merkiltä, jota on normaalisti edes käytä.
Samaa mieltä ja tästä syystä suosin nettikauppoja.
Mä olen saanut palvelua sovituskoppiin asti. Ei ole tarvinnut etsiä itse.
90-luvulla oli vielä, kun olin siellä myyjänä. Asiakkaat keräsivät ison pinon erimerkkisiä vaihtoehtoja ja sovittivat kiltisti kaikki, mutta myös ostivat.
Stockmannilla ei ole urheiluvaatteita yli 44 kokoiselle naiselle. Myyjä kehotti etsimään netistä.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla oli vielä, kun olin siellä myyjänä. Asiakkaat keräsivät ison pinon erimerkkisiä vaihtoehtoja ja sovittivat kiltisti kaikki, mutta myös ostivat.
Tai oikeastaan se oli myyjä, joka käytännössä keräsi ja asiakas kertoi toiveensa, mutta ei ollut mahdoton tehtävä tosiaan, eikä vienyt aikaa tuhottomasti keltään, kun esim. suorat housut olivat yhdessä rivissä.
90-luvulla ostettiin vielä tarpeeseen, eikä esillepanon tarvinnut olla houkuttelevia pikkushoppeja (shop-in-shoppeja) brändeittäin.
Vierailija kirjoitti:
Stockmannilla kannattaa napata myyjää hihasta ja pyytää tuomaan tietynlaisia vaatteita. Ei tarvitse itse kierrellä ympäri kauppaa, sen kun sovittaa vaan.
Tällä tyylillä löysin elämäni parhaimman istuvan kynähameen sellaiselta merkiltä, jota on normaalisti edes käytä.
Mistä Stockalta löytää myyjän kun kaikki on saaneet kenkää jo eikä ole kuin rahastajat ja kullakin merkillä omat hyllyttäjät? Ei ne sulle toisen merkin tuotteita ala esittelemään.
Tässähän voisi olla ratkaisu tavarataloille. Miksi niiden pitää olla samanlaisia kuin ostareiden? Lisäksi ihmettelen, mikseivät tavaratalot osta valikoimiaan enemmän valikoiden, niin että ostetut tavarat (eli lopputulos) näyttäisivät tavaratalon näköiseltä kokonaisuudelta. Olisivat siis tarkoin poimittuja tavaratalon asiakkaiden maun mukaisesti.
Pienestä se on kiinni sinunkin onnellisuutesi.
Näin on ostaminen tehty vaikeaksi.
Siellä on sellainen palvelu, jossa ihmisiä, jotka keräävät. Vähän huonosti tunnettu.
Jatkoa: eikä siis maksa mitään. Mutta joo, ennen oli helpompaa.
Eihän missään kaupassa nykyään enää housut ole yhdellä osastolla ja takit toisella. Tai ehkä jossain Tokmannissa näin on?