Ihmiset oksentelevat länsimetrossa
Huimaa ja oksennus vaan lentää niin matkustajilla kuin kuljettajillakin. Mitään ei ole tehtävissä.
"työterveyttä on ohjeistettu ottamaan kuljettajien ajoluvat pois, mikäli näillä on rajua tai toistuvaa huimausta.
– Meistä kukaan ei uskalla mennä työterveyteen ja täällä ajetaan niin, että huimaa."
Ei kovin turvalliselta kuulosta.
Kommentit (13)
Eikös sen metron pitänyt alun perin olla automaattinen, eli ei kuljettajaa? Taitaa olla sen vuoksi tehty paineentasaussysteemeihin minimisatsaukset, siitähän ei tartte välittää, jos matkustajia huippaa... Mut hei, onhan se hyvä että selityksiä löytyy, eikä asialle tartte tehdä mitään. Taitaapa kyseinen herrakin ajella työmatkansa autolla, eikä metrolla.
"– Työterveyslaitoksen lopputulema oli, että paineenvaihtelu ei ole vaarallista. Siksi asialle ei ole suunnitelmissa tehdä mitään, Kuukankorpi sanoo."
"Melkoinen määrä metrokilometrejä takana maailmalla, eikä ikinä ole ollut pienintäkään havaintoa paineenvaihtelun aiheuttamista oireista, tai mennyt edes korvat lukkoon. Taitaapi olla, että Suomessa ei vaan osata suunnitella ja rakentaa kunnolla? Ja ylpeys estää myöntämästä, että tuli tehtyä sutta ja sekundaa.
"– Työterveyslaitoksen lopputulema oli, että paineenvaihtelu ei ole vaarallista. Siksi asialle ei ole suunnitelmissa tehdä mitään, Kuukankorpi sanoo."
Just. Eihän sille mitään tartte tehdä, kun joku laitos sanoo, ettei ongelmaa. Mitäs siitä, jos ihmisiä huippaa ja oksentelee. Kyllä joku laitos asian oikean laidan tietää."
Raivostuttavaa, että matka.aika on muuttunut 20 min>50 min.!!
Pakko vaihtaa ja matkustaa metrolla maan alla, mitä inhoan.
Muutan mahd. pian alueelle, missä ei ole metroa.
Vaikka kehyskuntaan.
Espoo on nykyään mahtipontisen pönötyksen ja slummiuden ja hölmölän risteytys.
Olen kulkenut Länsimetrolla vähintään kaksi kertaa joka työpäivä siitä lähtien, kun se käynnistyi. En ole huomannut kuvattua ongelmaa. Minä olen sentään tavallista herkempi paineenvaihteluille, esim. lentokoneen laskeutuminen on minulle täyttä tuskaa, jos en ole varautunut nenätipoilla ja käytä sukeltajien paineentasausliikkeitä. En ole myöskään nähnyt kenenkään muun matkustajan kärsivän kuvatuista oireista.
On toki mahdollista, että ongelmia esiintyy jollain yksittäisellä kuljettajalla, joka istuu metrossa monta tuntia päivässä.
Länsimetro on täysi floppi kaikin tavoin.
Odotan jännittyneenä ensimmäistä kolaria, pommi.iskua, tulipaloa...
Otaniemessä asuva lapsi sanoi tuosta korvien lukkiutumisesta heti ensiajon jälkeen.
Kumma kyllä muun maailman metroissa ei ole ollut vastaavaa.
Eikä Helsingin ap-metrossa, tosin eihän se paljon maan alla ole ajanutkaan, vain Ruoholahti-Kalasatama-välin.
Muuten länsimetro on kurja, kävelytaipaleet ja matkustusajat pidentyneet kaikkialle, minne mulla on asiaa. Onneksi ei enää tarvitse kulkea repun, vaippakassin ja ostoskassien kanssa. Joku nokkela spandexmies kirjoitti näköjään tänään Hesarissa mielipiteenään, että homma käy kun tanssi, kun vaan rupee fillaroimaan. Problem solved! eikä HSL:n suunnitteliija-Jonnekaan myönnä, että suunnittelussa jäi huomioon ottamatta pari muuttujaa.
Joku kirjoittaa linkin takana:
"Itsekin olen matkustanut Matinkylästä Ruoholahteen töihin länsimetrolla alkuvuodesta, mutta oli pakko ottaa oma auto takaisin käyttöön, koska tuli rajuja huimausoireita ja piti työpaikalla ottaa tukea seinistä ettei maa lähde jalkojen alta. Muutamat työkaverit ovat myös oksennelleet ja taukotilan sohvien viereen on pomo huolehtinut oksennuspusseja, jotta huonostivoivat pystyvät lepäilemään tarvittaessa.
Eilen tuli yleinen ohjeistus, että kannattaisi käyttää vaihtoehtoisia reittejä ja kulkuneuvoja, koska länsimetro voi olla terveydelle vaarallinen. Virallista syytä oireille ei tiedetä ja HSL ei vastaa tiedusteluihin mitenkään."
Mulla on aina jonkin verran napsunut korvissa metrossa, ainakin siinä Sörnäisten jälkeisessä tunnelissa ennen kuin tullaan pois maan alta. Ainoastaan kerran olen ajanut Matinkylään asti, en huomannut mitään erityistä.
Metrosuunnittelijat kokeilivat varmaan uutta paineistusmetodia siellä pikkulentsikassa, jonka ovi sitten popsahti lentokapteenin naamalle niin, että henki lähti.
Tehkää valitus länsimetrolle, ja vaatikaa mahdollisuutta valita bussin ja metron välillä.
Minä tein jo!
Jos esim. verenpainetauti on este kuljettajana toimimiselle, ei se vaaratonta ole matkustajallekaan.
Voin vain kuvitella, miltä pyörrytys ja pahoinvointi ja maan alla kulkevassa metrossa ja käytävissä tungeksiminen tuntuu ihmisestä jolla on ahtaan paikan kammo tai paniikkioireita.
Miten voi mennä kaikki tuossa projektissa noin pieleen?