Miksei enää tule niin hyviä tv-mainoksia kuin esim. 90-luvulla tai 2000-luvun alussa?
Rupesin miettimään kun nykyinen tv-mainonta on mielestäni tosi heikkoa. Synnyin vuonna 90' ja muistan, että lapsuudessani oli ihan todella hyviä mainoksia. Lisäksi mainonta oli monipuolisempaa. Esim. karkeilla oli omia mainoksia, jokaisella muropaketilla oli omat lapselliset mainokset (Corn Flakes, Rice Crispies, Kellogs Frosties jne.) ja esimerkiksi Mars, Snickers, Chewits ja Twix/Raiders mainoksia näkyi joka päivä. Lisäksi ainakin mielestäni kaikki lelumainokset ja lautapelimainokset on hävinneet täysin (Super soaker, Muuttuva labyrintti, Cluedo ja vastaavat)
Lisäksi muistan, että oli paljon mm. Pepsi, Coca-Cola, McDonalds ja vastaavia mainoksia, jotka oli amerikkalaisia mutta dubattu suomeksi. Pistin linkeiksi muutamia mainoksia, jollaisia tarkoitan. :D
Kommentit (7)
Kustannukset. Nykyään markkinointi on niin paljon enemmän kuin tv- ja lehtimainokset. Markkinointivarat on tällöin jaettava laajemmalle, ja televisiomainonnan takaisinmaksuprosentti riippuu paljon brändistä, mainospaikasta jne. Enää ei vain laiteta kaikkia munia yhteen koriin.
Tuntuu ettei telkassa näy muuta kuin pikavippimainoksia tai sitten jotain naisten intiimialueisiin liittyvien vimpuloiden mainostusta.
Hyviä mainoksia nuo. Menin itse Youtubeen mainosvideokierrokselle.
Lapsille suunnatut mainokset tulevat yleensä aamulla lastenohjelmien mainoskatkoilla. Niitä olet itsekin katsellut silloin lapsena 😊
Nykyään kaikki on jotain vitaepro ja terveysjugurttimainoksia
Muistan tuon Mars mainoksen. Legendaarinen.
Ennen tv-mainonnalla oli tosi iso merkitys yritysten markkinoinnissa. Nykyisin kaikki löytyy netistä, joten halutaan panostaa siihen.