Voiko yritys valita asiakkaansa
Voiko yritys (kauneudenhoitoala, kynsiteknikko) kieltäytyä ottamasta jotakin henkilöä asiakkaaksi? Miten tämä täytyy perustella?
Kommentit (4)
Kyllä voi. itseasiassa yrityksn kannattaisikin valita asiakasryhmänsä jos liiketoimintasuunnitelmaan tehdessä, sillä 20% asiakkaista tuo 80% tuloista. Monikerta-ja suosittelija-asiakkaat ovat kannattavampia kuin kerta-asiakas.
Ei sitä perustella tarvitse, antaa vaan seuraavan vapaan ajan vaikka 8kk päähän, niin ei kukaan jää odottelemaan.
Lähinnä siis jos asiakas on varannut ajan, voiko tekijä kieltäytyä ottamasta tätä asiakkaaksi? Kyse ei ole rasismista, asiakas on itse saman alan ammattilainen, aiemmin on mustamaalannut toisen yrityksen (johon nyt asiakkaaksi tulossa) työntekijää ja yrittänyt saada aiheutettua haittaa liiketoiminnalle..
Miksi se pitäisi perustella? Tottakai voi jos on varaa valita. Mun kynsiteknikko ei ota uusia asiakkaita koska sillä täyttyy kalenterit jo olemassa olevista.