Käyköhän Bernerin junavisiille samalla tavalla kuin kävi sille Bernerin autorahastushankkeelle eli kaatuu omaan mahdottomuuteensa?
Vähän samaa on ilmassa. Berner uhmakkaana hokee, että mitään ei peruta eikä muuteta...
Kommentit (18)
Joku virkamies kuiskii tuota junajuttua Bernerille ja se on sitten muka hänen ajatuksensa. Virkamies on käynyt yliopiston ja tietää.
Berner pitäisi laittaa jalkapuuhun torille, ja suuhun sellainen pallo, ettei suusta tule ulos paskaa.
Siinä sitä sitten voisi ihmiset ihmetellä. "Siinä se pernerin akka nyt on. Ei ole luutaa nyt millä lentää. Kiinni jäi lopulta. Kyllä siitä harmia tälle maalle olikin."
Kuinka moni näistä Berneriä inhoavista tyypeistä inhoaa vain menestynyttä, fiksua naista? Lyhyt kertaus VR-casesta:
VR jaetaan siten, että kalusto eriytetään omaksi yrityksekseen. Sen hallinnoimaa kalustoa saavat kaikki yrittäjät vuokrata, myös VR. Jokainen kuljetus alue kilpailutetaan siten, että ns. tuottoisien reittien lisäksi pitää myös ajaa niitä tappiollisia.
Jos kalusto on VR:n hallinnassa, kilpailu ei ole todellista - monopoli voi sanella ehdot "kilpailijoille". Jos kalusto on omassa, VR:stä riippumattomassa yhtiössään, kaikilla on samat lähtökohdat.
Muistakaa, että Suomen raideleveys on erilainen kuin esim Keski-Euroopassa, eli sieltä ei voida tulla vaikka DB:n kalustolla tänne.
Tietysti VR vastustaa raivokkaasti yhtiöittämistä ja jujutti ay-liikkeen avukseen. Eihän kukaan johtoporukasta halua pois suojatyöpaikastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni näistä Berneriä inhoavista tyypeistä inhoaa vain menestynyttä, fiksua naista? Lyhyt kertaus VR-casesta:
VR jaetaan siten, että kalusto eriytetään omaksi yrityksekseen. Sen hallinnoimaa kalustoa saavat kaikki yrittäjät vuokrata, myös VR. Jokainen kuljetus alue kilpailutetaan siten, että ns. tuottoisien reittien lisäksi pitää myös ajaa niitä tappiollisia.Jos kalusto on VR:n hallinnassa, kilpailu ei ole todellista - monopoli voi sanella ehdot "kilpailijoille". Jos kalusto on omassa, VR:stä riippumattomassa yhtiössään, kaikilla on samat lähtökohdat.
Muistakaa, että Suomen raideleveys on erilainen kuin esim Keski-Euroopassa, eli sieltä ei voida tulla vaikka DB:n kalustolla tänne.
Tietysti VR vastustaa raivokkaasti yhtiöittämistä ja jujutti ay-liikkeen avukseen. Eihän kukaan johtoporukasta halua pois suojatyöpaikastaan.
Bernerissä sakkaa se, että kun näitä yhtiöitetään, on 100% varmaa, että siellä urakoita on tekemässä Bernerin Kusetus Oy Ab. Muodossa tai toisessa. Bernerille ei ole olennaista suomalaiset tai suomalaisten etu, vaan driving force on oma etu, mielellään suomalaisten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni näistä Berneriä inhoavista tyypeistä inhoaa vain menestynyttä, fiksua naista? Lyhyt kertaus VR-casesta:
VR jaetaan siten, että kalusto eriytetään omaksi yrityksekseen. Sen hallinnoimaa kalustoa saavat kaikki yrittäjät vuokrata, myös VR. Jokainen kuljetus alue kilpailutetaan siten, että ns. tuottoisien reittien lisäksi pitää myös ajaa niitä tappiollisia.Jos kalusto on VR:n hallinnassa, kilpailu ei ole todellista - monopoli voi sanella ehdot "kilpailijoille". Jos kalusto on omassa, VR:stä riippumattomassa yhtiössään, kaikilla on samat lähtökohdat.
Muistakaa, että Suomen raideleveys on erilainen kuin esim Keski-Euroopassa, eli sieltä ei voida tulla vaikka DB:n kalustolla tänne.
Tietysti VR vastustaa raivokkaasti yhtiöittämistä ja jujutti ay-liikkeen avukseen. Eihän kukaan johtoporukasta halua pois suojatyöpaikastaan.
Hei Berner!
Missä on se kuluttajalle näkyvä vapaa kilpailu, kun käytännössä tuossa luodaan yksityisiä monopoleja? Eli jos haluat matkustaa Helsingistä Kuopioon, jatkossakin voit valita vain yhden firman junan. VR:n sijaan se voi olla joku "Bernerin kavereiden junat OY", mutta mikä käytännössä muuttuu, kun kilpailua ei ole? Se tietysti muuttuu, että mahdolliset voitot menevät valtion kassan sijasta Bernerin kavereiden taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni näistä Berneriä inhoavista tyypeistä inhoaa vain menestynyttä, fiksua naista?
Tervemenoa menestymään aidosti vapaisiin markkintalouden lakien alaisiin yrityksiin! En kadehdi yhtään, jos siellä menestyt ja tienaat!
Mutta näpit irti kansallisomaisuudesta ja lopeta julkisten monopolien siirtäminen yksityisiksi monopoleiksi!
Bernerin hienot hankkeet joo... alkaen siitä lastensairaalakusetuksesta, jossa julkisella rahalla rakennettava sairaala siirtyy yksityisen säätiön (Bernerin kavereiden...) omistukseen!
Bernerin kohdalla omituisinta on se miksi Sipilä hänet on hallitukseen halunnut ja miksi Sipilä on aina ensimmäisenä puolustumassa Berneriä. Todellä ketku nainen kaikinpuolin ja rahastaa kyllä härskisti omaan taskuun. Vallila on meillä ollut boikotissa jo pari vuotta.
vr:n yksityistämistä vaan on valmisteltu ja kehitetty jo semmoisen 20v... hieman ennen berneria alkoi
Vierailija kirjoitti:
vr:n yksityistämistä vaan on valmisteltu ja kehitetty jo semmoisen 20v... hieman ennen berneria alkoi
ja sitä ei ole tehty koska se ei ole ollut järkevää. Eihän kilpailua tule jos kukaan ei tänne pysty tulemaan markkinoille. Sensijaan on mahdollista myydä VR:n kannattavat osat yksityisille ja luoda ykistyinen monopoli joka ei kyllä laske hintoja vaan nostaa ja tuototkin menevät omistajille. Eli kyllä tämäkin keissi haisee ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Bernerin hienot hankkeet joo... alkaen siitä lastensairaalakusetuksesta, jossa julkisella rahalla rakennettava sairaala siirtyy yksityisen säätiön (Bernerin kavereiden...) omistukseen!
Mielenkiintoista että täällä ei saa sanoa, että Sipilä on rikastunut yhteiskunnan tuilla, koska se on totuus. Konkurssikypsiä firmoja on tuettu ja myyty ja Sipilä on rahastanut välistä . Berner tekee samaa mutta hyväntekeväisyydellä lastensairaalalla. Kannattaisi selvittää kuka vuokrarahat saa...
Ei tämä ole mikää poistoperuste Sipilän osalta, koska faktat ovat olemassa.
https://seura.fi/asiat/seuran-selvitys-juha-sipilasta-tuli-miljonaari-v…
Nää pisnesideat on kyllä huvittavia.. :)
Seuraavaksi varmaan maksullinen kirjastokortti, jossa ihan itse saa valita "liittymän". Paljon käyttäville kuukausimaksulla rajaton käyttöoikeus, semikäyttäjille puolen vuoden sopimukset ja yksittäiset lainat sitten vähän kalliimpia. Palvelun tuottaa: "AB:n kaverit Oy" Panama. Kirjaston menot kuitenkin katetaan entiseen malliin veroista.
Älkääkä kysykö, että mitä hyötyä käyttäjille tai yhtään kenellekään tai olette tyhmiä kommunisteja, jotka ei ymmärrä markkinataloudesta mitään!
Bernerin ajatus on yksityistää voittoa tuottava valtionyhtiö että kapitalistit pääsevät rahastamaan palveluilla jotka ovat aiemmin olleet edullisia. Kilpailu raideliikenteessä on jo ajatuksenskin pelkkä vitsi. Taustalla on kapitslistien halu päästä rahastamaan julkisilla palveluilla. Mitään lisäarvoa kapitalisti ei tuota asiakkaille.
... eli Vallila Interior? Mitenköhän verhovalmistaja hyötyy VR:n yhtiöittämisestä :)
Nää kapitalistiheitot taas tulevat sellaisen suusta, joka oikeasti ajattelee rahan tulevan taivaasta. Kyllä valtio eli veronmaksajat ovat aina taanneet VR:n rahavirrat, oli sen toiminta kannattavaa tai ei.
Onhan se nyt vähän eri asia ajaa asioita siksi että saa lisää rahaa itselleen tai lähipiirilleen samalla kun muiden kansalaisten asiat heikkenee- jos on kansanedustaja.. jos ei halua edustaa kansaa niin voi pysyä siellä menestyvässä pisneksessään ja hokea peilille aamuisin "olen kaunis ja fiksu, kaikki kadehtii minua, olen kaunis ja fiksu, you go girl!"
Meillä on nyt hallituksena lähinnä rikollisliiga, sitä johtaa Sipilä ja hyvänä peesaajana Berner. Lukkojen taa tuollainen porukka pitäisi laittaa, ennenkuin tuhoavat loputkin tästä maasta. Pelkkää sähläystä on tämän "hallituksen" taival ollut käytännössä eivät ole saaneet aikaiseksi yhtään mitään. Tehdään niin, eikun näin, hallitus eroaa, ei eroakaan, nyt jämäkästi ajetaan tämä asia läpi, ei sittenkään. Onko ikinä ollut naurettavampaa porukkaa ministereinä? Yhtä tyhmiä kylläkin, mutta ei näin kieroa ja selkeästi vain omaa etuaan ajavaa hömppäsakkia ikinä. Kokoomuslaiset näköjään tykkää edelleen, jääräkepuistakin on pikkuinen osa jo huomannut miten heitä on vedetty täydellisesti höplästä.
Ihan tylynä faktana kaikille ettei se autojuttu mihinkään tule kaatumaan. Eu kun valvoo budjettien alijäämää. Joku voi kuvitella että tämä estää poliitikkoja tuhlaamasta meidän rahoja, mutta todellisuudessa ne vaan keksivät tavan siirtää kuluja budjetin ulkopuolelle. Joten valtion tiestö "yksityistetään" ja me tullaan maksamaan siitä erikseen. Maksujärjestelmä tietenkin mahdolllistaa kaikille muillekin teiden omistajille velotusmahdollisuuden, joten me maksetaan kohta myös niille. Jo näiden kahden takia autoilun kulut tulevat nousemaan melko mukavasti. Tilannetta pahentaa vielä se, että nykyset autoilun verot eivät varmasti katoa mihinkään lupauksista huolimatta. Liikenteeltä kun verotetaan paljon enemmän kun siihen laitetaan julkista rahaa. Joten jos noi rahat jää saamatta, niin budjettivaje itse asiassa vain pahenisi eikä sellanen käy!
visiille = visiolle