Nettikauppa toimitti vääriä tuotteita, joudunko maksamaan?
Tilasin eräitä tarvikkeita nettikaupasta ja myöhemin niitä käyttäessäni huomasin että osa oli sellaisia mitä en ollut tilannut. Reklamoin vääristä tuotteista ja nettikauppa vaihtoikin ne mallikkaasti, mutta olin vahingossa käyttänyt yhtä tuotetta, niin että se ei ole enää myyntikuntoinen. Tuotteiden myyjä lähetti laskun tästä "pilatusta" tuotteesta, vaikka en ole sellaista koskaan tilannut. Omasta mielestäni en ole velvollinen korvaamaan tuota tuotetta, koska kyseessä on myyjän virhe.
Tietysti minun asiakkaana pitäisi huomata että tuote on väärä, mutta myyjänkin pitäisi toimittaa oikeat tuotteet.
Mitä mieltä olette tai löytyykö ennakkotapauksia?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että otat "vahingossa" käyttöön tuotteen, jota et ole tilannut?
Käyttämättömät tuotteet voi palauttaa, mutta olet selvästi käyttänyt tuotetta ja ehtona on, että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, maksa kiltisti.
Jos tilaa viakka 100cm lakua ja saakin 90 sentin pätkän (keksitty esimerkki). Kuka niitä mittaa paketteja avatessa, tietysti sitä olettaa saavansa sitä mitä on tilannut. Ja kysehän ei ollut palauttamisesta, vaan siitä että oikeaan vaihdettu tuote ei ollut enää kunnossa.
Kyse ei ole kuin kympeistä, mutta periaatteessa minusta tuon pitäisi jäädä myyjän tappioksi, hehän sen virheen tekivät enkä minä.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että otat "vahingossa" käyttöön tuotteen, jota et ole tilannut?
Käyttämättömät tuotteet voi palauttaa, mutta olet selvästi käyttänyt tuotetta ja ehtona on, että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, maksa kiltisti.Jos tilaa viakka 100cm lakua ja saakin 90 sentin pätkän (keksitty esimerkki). Kuka niitä mittaa paketteja avatessa, tietysti sitä olettaa saavansa sitä mitä on tilannut. Ja kysehän ei ollut palauttamisesta, vaan siitä että oikeaan vaihdettu tuote ei ollut enää kunnossa.
Kyse ei ole kuin kympeistä, mutta periaatteessa minusta tuon pitäisi jäädä myyjän tappioksi, hehän sen virheen tekivät enkä minä.
t.ap
Olettamalla eikä tarkistamalla hyväksyt saamasi tuotteen sellaisena kuin se lähetettiin.
Mikä tuote se oli? Muuten on ihan mahdoton ottaa kantaa että oliko siinä oikeasti sekaannusvaara vai olisiko sun pitänyt huomata että tuote on eri.
miten paljon käytit sitä? Verkkokauppatuotteissa yleensä saa tavanomaisia tavaroita katsoa ja niihin tutustua, ja palautusoikeus säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuote se oli? Muuten on ihan mahdoton ottaa kantaa että oliko siinä oikeasti sekaannusvaara vai olisiko sun pitänyt huomata että tuote on eri.
miten paljon käytit sitä? Verkkokauppatuotteissa yleensä saa tavanomaisia tavaroita katsoa ja niihin tutustua, ja palautusoikeus säilyy.
Ihan se on sama, olipa kyseessä dildo tai lenkkarit. Jos asiakas on niitä käyttänyt eikä ole enää myyntikunnossa, niin se täytyy sitten maksaakin. Aina kun tilaa jotain, niin pitää tarkistaa saiko oikeat tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuote se oli? Muuten on ihan mahdoton ottaa kantaa että oliko siinä oikeasti sekaannusvaara vai olisiko sun pitänyt huomata että tuote on eri.
miten paljon käytit sitä? Verkkokauppatuotteissa yleensä saa tavanomaisia tavaroita katsoa ja niihin tutustua, ja palautusoikeus säilyy.
Ihan se on sama, olipa kyseessä dildo tai lenkkarit. Jos asiakas on niitä käyttänyt eikä ole enää myyntikunnossa, niin se täytyy sitten maksaakin. Aina kun tilaa jotain, niin pitää tarkistaa saiko oikeat tuotteet.
Kuluttajaviranomaisten mukaan ei tarvitse edes maksaa tuoteta joka tulee tilaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuote se oli? Muuten on ihan mahdoton ottaa kantaa että oliko siinä oikeasti sekaannusvaara vai olisiko sun pitänyt huomata että tuote on eri.
miten paljon käytit sitä? Verkkokauppatuotteissa yleensä saa tavanomaisia tavaroita katsoa ja niihin tutustua, ja palautusoikeus säilyy.
Ihan se on sama, olipa kyseessä dildo tai lenkkarit. Jos asiakas on niitä käyttänyt eikä ole enää myyntikunnossa, niin se täytyy sitten maksaakin. Aina kun tilaa jotain, niin pitää tarkistaa saiko oikeat tuotteet.
Tässä ei nyt puhuta kaupan perumisesta, vaan siitä että saa jotain mitä ei ole tilannut.
No ne tavarat pitää palauttaa siinä kunnossa, kun ne on vastaanottanut. Ethän sä voi käyttää väärää juhlamekkoakaan, ja lähettää sitä juhlien jälkeen takas, etä "hups, tää tilasin vihreän mutta sain pinkin".
Vierailija kirjoitti:
No ne tavarat pitää palauttaa siinä kunnossa, kun ne on vastaanottanut. Ethän sä voi käyttää väärää juhlamekkoakaan, ja lähettää sitä juhlien jälkeen takas, etä "hups, tää tilasin vihreän mutta sain pinkin".
Jotenkin tuntuu oikestajun vastaiselta että myyjä voisi lähetellä vääriä tavaroita ja laskutella niitä jos asiakas ei heti huomaa erehdystä.
Tietenkin maksat. Sä olet paketin avannut ja tuotteen käyttöön ottanut. Olet aikuinen ja olet tehnyt sopimuksen. Vaikutat kyllä vajaalta.
Ilmoitat että voit sen maksaa mutta palauttamisen käsittelykulut ovat 200€, jos haluaa ne takaidin.
Miten on mahdollista, että otat "vahingossa" käyttöön tuotteen, jota et ole tilannut?
Käyttämättömät tuotteet voi palauttaa, mutta olet selvästi käyttänyt tuotetta ja ehtona on, että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, maksa kiltisti.