Mikä ja minkälainen auto kannattaa ostaa, budjetti 2000e.
Muutaman kerran viikossa tulisi ajoa, 120km/vko.
Kommentit (23)
Kuinka monta henkilöä pitää mahtua kyytiin?
Ja pitääkö kyytiin mahtua esim. harrastus varusteita
Osta hyvä Saab alle 500 eurolla ja jää reilusti rahaa auton käyttämiseenkin.
Itsellä Seat Cordoba. Ostaessa oli ajettu 235 000, hinta 1400. Reilu vuoden aikana korjattu 300€ edestä. Normi kuluvaa osaa mennyt, jarrupalaa, hihnaa, laakeria, koiranluuta. Pakettiautoksi rekisteröity diesel. Maantieajossa kuluttaa 4l/100km. En voi kuin suositella köyhälle.
Mulla on ikivanha bensa corolla, kohta puoli miljoonaa mittarissa. Ostin kun oli ajettu 400 000, siitä on 5 vuotta. Korjauksiin mennyt ehkä tonni?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Seat Cordoba. Ostaessa oli ajettu 235 000, hinta 1400. Reilu vuoden aikana korjattu 300€ edestä. Normi kuluvaa osaa mennyt, jarrupalaa, hihnaa, laakeria, koiranluuta. Pakettiautoksi rekisteröity diesel. Maantieajossa kuluttaa 4l/100km. En voi kuin suositella köyhälle.
Oletko siis itse korjannut vai miten mennyt vain 300 remppoihin? Eikö hihnojen ym. vaihdot maksa maltaita korjaamolla?
En ole ap, mutta samalla asialla eli edullisen auton osto mielessä.
Kia, Hyundai, Nissan, Tojo, Honda
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Seat Cordoba. Ostaessa oli ajettu 235 000, hinta 1400. Reilu vuoden aikana korjattu 300€ edestä. Normi kuluvaa osaa mennyt, jarrupalaa, hihnaa, laakeria, koiranluuta. Pakettiautoksi rekisteröity diesel. Maantieajossa kuluttaa 4l/100km. En voi kuin suositella köyhälle.
Oletko siis itse korjannut vai miten mennyt vain 300 remppoihin? Eikö hihnojen ym. vaihdot maksa maltaita korjaamolla?
En ole ap, mutta samalla asialla eli edullisen auton osto mielessä.
En ole kylläkään Seatin omistaja, mutta järkevintä tuollaiset halvat autot on huoltaa/korjata mahdollisimman pitkälle itse.
Etkö saa mistään edes 10-15k€ lainaa? Tai jos sukulaisilta tai joltain saisi muutaman tonnin lainaksi. Alle 10k€ ei oikein saa kunnon autoa, 15k€ ja ylöspäin alkaa käytettynä löytymään ihan ok kuntoisia ja tyyppisiä.
Korjaamiseen on syytä varata rahaa myös, helposti voi mennä muutama tonni jos jotain isompaa hajoaa ja auto joutuu olemaan korjaamolla viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Seat Cordoba. Ostaessa oli ajettu 235 000, hinta 1400. Reilu vuoden aikana korjattu 300€ edestä. Normi kuluvaa osaa mennyt, jarrupalaa, hihnaa, laakeria, koiranluuta. Pakettiautoksi rekisteröity diesel. Maantieajossa kuluttaa 4l/100km. En voi kuin suositella köyhälle.
Oletko siis itse korjannut vai miten mennyt vain 300 remppoihin? Eikö hihnojen ym. vaihdot maksa maltaita korjaamolla?
En ole ap, mutta samalla asialla eli edullisen auton osto mielessä.
Osin ite, osin korjaamolla. Noihin 2000-luvun alun vw polon ja cordoban kaltaisiin autoihin osat ovat käytännössä ilmaisia. Laturin hihna maksoi kympin ja työtä noin 25€ edestä korjaamolla. Esim. Koiranluun vaihto oli yhteensä 45€ korjaamolla. Ihan tajuttoman halpaa, kun kuuntelee uusien autojen omistajien 600€ huoltolaskuja..
Vuosituhannen vaihteen toyota avensis 4A moottorilla,jos ei ole mätä ja ihan runkattu ,kilsoja joku 200000 ,hinta n:1000€ siinä on autoa vielä pitkäksi aikaa,saattaa olla jopa ilmastointi,mutta älkää ikinä ostako sitä vvti moottorista.
Noin halpa auto voi tullaa kalliiksi ylläpitää jos tulee vikoja korjattavaksi. Jälleenmyyntiarvo myös laskee nopeasti kohti nollaa. Hieman kalliimpi auto voi olla edullisempi. Myy pois sitten kun siitä vielä saa sen pari tonnia. Ei tietysti hirveästi lohduta jos ei budjetti jousta yhtään ylöspäin.
M35
Vierailija kirjoitti:
Jenkki, ehdottomasti Jenkki!!
Hän puhuu järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Noin halpa auto voi tullaa kalliiksi ylläpitää jos tulee vikoja korjattavaksi. Jälleenmyyntiarvo myös laskee nopeasti kohti nollaa. Hieman kalliimpi auto voi olla edullisempi. Myy pois sitten kun siitä vielä saa sen pari tonnia. Ei tietysti hirveästi lohduta jos ei budjetti jousta yhtään ylöspäin.
M35
2 tonnin autosta jälleenmyyntihinta ei enää tipu hirveästi jos sen nyt pidät ajokunnossa ja suurinpiirtein siistinä. 2000 luvun vehkeissä tekniikka on lähes pettämätöntä, toisin kuin ulkokuori metallisten osiensa suhteen.
Hyväkuntoinen ja sellainen, minkä huoltohistoriasta on jotain tietoa. Merkillä ei juurikaan väliä.