Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun nyt alkaa kesän lomat ja lomalaiset lähtee esim. ravintoloihin pitkästä aikaa:

Vierailija
23.05.2017 |

Niin tämmöistä lähdin tässä summaamaan, ihan perusjuttuja, kun nyt pitkän talven vaikkapa pienten lasten kanssa kotona olleena koittaa vapaammat ajat yhteisten lomien muodossa, ja mennään vaikkapa ravintolaan ruokailemaan. Sesonki kun nyt tässä alkaa, se tarkoittaa sitä että ravintolat ovat täynnä muitakin ja henkilökunta painaa tosissaan töitä, että kaikki haluavat saavat paikat ja sitä tilaamaansa ruokaa mahdollisimman sujuvasti ja ilman turhaa hässäkkää ja mahdollisia valituksia.

Kun tulette ravintolaan niin ÄLKÄÄ menkö likaseen pöytään, (jos ravintolassa ei ole pöytiinohjausta) se on erittäin vittumaista tulla siivoamaan pöytää jossa asiakkaat istuvat eikä siirry ja erittäin epäkohteliasta. Varmasti, aivan varmasti, ehditte odottaa sen muutaman hetken kun henkilökunta siivoaa ja kattaa pöydän edellisten jäljiltä. Mukavampi teille ja samalla henkilökunta pysyy helposti kartalla, että miten monta ja milloin uusia asiakkaita on tullut! Ihan turha sitten alkaa 20 min naama-pitkänä-istuskelun jälkeen mäkättämään että "me ollaan tässä jo tovi istuttu eikä kukaan tule mitään kysymään": Kun te istutte siinä käytettyjen lasien ja servettipinojen takana selvästi käytetyssä pöydässä, niin sitä ehdi mikroskoopilla tarkistamaan jostain pöydälle rutatusta laskusta, että kenen se on.

ÄLKÄÄ siirrelkö itse pöytiä yhteen, niille on tarkoitus miksi jotkut ovat kahden hengen pöytiä, niistä EI OLE tarkoitus tehdä neljänhengen pöytiä. Henkilökunta varmasti auttaa mielihyvin, että saadaan kaikille paikat. Ja kun/jos on täysi sesonkin ja ravintola tuhannen täynnä, niin sitten sovitaan jotain muuta, jos ei heti paikkoja löydy. Muutkin asiakkaat haluaa varmaansa paikan tai seurue tulla syömään siihen pöytään joka heille on varattu.

ÄLKÄÄ imettäkö ravintolassa (itsellä ei ole mitään sitä vastaan) mutta muut asiakkaat nolostuvat ja ovat vaivautuneita ja tulevat valittamaan henkilökunnalle. Ulkomaalaiset suorastaan järkyttyneitä. Varmasti löytyy joku suojainen, syrjäinen ja hiljainen paikka hoitaa pienokaisen ruokailu. Se ei ole kiireisen ravintolan pöytä keskellä muita asiakkaita.

ÄLKÄÄ vaihtako vaippoja muksuille pöydissä, hyi helvetti! omaa päätäkin saa käyttää, wc-tilat on tätä varte

Vaikka tulisitte kaksin syömään ja huomaisitte 2 ihmistä istuvan isommassa pöydässä, niin antakaa heidän syödä ja olla rauhassa, ÄLKÄÄ änkekö samaan pöytään, se vaan sattuu olemaan epäkohteliasta. Henkilökunta tässä taas kerran osaa ohjata teitä sopivalle paikalle. Pitää vaan jaksaa muutama hetki odottaa, niin varmasti asia järjestyy. Nämä omatoimiset ja avulias-aatut vain sekoittaa illan rytmin ja homma leviää helposti ihan käsiin.

Jos teidät on ohjattu jonnekkin pöytään, niin ÄLKÄÄ vaihtako siitä toiseen pöytään jos vapautuu pöytä, ainakaan kysymättä henkilökunnalta lupaa.
Näillä pienillä, rauhallisilla toimilla ja asenteella saadaan pahimmat rysät menemään sujuvasti. Kun muistaa että pitkän päivän aikana siellä tosiaan käy paljon muitakin kuin vain te ja teidän seurue, ja kaikille näille pitäisi saada jouheva kokemus käynnistä, niin kannattaa tosiaan luottaa henkilökuntaan ja seurata heidän ohjeitaan.
Nämä on ihan alustavaa vinkkiä vaan. Kiitos paljon ja nähdään vaikkapa Hangossa!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän