S-ryhmän 2016 ruokakaupan markkinaosuus laski. On toki edelleen markkinajohtaja.
Outoa miten se halpuuttaminen nyt noin vaikutti?
Toisaalta sehän oli vain hintakikkailua muutamilla tuotteilla ja samalla nostettiin tasaisesti kaikkia muita hintoja.
Kaipaisin kyllä S-kaupoilta K-ryhmän tapaisia kunnon viikonlopu- ja S-korttitarjouksia, mutta eihän niitä enää ole. ja kun ei ole, niin kansa menee muualle.
Ihan outoja on muuten nuo Prisman telkkari mainokset, missä Ruotsin kuninkaallisen näköiset ja naivistisen oudosti käyttäytyvät ihmiset hölmöilee... Kenelle nekin on oikein suunnattu? Mua ne ainakin suorastaan etoo.
Kommentit (12)
Kauppojen aukioloajat laajentuminen toi laskua. Se ei ole ollut kannattavaa.
Ainakin meidän Prisma on mennyt alaspäin vähän kaikessa ja etenkin myymäläsiisteydessä on tingitty. Kaupungin likaisimmat ostoskärryt ovat jo vuoisia löytyneet paikallisesta Prismasta.
Meillä taas uusi Prisma on siisti ja tyylikäs. Parkkihalli moderni. Paljon myös muita liikkeitä ja kiva leikkipaikka lapsille.
Viereen nousee myös toinen valtava kauppakeskus.
Outoa ei ole kuin tuo aloitus...
"S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus on kasvanut 47,2 prosenttiin, ilmenee Nielsenin päivittäistavarakaupan myymälärekisteristä. S-ryhmän osuus on kasvanut vuodessa 1,3 prosenttia."
Oliko ap:lla perusteluja väitteelleen vai tulitko vain lämpimiksesi puhumaan täyttä paskaa?
Menetti RUOKAKAUPASSA. Ettekö te osaa lukea, sillä tässä puhuttiin aivan selvästi ruoka kaupan markkinaosuuksista. Ei siis kokonaisvaltaisesti päivittäistavarakaupasta, johon kuuluu paljon muutakin kuin tuo elintarvike ja ruokamyynti...
Vai syövätkö AV-mammat pesuaineita ja WC-, sekä talouspapereita? Kenties laskette myös kuukautissuojat ruuaksi ja jälkiruuaksi kempparin tuotteita, jotka kuuluvat myös "päivittäistavarakaupan piiriin" siellä Nielsenin taulukoissa.
Vielä kerran. Tässä siis puhutaan puhtaasta RUOKAKAUPAN markkinaosuuden menetyksestä.
Aivan. Vastaaja numero seitsemän oivalsi oikein lukemansa. Kyseessä on puhdas elintarvike- ja ruokakaupan markkinaosuus, jossa S-ryhmä todellakin menetti markkinaosuuksiaan. Suurimmat osuuksiensa menettäjät löytynevät S-market ketjusta.
Prismojen ja S-markettien hinnoilla kikkailu ei sitte purrutkaan porukoihin vai???
Koska halpuutus. Tavaraa myyty vähän enemmän, mutta hieman halvemmalla hinalla, jolloin euromääräinen myynti laski.
Jatkossa tämä näkyy markkinaosuuden kaavuna.
Vierailija kirjoitti:
Outoa ei ole kuin tuo aloitus...
"S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus on kasvanut 47,2 prosenttiin, ilmenee Nielsenin päivittäistavarakaupan myymälärekisteristä. S-ryhmän osuus on kasvanut vuodessa 1,3 prosenttia."
Puhutaan aivan eri tuotemääristä ja ryhmistä kun puhutaan päivittäistavaroista. Tässähän on nyt kysymys ruokakaupasta.
Lisäksi tuo Nielsenin päivittäistavarakaupan kokonaiskasvu luku 1,3% mahtuu lähes kokonaan inflaation piiriin ja varsinaista tavaravolyymien kasvua silläkään saralla ei näyttänyt syntyneen.
Onhan tuo huomattu, että S-ryhmällä ei maakunnissa mene enää ihan niin hyvin kuin on ehkä annettu ymmärtää.
Ei noita bensanmyynti bonuksia tässä markkina tilanteessa muuten alettaisi noinkin roimasti karsia, ellei jossain hälytyskellot kilkattaisi ja kovaa.
Kannattamattomat Venäjän Prismat on kova painolasti, josta visusti vaietaan, mutta ne saattavat viedä S-ryhmän vielä pohjamutiin.
Hyvä niin jos markkinaosuudet hiukan tasoittuu. Aukiolo aikojen laajennus on ainakin aiheuttanut pois roskiin joutuvan ruuan määrissä hurjaa lisääntymistä.
Laski ehkä siksi, että Lidl sen sijaan kasvattaa markkinaosuuttaan tasaisen varmasti vuosi vuodelta.