Sain tarjouksen kesärenkaista, kiinalaiset
maksaisi 350€, Goodyearit 670€ ja Hakkapeliitat jotain silta väliltä.
Kaupunkiajoa lähinnä ajan...oiskohan noi kiinalaiset ihan hyvät?
Kommentit (13)
Kestävyys voi olla merkkirenkaita huonompi ja polttoaineen kulutus suurempi. Ja melkein takuuvarmasti huonompi pito ja ajettavuus.
Aika kalliit! Itse ostin LingLongit:
150e ja painotus ja laitto vielä 50e.
Ihan hyvät renkaat!
Vierailija kirjoitti:
Kestävyys voi olla merkkirenkaita huonompi ja polttoaineen kulutus suurempi. Ja melkein takuuvarmasti huonompi pito ja ajettavuus.
Juuri näin. Ja lisäisin vielä, että halpisrenkaiden pito, tai lähinnä sen puute sateella on usein hengenvaarallinen ominaisuus. Käytännössä jos ajat jonkun lätäkön yli, vielä pari seuraavaa mutkaa voi tuntua peilijäällä ajolta.
Nimim. kerran tuli hätätilanteessa ostettua kiinalaisrenkaat, kun muissa olisi toimitus kestänyt useita päiviä - ei enää koskaan! Renkaat oli ajossa 3kk, monta läheltä piti-tilannetta sattui, olivat aivan uskomattoman huonot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestävyys voi olla merkkirenkaita huonompi ja polttoaineen kulutus suurempi. Ja melkein takuuvarmasti huonompi pito ja ajettavuus.
Juuri näin. Ja lisäisin vielä, että halpisrenkaiden pito, tai lähinnä sen puute sateella on usein hengenvaarallinen ominaisuus. Käytännössä jos ajat jonkun lätäkön yli, vielä pari seuraavaa mutkaa voi tuntua peilijäällä ajolta.
Nimim. kerran tuli hätätilanteessa ostettua kiinalaisrenkaat, kun muissa olisi toimitus kestänyt useita päiviä - ei enää koskaan! Renkaat oli ajossa 3kk, monta läheltä piti-tilannetta sattui, olivat aivan uskomattoman huonot.
Mun autoliikkeestä auton kanssa ostetut alkeperäisrenkaat on just tollaset jännärenkaat.
Hakkapeliitta....kesärengas?? Okei :)
Saahan niistä renkaista maksaa maltaita ja syyttää sitten halpisrengas jos ei meinaa pysyä tiellä mutta kyllä niilläkin tiellä pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Hakkapeliitta....kesärengas?? Okei :)
Nyppii nastat pois niin hyvin menee kesälläkin :B
Laittaa ne sitten syksyllä takaisin...
Renkaiden valmistusprosessi on varmaan kaikkien ympäristöstandardien mukainen?
Vierailija kirjoitti:
Saahan niistä renkaista maksaa maltaita ja syyttää sitten halpisrengas jos ei meinaa pysyä tiellä mutta kyllä niilläkin tiellä pysyy.
Joo, jos ajaa niinkuin mummoni Skodallaan nelostiellä joskus vuonna '94: kolmeakymppiä viiden kilometrin letka turhautuneita kanssa-autoilijoita perässään.
En yleensä kuitenkaan osta noita yliarvostettuja ja ylihinnoiteltuja merkkejä, monet halpikset on ollut alla, mutta nuo kiinanihmeet olivat oikeasti aivan uskomattoman kamalat. Toyot ovat kesärenkaista ainakin meidän paikallisille teille (emme siis asu Suomessa) aivan parhaat, eivätkä maksa mansikoita.
Mainittakoon että en kyllä aja mitään 50-heppaista kauppakassia, eli renkaiden pito-ominaisuus on aika tähdellinen yksityiskohta minulle.
T. 4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan niistä renkaista maksaa maltaita ja syyttää sitten halpisrengas jos ei meinaa pysyä tiellä mutta kyllä niilläkin tiellä pysyy.
Joo, jos ajaa niinkuin mummoni Skodallaan nelostiellä joskus vuonna '94: kolmeakymppiä viiden kilometrin letka turhautuneita kanssa-autoilijoita perässään.
En yleensä kuitenkaan osta noita yliarvostettuja ja ylihinnoiteltuja merkkejä, monet halpikset on ollut alla, mutta nuo kiinanihmeet olivat oikeasti aivan uskomattoman kamalat. Toyot ovat kesärenkaista ainakin meidän paikallisille teille (emme siis asu Suomessa) aivan parhaat, eivätkä maksa mansikoita.
Mainittakoon että en kyllä aja mitään 50-heppaista kauppakassia, eli renkaiden pito-ominaisuus on aika tähdellinen yksityiskohta minulle.
T. 4
Se että ajat sataheppaista kauppakassiasi niin että muutut liikenteen vaarantajaksi heti kun rengas ei pidäkään juuri sen mitä esitteessä on luvattu tekee sinusta vaarallisen kuljettajan.
Pito ja kestävyys ovat kaksi toistensa kanssa vastakkaista ominaisuutta. Pitoa kyllä saa kun laittaa vain pehmeämpää kumiseosta mutta siitä kärsii taas kestävyys, ja toisinpäin. Jokainen rengas on jonkunlainen kompromissi näiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan niistä renkaista maksaa maltaita ja syyttää sitten halpisrengas jos ei meinaa pysyä tiellä mutta kyllä niilläkin tiellä pysyy.
Joo, jos ajaa niinkuin mummoni Skodallaan nelostiellä joskus vuonna '94: kolmeakymppiä viiden kilometrin letka turhautuneita kanssa-autoilijoita perässään.
En yleensä kuitenkaan osta noita yliarvostettuja ja ylihinnoiteltuja merkkejä, monet halpikset on ollut alla, mutta nuo kiinanihmeet olivat oikeasti aivan uskomattoman kamalat. Toyot ovat kesärenkaista ainakin meidän paikallisille teille (emme siis asu Suomessa) aivan parhaat, eivätkä maksa mansikoita.
Mainittakoon että en kyllä aja mitään 50-heppaista kauppakassia, eli renkaiden pito-ominaisuus on aika tähdellinen yksityiskohta minulle.
T. 4
Se että ajat sataheppaista kauppakassiasi niin että muutut liikenteen vaarantajaksi heti kun rengas ei pidäkään juuri sen mitä esitteessä on luvattu tekee sinusta vaarallisen kuljettajan.
Pito ja kestävyys ovat kaksi toistensa kanssa vastakkaista ominaisuutta. Pitoa kyllä saa kun laittaa vain pehmeämpää kumiseosta mutta siitä kärsii taas kestävyys, ja toisinpäin. Jokainen rengas on jonkunlainen kompromissi näiden suhteen.
Se, että ajan 250-heppaista farkkuani vaikka kahtasataa moottoritiellä asuinmaassani SAKSASSA olosuhteiden ja muun liikenteen salliessa, ja muualla ihan nopeusrajoitusten mukaisesti, mutta en kylläkään reilua alinopeutta, tuskin tekee minusta vaarallista kuskia. Kiinanihmeet eivät siis aiheuttaneet minulle eikä muille varsinaisia vaaratilanteita, mutta vauhtia piti tiputtaa joissain olosuhteissa juurikin tuon esimerkkini mukaisesti. Ei esim. moottoritiellä ole kovinkaan turvallista ajaa 5-60 km/h....
Jotkut halpisrenkaat (kuten nuo omani) eivät kestä eivätkä pidä. Nuo mainitsemani Toyot ovat nimenomaan kompromissi, eivät ehkä kestä vuosikausia, mutta hyvä pito on ja pysyy koko renkaiden elinkaaren. Kerran tuli kokeiltua esim. Lassan renkaat, jotka olivat edulliset ja kaupan päälle tuli myös rengasvakuutus (eli jos vuoden sisään olisivat vaurioituneet vaikka vahingossa, uudet renkaat olisi saanut tilalle). Ensimmäisillä 3 mm:llä pito oli ihan hyvä kaikissa olosuhteissa, mutta sen jälkeen olivat hyvinkin liukkaat. Renkaat menivät tässäkin tapauksessa vaihtoon puolipitoisina.
Jätän nyt kuitenkin sinut tänne pätemään itseksesi, koska kuitenkin keksit jotain fiksua sanottavaa tähänkin viestiin liittyen ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan niistä renkaista maksaa maltaita ja syyttää sitten halpisrengas jos ei meinaa pysyä tiellä mutta kyllä niilläkin tiellä pysyy.
Joo, jos ajaa niinkuin mummoni Skodallaan nelostiellä joskus vuonna '94: kolmeakymppiä viiden kilometrin letka turhautuneita kanssa-autoilijoita perässään.
En yleensä kuitenkaan osta noita yliarvostettuja ja ylihinnoiteltuja merkkejä, monet halpikset on ollut alla, mutta nuo kiinanihmeet olivat oikeasti aivan uskomattoman kamalat. Toyot ovat kesärenkaista ainakin meidän paikallisille teille (emme siis asu Suomessa) aivan parhaat, eivätkä maksa mansikoita.
Mainittakoon että en kyllä aja mitään 50-heppaista kauppakassia, eli renkaiden pito-ominaisuus on aika tähdellinen yksityiskohta minulle.
T. 4
Se että ajat sataheppaista kauppakassiasi niin että muutut liikenteen vaarantajaksi heti kun rengas ei pidäkään juuri sen mitä esitteessä on luvattu tekee sinusta vaarallisen kuljettajan.
Pito ja kestävyys ovat kaksi toistensa kanssa vastakkaista ominaisuutta. Pitoa kyllä saa kun laittaa vain pehmeämpää kumiseosta mutta siitä kärsii taas kestävyys, ja toisinpäin. Jokainen rengas on jonkunlainen kompromissi näiden suhteen.
Se, että ajan 250-heppaista farkkuani vaikka kahtasataa moottoritiellä asuinmaassani SAKSASSA olosuhteiden ja muun liikenteen salliessa, ja muualla ihan nopeusrajoitusten mukaisesti, mutta en kylläkään reilua alinopeutta, tuskin tekee minusta vaarallista kuskia. Kiinanihmeet eivät siis aiheuttaneet minulle eikä muille varsinaisia vaaratilanteita, mutta vauhtia piti tiputtaa joissain olosuhteissa juurikin tuon esimerkkini mukaisesti. Ei esim. moottoritiellä ole kovinkaan turvallista ajaa 5-60 km/h....
Jotkut halpisrenkaat (kuten nuo omani) eivät kestä eivätkä pidä. Nuo mainitsemani Toyot ovat nimenomaan kompromissi, eivät ehkä kestä vuosikausia, mutta hyvä pito on ja pysyy koko renkaiden elinkaaren. Kerran tuli kokeiltua esim. Lassan renkaat, jotka olivat edulliset ja kaupan päälle tuli myös rengasvakuutus (eli jos vuoden sisään olisivat vaurioituneet vaikka vahingossa, uudet renkaat olisi saanut tilalle). Ensimmäisillä 3 mm:llä pito oli ihan hyvä kaikissa olosuhteissa, mutta sen jälkeen olivat hyvinkin liukkaat. Renkaat menivät tässäkin tapauksessa vaihtoon puolipitoisina.
Jätän nyt kuitenkin sinut tänne pätemään itseksesi, koska kuitenkin keksit jotain fiksua sanottavaa tähänkin viestiin liittyen ;).
Sinä voit päteä ihan rauhassa siellä Saksassa kahta sataasi, ketjun konteksti kuitenkin lienee Suomi ja erikseen mainittu että enimmäkseen kaupunkiajoa.
Mikä koko?