Mitä hyvää taksien vapauttamisessa oikeasti on?
Mä en keksi mitään.
Tulevaisuudessa sun pitää tietää mistä autosi tilaat, etkä voi aamiyöllä heittäytyä minkä tahansa taksin takapenkille nykyiseen tapaan, koska voit joutua kynityksi. Taksamittaria ei tulla autoissa enää vaatimaan, eli veronkierto tulee räjähtämään. Maaseudulta taksi tulevat katoamaan ja jos siellä yksi yrittäjä onkin, hinta tulee olemaan melko suolainen mummolle päästä kirkonkylälle.
Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä, joka on hinnoittelultaan pohjoismaiden halvinkin vielä.
Kommentit (39)
Osa takseista tulee jatkossakin hinnoittelemaan matkansa vakiona pysyvinä kilometri ja aikahinnoilla. Jokaisen taksikeskuksen alaisuudessa toimivat taksit ovat samanlaisella hinnoittelumallilla ja näin taksikeskus pystyy hinta-arvion aina asiakkaalle antamaan.
Mitään hyvää ei muutoksessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä en keksi mitään.
Tulevaisuudessa sun pitää tietää mistä autosi tilaat, etkä voi aamiyöllä heittäytyä minkä tahansa taksin takapenkille nykyiseen tapaan, koska voit joutua kynityksi. Taksamittaria ei tulla autoissa enää vaatimaan, eli veronkierto tulee räjähtämään. Maaseudulta taksi tulevat katoamaan ja jos siellä yksi yrittäjä onkin, hinta tulee olemaan melko suolainen mummolle päästä kirkonkylälle.
Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä, joka on hinnoittelultaan pohjoismaiden halvinkin vielä.
Joo. Ruokakaupat on jo ihan riittävän hämmentäviä, kun jokaisessa myydään eri jauhelihaa eri hintaan. Ja puhelinoperaattorit eri liittymätuotteineen sitten! Onneksi taksit ja apteekit on vielä tiukassa valvonnassa, että edes jossain saa maksaa kartellin päättämää hintaa.
Ei niin yhtään mitää hyvää :( Nekin ammattilaiset jotka tähän asti ovat taksikuskeina itsensä elättäneet hakee pian vapauttamisen jälkeen elantonsa kelan luukulta... Hinnat nousee, autot huononee, kuskien ammattitaito ja luotettavuus laskee, veronkierto lisääntyy ym. mukavaa. Nykyisin uskaltaisin jopa lapseni laittaa yksin taksin kyytiin, tulevaisuudessa en :(
Jos Ruotsin malliin mennään, niin maaseudulla ei enää saa taksia ollenkaan ja kaupungissa pitää tingata kuin turkkilaisella torilla. Minulta jää kyllä taksin käyttö siihen.
Käytän takseja melko vähän, lähinnä silloin kun on pakko päästä yöllä rautatieasemalle yms ja olen tyytyväinen suomalaisten taksien luotettavaan ja hyvään palveluun. En ymmärrä miksi tämäkin pitää tuhota, kohta on kaikenkarvaista yrittäjää puikoissa. Don't fix it if it ain't broken....
Varmaan pitäisi miettiä toi lapsen koulukyyditys jollain toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en keksi mitään.
Tulevaisuudessa sun pitää tietää mistä autosi tilaat, etkä voi aamiyöllä heittäytyä minkä tahansa taksin takapenkille nykyiseen tapaan, koska voit joutua kynityksi. Taksamittaria ei tulla autoissa enää vaatimaan, eli veronkierto tulee räjähtämään. Maaseudulta taksi tulevat katoamaan ja jos siellä yksi yrittäjä onkin, hinta tulee olemaan melko suolainen mummolle päästä kirkonkylälle.
Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä, joka on hinnoittelultaan pohjoismaiden halvinkin vielä.
Joo. Ruokakaupat on jo ihan riittävän hämmentäviä, kun jokaisessa myydään eri jauhelihaa eri hintaan. Ja puhelinoperaattorit eri liittymätuotteineen sitten! Onneksi taksit ja apteekit on vielä tiukassa valvonnassa, että edes jossain saa maksaa kartellin päättämää hintaa.
Kyllä minuakin aina kassalla jännittää, että paljonko ne ostokset mahtavat maksaa. Jauheliha voi olla 7 e tai 37 e, ei sitä ennakolta voi tietää, koska vapaa hinnoittelu merkitsee sitä, että hinnan saa tietää vasta maksaessaan. Taksien kanssa tulevaisuudessa sama juttu eli hinta selviää vasta matkan lopussa.
Se ettei niiden määrää rajoiteta. Sinäkin voit alkaa taksiyrittäjäksi, nyt et voi. Rajoituksilla ei saavuteta mitään hyvää aikaan.
Edelleen ihmettelen alkon ja apteekkien monopoliasemia. Näille pitäisi oikeasti tehdä jotain.
Voi Savossa olla aika hauskaa kesäaikaan, kun kylän baarista pitää päästä takaisin mökille eikä ole taksia lähimaillakaan. Saattaa olla enemmän rattijuoppoja liikenteessä kuin koko Helsingissä takseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en keksi mitään.
Tulevaisuudessa sun pitää tietää mistä autosi tilaat, etkä voi aamiyöllä heittäytyä minkä tahansa taksin takapenkille nykyiseen tapaan, koska voit joutua kynityksi. Taksamittaria ei tulla autoissa enää vaatimaan, eli veronkierto tulee räjähtämään. Maaseudulta taksi tulevat katoamaan ja jos siellä yksi yrittäjä onkin, hinta tulee olemaan melko suolainen mummolle päästä kirkonkylälle.
Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä, joka on hinnoittelultaan pohjoismaiden halvinkin vielä.
Joo. Ruokakaupat on jo ihan riittävän hämmentäviä, kun jokaisessa myydään eri jauhelihaa eri hintaan. Ja puhelinoperaattorit eri liittymätuotteineen sitten! Onneksi taksit ja apteekit on vielä tiukassa valvonnassa, että edes jossain saa maksaa kartellin päättämää hintaa.
Kyllä minuakin aina kassalla jännittää, että paljonko ne ostokset mahtavat maksaa. Jauheliha voi olla 7 e tai 37 e, ei sitä ennakolta voi tietää, koska vapaa hinnoittelu merkitsee sitä, että hinnan saa tietää vasta maksaessaan. Taksien kanssa tulevaisuudessa sama juttu eli hinta selviää vasta matkan lopussa.
Totta kai hinta on selvillä jo tilausvaiheessa. Uber on tästä hyvä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Mä en keksi mitään.
Tulevaisuudessa sun pitää tietää mistä autosi tilaat, etkä voi aamiyöllä heittäytyä minkä tahansa taksin takapenkille nykyiseen tapaan, koska voit joutua kynityksi. Taksamittaria ei tulla autoissa enää vaatimaan, eli veronkierto tulee räjähtämään. Maaseudulta taksi tulevat katoamaan ja jos siellä yksi yrittäjä onkin, hinta tulee olemaan melko suolainen mummolle päästä kirkonkylälle.
Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä, joka on hinnoittelultaan pohjoismaiden halvinkin vielä.
Tahallaan asioiden kuseminen ei liity oikeaan yrittämiseen. Entä jos kylällä on yksi taksi, no kilpailua on vähän, eli se mummu kannattaa viedä halvemmallakin.
Ylihinnoittelulla se auto seisoo tallissa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Jos Ruotsin malliin mennään, niin maaseudulla ei enää saa taksia ollenkaan ja kaupungissa pitää tingata kuin turkkilaisella torilla. Minulta jää kyllä taksin käyttö siihen.
Kokemus Ruotsista, mutta me urpot ei sitä tajuttu, niin kyllä oli suolainen hinta.
En halua taksikilpailua.
Minusta on myös hyvä, että lääkkeet ovat kaikissa apteekeissa saman hintaisia.
Postikilpailuakaan en halua. Jossain maassa (en muista missä) matkaillessani siellä oli useampi eri postinkuljetusfirma. Oli tarkkaa, että kun ostit tietyn firman postimerkit, niin täytyi sitten laittaa sen firman postilaatikkoon ne lomapostikortit.
Asiakkaan turvallisuus mietityttää. En halua tilata mitä tahansa taksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en keksi mitään.
Tulevaisuudessa sun pitää tietää mistä autosi tilaat, etkä voi aamiyöllä heittäytyä minkä tahansa taksin takapenkille nykyiseen tapaan, koska voit joutua kynityksi. Taksamittaria ei tulla autoissa enää vaatimaan, eli veronkierto tulee räjähtämään. Maaseudulta taksi tulevat katoamaan ja jos siellä yksi yrittäjä onkin, hinta tulee olemaan melko suolainen mummolle päästä kirkonkylälle.
Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä, joka on hinnoittelultaan pohjoismaiden halvinkin vielä.
Joo. Ruokakaupat on jo ihan riittävän hämmentäviä, kun jokaisessa myydään eri jauhelihaa eri hintaan. Ja puhelinoperaattorit eri liittymätuotteineen sitten! Onneksi taksit ja apteekit on vielä tiukassa valvonnassa, että edes jossain saa maksaa kartellin päättämää hintaa.
Kyllä minuakin aina kassalla jännittää, että paljonko ne ostokset mahtavat maksaa. Jauheliha voi olla 7 e tai 37 e, ei sitä ennakolta voi tietää, koska vapaa hinnoittelu merkitsee sitä, että hinnan saa tietää vasta maksaessaan. Taksien kanssa tulevaisuudessa sama juttu eli hinta selviää vasta matkan lopussa.
Ei se ole selvinnyt tähänkään saakka. Välilä kotiin samalta tolpalta maksaa 30e 35e ja 39e.
Yleensä tosin sovin taksikuskin kanssa, että ilman mittaria 25e.
Sinkkumies
Ei sitten yhtään mitään hyötyä. Tähänkin mennessä hinnoittelu on ollut maksimi hinta ja halvemmallakin on saanut ajaa. Taksien odotellessa esim. kyytiä lentokentältä, lyhyiden kyytien hinnat tulee nousemaan huomattavasti, kun nykyään lyhyen kyydin saanut kuski joutuu palaamaan jonon hännille kymppi taskussa. Taksien lisääntyessä kyydit vähenee ja niistä vähäisistäkin kyydeistä on perittävä älyttömiä taksoja tienatakseen elantonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en keksi mitään.
Tulevaisuudessa sun pitää tietää mistä autosi tilaat, etkä voi aamiyöllä heittäytyä minkä tahansa taksin takapenkille nykyiseen tapaan, koska voit joutua kynityksi. Taksamittaria ei tulla autoissa enää vaatimaan, eli veronkierto tulee räjähtämään. Maaseudulta taksi tulevat katoamaan ja jos siellä yksi yrittäjä onkin, hinta tulee olemaan melko suolainen mummolle päästä kirkonkylälle.
Meillä on erittäin hyvin toimiva taksijärjestelmä, joka on hinnoittelultaan pohjoismaiden halvinkin vielä.
Joo. Ruokakaupat on jo ihan riittävän hämmentäviä, kun jokaisessa myydään eri jauhelihaa eri hintaan. Ja puhelinoperaattorit eri liittymätuotteineen sitten! Onneksi taksit ja apteekit on vielä tiukassa valvonnassa, että edes jossain saa maksaa kartellin päättämää hintaa.
Kyllä minuakin aina kassalla jännittää, että paljonko ne ostokset mahtavat maksaa. Jauheliha voi olla 7 e tai 37 e, ei sitä ennakolta voi tietää, koska vapaa hinnoittelu merkitsee sitä, että hinnan saa tietää vasta maksaessaan. Taksien kanssa tulevaisuudessa sama juttu eli hinta selviää vasta matkan lopussa.
Totta kai hinta on selvillä jo tilausvaiheessa. Uber on tästä hyvä esimerkki.
Ei taksamittaria, ei mitään perustetta matkan hinnalle. Ja kun kuski olettaa, että matka on 15 km ja se onkin 35, niin arvaa kahdesti, pitääkö sovittu hinta. Uberissa on hyvin usein matkan lopussa riitaa siitä, mitä sovittiin.
En ymmärrä, miksi joitain ammatteja suojellaan muuten kuin ammatillisen osaamisen perusteella. Miksi rakennusyrittäjä ei tarvitse lupaa, mutta taksiyrittäjä tarvitsee? Miksi hyväksytty koulutus ei tuo oikeutta yrittää omalla alallaan?
Mietin ihan samaa, että jos taksi kuitenkin tilataan keskuksesta, niin kuinka monta autoa tilaat ennen kuin katsot hinnan sopivaksi. Eihän se keskus sitten voi tietää mitä kukakin veloittaa ja ymmärsin, että se hinta on ilmoitettava ennen kuin kyydin ottaa.