Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratti nykii autossa ku jarruttaa

Vierailija
15.03.2017 |

Mistä johtuu? Ei huomaa niin pienissä nopeuksissa mutta ku suuresta nopeudesta jarruttaa niin nykkii ratti..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarrupalat loppu

Vierailija
2/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkkuneste on vähissä ja pakoputken paukkulaakeri todennäköisesti vaihtokunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannentiiviste menee vaihtoon, samoin alapallonivelet ja vaihdelaatikko. Vesipumppu on hyvä vaihtaa samalla.

Vierailija
4/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykiikö se oikein edestakaisin, siis sisään-ulos, vai ravistaako sivuttain?

Vierailija
5/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarrulevyt kierot

Vierailija
6/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kukaan ei tiedä mitään.. Jarrupalat vaihdettu hiljattain... Eikä ne yleensä oireile tuollain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda jarrupalat etupyöristä. Levytkin voi olla syytä vaihtaa. Ja kummaltakin puolelta.

Vierailija
8/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannentiiviste menee vaihtoon, samoin alapallonivelet ja vaihdelaatikko. Vesipumppu on hyvä vaihtaa samalla.

Ja paskat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillai niinku rattia käännettäis ensin oikealle pikkuisen ja sitten nykäisee takaisin hyvin pikaisesti äh en oo hyvä selittämään

Vierailija
10/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda jarrupalat etupyöristä. Levytkin voi olla syytä vaihtaa. Ja kummaltakin puolelta.

Jarrupalat vaihdettu kesällä edestä kun olivat aivan lopussa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarrupaloijen loppuminen ei aiheuta sitä tärinää, vaan jarrulevyjen. Jarrulevyt ovat kierot ja luultavasti muutenkin aika ohueksi kuluneet. Samalla vaihdetaan uudet jarrupalat.

Vierailija
12/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kukaan ei tiedä mitään.. Jarrupalat vaihdettu hiljattain... Eikä ne yleensä oireile tuollain..

Kannattaa kattoo onks ne ilmattu kunnolla. Eli löysää ilmausruuvia ja pistä muija polkemaan jarrupoljinta niin kauan, että nestettä tulee ulos. Ilmausruuvit voi sitten olla tosi jumissa et ei kannata vääntää poikki. Sillon täytyy kuumentaa ensin niin, että savu nousee ja sitten vääntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarrupalojen vaihdossa jäänyt herkistelemättä jarrut. Uudet palat laahaasi ja kuumensi jarrulevyt ja sitten ajoit jääkylmään lätäkköön, joka jäähdytti ne salamannopeasti kieroon. Uudet levyt hankintaan ja nykyautoissa voi tulla muutakin (anturi, laakeri..tm) samaan pakettiin -> hinta on tuplat normaalista.

Mulla tehtiin marmoritiskisellä merkkiliikkeellä aikanaan sama.

Vierailija
14/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörien kiertokangentappilaakerit ovat rasvauksen puutteessa tai öljy on vahentunutta. Hyvin tyypilline vika, joka on helppo korjata itse. Avaa konepelti, ja siellä on rintapellissä säiliö suurinpiirtein siinä kohtaa missä ratti on. Korkki on keltainen tai musta. Halvin tapa korjata se on, että osta esimerkiksi apteekista ruisku ja ime vanha mönjä sieltä pois. se on sellaista kullanväristä nestettä. TÄmän jällkeen täytät säiliö uudella esim 5w-40 öljyllä jota saa miltä tahansa bensikeltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannentiiviste menee vaihtoon, samoin alapallonivelet ja vaihdelaatikko. Vesipumppu on hyvä vaihtaa samalla.

Ja paskat.

Ulosteensiirrolla onkin saavutettu kuntoa kohentavia vaikutuksia.

Vierailija
16/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörien kiertokangentappilaakerit ovat rasvauksen puutteessa tai öljy on vahentunutta. Hyvin tyypilline vika, joka on helppo korjata itse. Avaa konepelti, ja siellä on rintapellissä säiliö suurinpiirtein siinä kohtaa missä ratti on. Korkki on keltainen tai musta. Halvin tapa korjata se on, että osta esimerkiksi apteekista ruisku ja ime vanha mönjä sieltä pois. se on sellaista kullanväristä nestettä. TÄmän jällkeen täytät säiliö uudella esim 5w-40 öljyllä jota saa miltä tahansa bensikeltä

Tämä oli itsellä vikana kanssa! loppui täristys heti.

Vierailija
17/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä todennäköisesti ilmenee enemmän liukkaalla ja kesällä esimerkiksi sateella?

Sulla on ABS.

Vierailija
18/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo säästä tai vuoden ajasta kiinni... Sama auto ollu 19-vuotta abs ollu kokoajan eikä tällaista nykimistä ollu ikään ennen. Ei oo sää tai vuoden ajasta kiinni..

Vierailija
19/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tätä todennäköisesti ilmenee enemmän liukkaalla ja kesällä esimerkiksi sateella?

Sulla on ABS.

Hanki apina aivot vai tehtiinkö sulle lobotomia vastasyntyneenä. Ovatko vanhempasi down-syndroomaisia tämän lisäksi?

Vierailija
20/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo säästä tai vuoden ajasta kiinni... Sama auto ollu 19-vuotta abs ollu kokoajan eikä tällaista nykimistä ollu ikään ennen. Ei oo sää tai vuoden ajasta kiinni..

Kuten täälläkin sanottu, niin todennäköisesti jarrulevyt ovat kierot. Tämä siis ilmenee tärinänä ja ratin pienenä "vatkaamisena" jarrutettaessa. 

Olettaen siis, että tärinää ei ilmene muussa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä