Mikä lopulta määrää, kuka pääsee raitiovaununkuljettajaksi
Perusvaatimukset on helposti monen saavutettavissa, mutta mikä sitten määrittää ketkä pääsevät mukaan? Onko se sattumaa?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin linja-autonkuljettajakursseille haettaessa pitää antaa ajonäyte. Moni luulee, että siinä katsotaan ajotaitoa, mutta todellisuudessa tehdään havaintoja siitä, millainen asenne hakijalla on liikenteeseen ja muihin tielläliikkujiin. Hahmotuskykyä ja sitä, onko liikennesilmää.
En tiedä, on ratikkakursseille hakeville samaa, mutta jotenkin tuo asennepuoli sielläkin testataan. Ehkä se tulee selville haastattelussa.
Nämä "Sovit hyvin asiakaspalvelutyöhön ja olet asiakaspalveluhenkinen.", on ihan diipa-daapaa.
Karsiutuukoporukkaa jo ennen haastattelua?
Pitää olla ulkomaalainen nimi että pääsee mukaan. Suomalaiset karsitaan pois, koska he vaativat yli 8 euron tuntipalkkaa. Jusuf, Abdul tai Hassan niin pääsee mukaan.
Sama kuin kaikissa muissakin työpaikoissa: pärstäkerroin ratkaisee. Jos oli finni väärässä paikassa niin ei saumaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla ulkomaalainen nimi että pääsee mukaan. Suomalaiset karsitaan pois, koska he vaativat yli 8 euron tuntipalkkaa. Jusuf, Abdul tai Hassan niin pääsee mukaan.
Ratikka- ja metrokuskeilla on ehdoton vaatimus suomen kielen osaamisesta. Palkka on kyllä ihan kvtes:n mukaan kaikille.
Ainakin linja-autonkuljettajakursseille haettaessa pitää antaa ajonäyte. Moni luulee, että siinä katsotaan ajotaitoa, mutta todellisuudessa tehdään havaintoja siitä, millainen asenne hakijalla on liikenteeseen ja muihin tielläliikkujiin. Hahmotuskykyä ja sitä, onko liikennesilmää.
En tiedä, on ratikkakursseille hakeville samaa, mutta jotenkin tuo asennepuoli sielläkin testataan. Ehkä se tulee selville haastattelussa.
Nämä "Sovit hyvin asiakaspalvelutyöhön ja olet asiakaspalveluhenkinen.", on ihan diipa-daapaa.