Länsimetro liikkeelle aikaisintaan kesäkuussa – 98 palo-oven moottorit vaihdettava.
Kommentit (12)
Olisiko vielä tietoa, että minkä vuoden elokuussa ?
Jaa, jos kerran kesäkuussa -98, niin monta sukupolvea saa odotella vielä.
Vierailija kirjoitti:
98 asentajaa tekee homman päivässä, 50 asentajaa kahdessa, 25 neljässä, 13 kahdeksassa 7 kuudessatoista jne. vaihtaako ne johtoryhmän poliitikot itse ne moottorit vai miten hitossa tuo voi kestää kesään asti?
Kertoo kaiken julkisenpuolen hankkeiden tehottomuudesta. Mitään isoa hanketta ei pitäisi tehdä julkiselle rahalla. Kaikki vetää aina välistä.
Ei varmaan ole valmis silloin. Aloittaa marraskuussa 2017. Paljon on vielä korjattavaa.
Minäkin luin että kesäkuussa -98, ajattelin että on virhe mutta muistin että kyseessä onkin Länsimetro...
Ei tarttis tulla ollenkaan. Vieläkö tuon projektin voisi perua? Voi tulla halvemmaksikin kuin metro-urakan loppuun saattaminen liikennöintikuntoon.
Vierailija kirjoitti:
98 asentajaa tekee homman päivässä, 50 asentajaa kahdessa, 25 neljässä, 13 kahdeksassa 7 kuudessatoista jne. vaihtaako ne johtoryhmän poliitikot itse ne moottorit vai miten hitossa tuo voi kestää kesään asti?
Poliittisissa tehtävissä johtajat saa palkkaa ja bonuksia vaikka firma ei saa vielä rahaa. Kun oma palkka juoksee ei johtajalla ole mitään talouteen liittyvää motivaattoria miettiä, miten varmistaa, että raha firmaan alkaisi virrata ja se virtaisi tasaisesti.
Nyt tuon firman johtajat ehtivät käydä kaiken maailman kissanristiäisissä ja haihattelutilaisuuksissa. On varmaan nähty tuo johto Guggelisguunkin kanssa suunnittelemassa linjauksia Katajanokalle samalla, kun edellinen asentaja otti loparit, eikä uutta ollut vielä saatu palkattua.
PS. 10 asentajaa vaihtaisi ensimmäisen moottorin päivässä, toisen puolessa päivässä ja kolmannen jo muutamaan tuntiin. Eiköhän nopein ratkaisu olisi, että laitettaisiin kaksi asentajaryhmää vastakkaisille puolille tunnelia ja keskelle läjä euroja (johtajat jätetään firmasta kokonaan pois, säästyneet palkat sinne). Kumpi ryhmä saavuttaa ensin ne eurot saa pitää ne, kun loputkin ovet on kunnostettu.
Oisko ehkä kannattanut laittaa ensin yksi palo-ovi paikalleen ja testata onko se OK ennenkuin asentaa ne kaikki?
Tai testata etukäteen jossain labrassa?
Eeeeei, liian järkevää. Laitetaan vaan kaikki ja testataan sitten. Kyllä ne varmaan toimii. Onhan ne ennenkin toimineet. Tai no ei tiedetä ku ei ennen oo ollu sellasia palo-ovia. Mut me nyt tehdään Suomessa näin.
Miksi yleensä tarvitse vaihtaa ovimoottorit? Taajuusmuuntaja tai ylijännite ajaisi saman asian.
Koska ovet sujetaan vain kerran, niin niitä voisi ylikuormitta monenkertaisesti. Ne muutamat sekunnit kuin se kestää. Moottori käyttäyityy kuin muuntaja, tai solenoidi. Niitäkin voi ylikuormittaa jopa 20 kertaisesti.
Jos ed on on vain muutama%
98 asentajaa tekee homman päivässä, 50 asentajaa kahdessa, 25 neljässä, 13 kahdeksassa 7 kuudessatoista jne. vaihtaako ne johtoryhmän poliitikot itse ne moottorit vai miten hitossa tuo voi kestää kesään asti?