Onko vajaan 200 euron tuntitaksa autokorjaamolla normaali hinta?
Vai mitähän ihmettä. Osat maksoi 250 e ja kolmen tunnin työ 550 e. Huhhuh sanon minä!
Kommentit (11)
Kuinka monta miestyötuntia korjaamiseen käytettiin?
Jos korjaajia on ollut 2 eli työtä on tehty käytännössä 6h, niin on täysin normaali tuntiveloitus.
Tuon takia olen aina ja tulen korjaamaan autoni/moottoripyöräni itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia olen aina ja tulen korjaamaan autoni/moottoripyöräni itse.
Sama täällä.En ihan vähässä tingassa autoasi korjaamolle vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia olen aina ja tulen korjaamaan autoni/moottoripyöräni itse.
Sama täällä.En ihan vähässä tingassa autoani korjaamolle vie.
Minusta tuntitaksa on 80-90 e.
Mersun merkkihuolto, mutta ei veho tms. Helsinki.
Tuntihinnat ovat 70-110€ yleisesti.
Merkkiliikkeet ovat tosin alkaneet hinnoitella töitä pisteytetysti niin, että esim. jonkin tietyn osan irroitus ja kiinnitys maksaa tietyn summan ja kokonaisuus määräytyy näiden summasta.
Tällä päästään siihen, että asiakkaan katsomaa tuntihintaa ei tarvitse nostaa älyttömästi yli keskiarvon katteiden nostamiseksi ja toisaalta saavutetaan tilanne, jossa näppärä ja kokenut asentaja nopeuttaa työnkulkua helposti, joko omasta halusta, tai piiskattuna.
Autojen myyntikatteet ovat menneet niin huonoksi, että merkkiliikkeiden raskas organisaatio ja kallis infra vaativat ryöstämään asiakkaita.
Tästä johtuu nuo kohtuuttoman suuret työnhinnat.
Volvon merkkihuollossa tuntitaksa oli kesällä jotain 60-70€ väliin.
Merkkiliike = ryöstöä.