Kiire. Voiko autolla ajaa YHTÄÄ jos se valo palaa mikä on mittaa lämpötilaa?
Kommentit (9)
Vaikuttaa siltä, että siellä on liian vähän vettä ja kuumenee liikaa.
Ongelma on siinä, että jos se kiehuu, niin kannentiiviste menee pilalle ja tulee kallis remontti.
Jos on vaikka vissyä tai limpsaa matkassa, niin kaada sitä jäähdytykseen, mutta varo höyryä korkista.
Tai ota ojasta kohtuu roskatonta vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että siellä on liian vähän vettä ja kuumenee liikaa.
Ongelma on siinä, että jos se kiehuu, niin kannentiiviste menee pilalle ja tulee kallis remontti.
Jos on vaikka vissyä tai limpsaa matkassa, niin kaada sitä jäähdytykseen, mutta varo höyryä korkista.
Tai ota ojasta kohtuu roskatonta vettä.
Ai niin ja kiehuva moottria ei sitten välttämättä kannata heti sammuttaa, sillä se kiuhuu silloin entistä pahemmin. kannattaisi pitää tyhjäkäynnillä ja lisätä samalla sitä vettä.
Ja lämmityslaite kannattaa laaittaa puhaltamaan täysille ja mahdollisimman kuumalle.
Voi olla myös hihna katki ettei vesipumppu pyöri. Tosin monissa autoissa syttyy silloin laturinkin valo kun sama hihna pyörittää laturia.
Tähän tuli joku auttamas. Kiitos kuitenkin.
No nyt jos se vaan löytää sen syylärin korkin niin se menee ja polttaa itsensä.
Minä olen ajanut vaikka valo paloi. Ensin 17km, sitten 3km ja vielä 3km vaikka jäähdytinnesteen säiliössä tilkka punaista nestettä jäljellä. Oleellista on se, missä kohtaa on lämmön viisari. Mulla se oli koko ajan 70-90 asteessa. Oli jostain syystä jäähdytinneste päässyt vähäksi ja siksi herjasi.
Ei kannata jos näyttää punaista. Moottori käy jostain syystä liian kuumana, voi leikata kiinni ja sitten tulee iso lasku.