Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää, mikä järki niissä Bernerin vision yksityisissä "operaattoreissa" olisi?

Vierailija
09.01.2017 |

Jos oikein ymmärsin, niin yksityiset firmat laskuttaisivat autoilijoita ja valtio myisi halvalla tukkuhinnalla näille firmoille teiden käyttöoikeutta.

Niin että miksi valtio ei sitten laskuttaisi suoraan autoilijoita, jolloin se saisi kaikki rahat valtion käyttöön? Mikä järki tuossa välikädessä on? En ymmärrä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa bisnestä ilman riskejä. Sitä kiva jonkun mukavan kaverin pyörittää ja hoitaa tulot verottomaksi.

Vierailija
2/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. 

Suunnitelma kaikkiaan vaikuttaa aivan mielipuoliselta. Ongelmia siinä on niin paljon, ettei se voisi toimia. On tekniset ongelmat, yksityisyydensuojaongelmat, kustannusongelmat jne jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulonsiirto kansalta maailman rahaeliitille. 

Vierailija
4/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion rakentamaa infraa hyväksikäyttäen luodaan lähinnä pelkästään informaation näpertelyyn perustuva bisnes omille bisneskavereille.

Vierailija
5/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. 

Vierailija
6/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa bisnestä ilman riskejä. Sitä kiva jonkun mukavan kaverin pyörittää ja hoitaa tulot verottomaksi.

No tämä tietysti on se todellinen syy, mutta miten asia perustellaan kansalaisille? Eli mitkä olisivat ne kuvitteeliset hyödyt autoilijoille siitä, että välissä häärää näitä firmoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan hyvä jos AP osaisi edes lukea. Noi asiat kun on tuhanteen kertaan selitetty eri lehdissä ja muissa medioissa

Vierailija
8/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella kalliimpaa ja huonommin organisoitua toimintaa kuin valtion nykyinen teiden hoito ja rakentaminen.

Pikkuvirkamiehet keskittyvät urakoitsijoiden kyykyttämiseen ja pääasia on, että saadaan kulumaan mahdollisimman paljon aikaa ja rahaa rakentamiseen, jolloin valtavat hallintokustannukset eivät hyppää silmille.

Urakoitsijoiden aika ja resurssit menevät kaluston siirtämiseen paikasta toiseen. Pientä tienpätkää levennetään ja remontti etenee niin, että alku- ja loppupäässä tehdään kaistamaalauksia ja keskeltä ei olla edes puita kaadettu.

Auta armias, jos johonkin kohtaa pitää tehdä alikulku kevyelle liikenteelle. Monttua kaivetaan, täytetään, tutkitaan maaperää, ajetaan maata pois ja toista tilalle ja niin vain vuoden värkkäämisen jälkeen kolo on valmis.

Yksityisellä puolella kaivettaisiin monttu ja siihen paiskattaisiin valmis elementti, aikaa menisi viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan hyvä jos AP osaisi edes lukea. Noi asiat kun on tuhanteen kertaan selitetty eri lehdissä ja muissa medioissa

En minä ainakaan ole nähnyt yhtään perustelua sille, mitä autoilija hyötyisi näistä firmoista verrattuna siihen, että valtio laskuttaisi suoraan. Kerro toki, kun ilmeisesti tiedät!

Vierailija
10/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, porvarihallitus menee  ideologia edellä ja kustannuksista piittaamatta: Aivan sama, nostaako joku asia kansantuloa tai työllisyyttä ja tuleeko se valtiolle kalliiksi tai halvaksi, mutta tämä hallitus toteuttaa yksityistämisen ideologiaa. Kaikki mikä lähtee irti, yksityistetään.

Toisekseen, yksityistäminen tehdään kannattavasti. Verovaroin hankittu omaisuus menee hallitusta lähellä oleville tahoille ei suinkaan kilpailutetusti vaan kabinettisopimuksin.

Varmaa on että Berner ja Sipilä eivät köyhdy tämän hallituksen aikana.

Sipilä ei ole edes vaivautunut ilmoittamaan omistuksiaan ja sidonnaisuuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella kalliimpaa ja huonommin organisoitua toimintaa kuin valtion nykyinen teiden hoito ja rakentaminen.

Pikkuvirkamiehet keskittyvät urakoitsijoiden kyykyttämiseen ja pääasia on, että saadaan kulumaan mahdollisimman paljon aikaa ja rahaa rakentamiseen, jolloin valtavat hallintokustannukset eivät hyppää silmille.

Urakoitsijoiden aika ja resurssit menevät kaluston siirtämiseen paikasta toiseen. Pientä tienpätkää levennetään ja remontti etenee niin, että alku- ja loppupäässä tehdään kaistamaalauksia ja keskeltä ei olla edes puita kaadettu.

Auta armias, jos johonkin kohtaa pitää tehdä alikulku kevyelle liikenteelle. Monttua kaivetaan, täytetään, tutkitaan maaperää, ajetaan maata pois ja toista tilalle ja niin vain vuoden värkkäämisen jälkeen kolo on valmis.

Yksityisellä puolella kaivettaisiin monttu ja siihen paiskattaisiin valmis elementti, aikaa menisi viikko.

Eihän tuo kommenttisi liittynyt lainkaan siihen, mitä aloituksessa kysyttiin. Tiethän jäisivät edelleen valtion omistukseen ja vastuulle, mutta niiden käytön laskuttaminen annettaisiin firmoille, jotka saisivat osansa rahoista.  Ja tämän järkevyyttä tässä ihmetellään.

Vierailija
12/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berneriä en tietenkään henkilökohtaisesti tunne mutta jotain käsitystä rouvan arvomaailmasta saa katselemalla minkälaisia hankkeita ja miten Berner koittaa työntää eteenpäin.

Berner on bisnesihmisiä. Tämmöisten asenteesta maailmaan saa jonkinlaisen kuvan tästä amerikan leijonanluola-ohjelmasta jossa isosti rikastuneet neuvottelee aloittavien yrittäjien kanssa rahoituksesta. Koko maailma siis pyörii rahan tekemisen ja sen maksimoimisen ympärillä, kaikki on tuotettava siellä mistä halvimmalla saa, koko muu elämä on laitettava telakalle kun firmaa kasvatetaan. jne. Pidempiaikaisilla seurauksilla ei  (esim. tuotannon ulkoistus kiinaan tai halpamaihin vs. amerikkalaisten oma työllisyys) ole välttämättä väliä kunhan saa itse kahmittua mahdollisimman suuren osan kakusta omalle lautaselle. Jokainen sijoittaja on tietty yksilö ja noillakin on omat arvonsa mutta tuommoinen yleisasenne noista henkii katsojalle.

Pahoin pelkään että Bernerinkin päätöksissä on taustalla tuo Bisnes, Bisnes, Bisnes - ajattelutapa. En vastusta bisnestä sinänsä ja työtähän tästä maasta puuttuu mutta joskus menee yli. En oikein näe miten suomalaisten työllisyys paranisi siitä että autoilijat laitetaan maksamaan entistä enemmän kulkemisestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa joku media penkoisi sitä, miten Berner hyötyy lastensairaalasta. Ei hän siinä hankkeessa hyvää hyvyyttään ollut mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän