Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaisin kokemuksia huonekalun kaupan purusta.

Vierailija
18.12.2016 |

Kerrottakoon heti, että tämä ei ole minun juttuni vaan tuttavani. Hän siis osti kaksi lepotuolia ihan "kunnon liikkeestä". Tarkoitan siis ettei mistään näistä halpaketjuista. No. Tuolit ovat olleet hänellä nyt 10päivää. Heti tuolit saatuaan ja paketista avattuaan hän totesi toisen tuolista jalasta puuttuvan palasen. Saman tuolin pohjassa niitit joilla kangas niitattu, oli useampi huonosti kiinni tai puuttui kokonaan jolloin kangas oli huonosti kiinni. Molemmat tuolit myös tuntuu nitkuvan. Käsinojista ei uskalla tuoleja siirtää kun tuntuu, että käsinojat jää käteen. Hän sitten soitti liikkeeseen ja tulivat paikan päälle toteamaan asian itse. Veivät vain toisen tuolin. Jonkun päivän päästä toivat taas tuolin. Emme tiedä onko tuoli "korjattu" vai onko kokonaan toinen. Mutta paljoa kummoisempi se ei ole. Nitkuu samoin ja myös selkänojan kangas tekee pienen pussin sen alaosaan vaikka tuolissa ei ole kuin muutama kerta ehditty istua. Nätisti! Taas soitto myyjälle ja oli sanonut tuon kangasjutun kuuluvan normaaliin kulumiseen! Tuolit eivät ole 2viikkoa ollut niin ihanko tosi kuuluu jo tässä kohtaa näyttää tuolta? Lupasi tulla katsomaan mutta eipä tässä kohtaa tee mieli enää pitää tuoleja. Olisikohan nuo siis perusteltuja syitä perua kaupat ihan laillisesti?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huonekalukaupan purkaminen.  Yhdyssana voi muodostua vaikka viidestä sanasta.

Vierailija
2/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huonekalukaupan purkaminen.  Yhdyssana voi muodostua vaikka viidestä sanasta.

Selvä. .

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. - Todennäköisesti kaupan purku ei onnistu, vaan myyjän on korjattava enis-sijaisesti virheensä. - Ja mahdollisesti toimittaa korvaava tuote. (uusi, tai uudet vastaava tuolit). Pisteet siitä, että olette olleet myyjään jo yhteydessä, Nyt vain joudutte olemaan häneen yhteydessä ja kiistämään hänen väitteensä siitä, mitä hän pitää muka normaalina.  

Vierailija
4/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. - Todennäköisesti kaupan purku ei onnistu, vaan myyjän on korjattava enis-sijaisesti virheensä. - Ja mahdollisesti toimittaa korvaava tuote. (uusi, tai uudet vastaava tuolit). Pisteet siitä, että olette olleet myyjään jo yhteydessä, Nyt vain joudutte olemaan häneen yhteydessä ja kiistämään hänen väitteensä siitä, mitä hän pitää muka normaalina.  

Kiitos viestistäsi.

Sen näkee sitten kuinka käy. Tuoleista ei toistaiseksi ole ollut kuin harmia. Ihan ilmaisetkaan eivät olleet niin kyllä luulisi laadun olevan sen mukainen.

Vierailija
5/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma ei ala hoitamaan valitus kuluttaja-asiamiehelle

Vierailija
6/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalukauppoja ei kannata purra. Voi mennä hammas rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalukaupan purku ei onnistu helposti ainakaan, itse saimme paskan sängyn aikoinaan, joka hajosi muutamassa kuukaudesaan. Valmistaja pesi kätensä ja kuluttajalautakunnalta tuli nahkapäätös. Ei saatu selville, miksi sänky hajosi!? Niin, se oli valmistusvirhe mutta emme saneet toista ehyttä tuotetta tilalle emmekä kaupan purkua. Jäi omaksi vahingoksi.

Vierailija
8/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui, mutta vasta kuluttaja-asiamiehen puututtua. Myöhemmin selvisi että ko. yritys oli mustalla listalla samankaltaisten tapausten vuoksi. Ja Kaluste Ojala Jyväskylä, jos saa mainostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekalukaupan purku ei onnistu helposti ainakaan, itse saimme paskan sängyn aikoinaan, joka hajosi muutamassa kuukaudesaan. Valmistaja pesi kätensä ja kuluttajalautakunnalta tuli nahkapäätös. Ei saatu selville, miksi sänky hajosi!? Niin, se oli valmistusvirhe mutta emme saneet toista ehyttä tuotetta tilalle emmekä kaupan purkua. Jäi omaksi vahingoksi.

Voi p.ska suoraan sanottuna! Ihan varmaan joo uusi sänkykin tulee tiensä päähän jo parin kk kuluttua. Tai sitten ei! Millä ihmeellä myyjä/valmistaja tuntuu aina pesevän kätensä ko. tapauksissa. Vihaksi pistää.

ap

Vierailija
10/15 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos homma ei ala hoitamaan valitus kuluttaja-asiamiehelle

Tämäkin on käynyt mielessä!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kesätöissä liikkeessä varamiespalvelun kautta ja oli ihan karmiva kokemus. En ihmettele jos kaupan purku omistajan kanssa on hankalaa. En suosittele käyttämään k.o. liikettä.

Vierailija
12/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Selkeä kirjallinen viesti ao yhtiöön jossa lueteltu virheet

- mukaan selkeä vaade, että tuolia on jo koitettu korjata eikä virheet ole poistuneet

- vaaditte tuotteen täydellistä korjausta, hyvitystä uudella (vastaavalla mutta täysin ehjällä) tai kaupan purkua

- annatte aikaa reagoida esim viikko, jonka jälkeen kerrotte antavanne asian kuluttaja-asiamiehelle

Omissa viesteissään pitää olla selkeä ja johdonmukainen ja toimia sitten kuten ilmouttanut. Näin sain purettua sängyn kaupan, jossa vikaa ensin yritettiin korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan maksanut huonekaluista kuin korkeintaan käsirahan ennen kuin olen saanut ne kotiini ja todennut  ne llaisiksi kuin kaupassa on luvattu ja näytetty.

Yhden kerran sain kaksikin viallista kirjoituspöytää. Oli helppo ilmoittaa, että rahaa ei tule ennen kuin vaihto ehjiin on tehty.

En tiedä suostuuko mikään huonekaluliike nykyisin tällaiseen maksujärjestelyyn.

Vierailija
14/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puru käy hyvin ruukun pohjalle. Pidättää kosteutta.

Sincc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ketkuilu jatkuu tänäkin päivänä.Kauppaa käydään lipevän kohteliaasti ja kun tilattu tavara saapuu noudettavaksi se on paketoitu muumiontavoin.Jos et avaa muumiota myymälässä,sieltä löytyy joku halpisversio.Kauppaa käydään ilman tuotteen nimeä, kuitista löytyy sitten nimi.Huijauksen paljastuttua vetoavat kuitissa olevaan vaikkapa"Regina"nimeen,sillä nimellä löytyykin sitten ylihintainen väärä tuote.Joten ÄLKÄÄ MENKÖ TÄHÄN LIIKEESEEN:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi