Alepan ruoantoimituspalvelu on käsittämättömän huono!!!
Kokeilin ensimmäistä - ja AIVAN varmasti viimeistä - kertaa Alepan Kauppakassi / Foodie.fi -palvelua pk-seudulla.
Ei KOSKAAN ENÄÄ.
Kuljettaja oli aivan käsittämättömän surkea.
Soitti matkalta myöhässä ja jouduin valehtelematta neuvomaan hänelle 10 minuuttia puhelimessa ohjeita perille. Ja osoite on todella keskeinen Helsingissä, pitäisi olla viimeisen päälle helppo löytää. Ei minulla ole sellaiseen aikaa.
Ja sitten vielä puhelimessa sekä paikan päällä selitti loputtomasti sitä, miten vaikeaa hänellä on kun navigaattoria ei osaa käyttää ja miten pitkä päivä tulee .... jouduin sanomaan napakasti, että minulla on kiire.
Eikä missään vaiheessa edes pahoitellut!!!!
Kauppakassit heitteli pakettiautosta jalkakäytävälle miten sattui, niin että tuotteet levisivät kadulle. Ja jatkoi loputonta valittamistaan siitä, miten ei tiedä eikä osaa mitään eikä iPad toimi eikä hän tunne seutua eikä osaa käyttää navigaattoria ...
Niin uskomattoman epäasiallista ja epäammattimaista käytöstä että EHDOTTOMASTI kokeilu jäi aivan viimeiseksi.
Käytän myös usein ateriankuljetuspalveluja Foodoraa ja Woltia. Ja koskaan ei mitään ongelmia. Kuskit tulevat nopeasti täsmälleen oikeaan osoitteeseen ja ovat aina ystävällisiä ja kohteliaita. Eli syy ei todellakaan voi olla paikan vaikeassa löydettävyydessä.
Ihan käsittämätöntä. En ole tainnut koskaan tavata yhtä käsittämättömän surkeaa palvelutyöntekijää - miten voi olla mahdollista, ettei osaa edes käyttää hemmetti navigaattoria Helsingin kantakaupungissa????? Ja kuvitella vielä, että asiakas, joka maksaa hänen palkkansa, joutuisi kuuntelemaan hänen loputonta valitustaan???? Palvelevat puhelimet ja terapeutit ovat erikseen.
Ihan uskomatonta. Helpoin homma mitä voi olla.
Ja sinänsä harmi, että palvelu sinällään olisi kätevä, jos se vain toimisi myös kuskin osalta.
Miten Wolt ja Foodora pystyvät palkkaamaan erinomaisia työntekijöitä mutta SOK epäonnistuu ihan täysin samaan hommaan työntekijän löytämisessä?
Kommentit (15)
No nyt sulla ainakin oli mukavasti aikaa avautua ;)
Miksi tilaat ruoat sellaiselle päivälle, kun sinulla on niin helvetillinen kiire?
Aloituksessa on varmasti ainakin puolet värikynää. Palstamammoille tuttuun tyyliin.
Älä tilaa, mutta älä myöskään paskasomekohu-mustamaalaile yrityksiä palstalla.
Yksikään niistä ei ole vielä koskaan paikkaansa pitänyt.
No niin paljon jäi harmittamaan, että pitihän sitä saada purkaa :-)
Ja täällä sentään valitusten lukeminen on vapaaehtoista :-)
Sitäpaitsi, itse ainakin arvostan tiedonjakamista hyvistä ja huonoista palveluista että osaa valita. Esimerkiksi tuo ensimmäinen kommentti oli itselleni arvokas, koska se vahvisti sitä, että ongelma ei tainnut olla ihan yksittäinen joten vedin oikean johtopäätöksen olla käyttämättä palvelua jatkossa.
Tietysti jos jollakin on ehdottaa hyvien kokemusten perusteella vastaavaa palvelua pk-seudulla, se olisi hyödyllistä tietoa!
Käsittämätöntä miten käsittämättömän käsittämätöntä. Käsittämättömän uskomatonta, valehtelematta.
No onpas kurjaa! Mä tilaan viikoittain toimistolle Helsingin keskustassa Kauppakassin kautta ja aina tullut ajallaan, mutta täällä ei nyt niin väliä ole ja tilaan vain kuivatuotteita jne lähinnä.
Palvelun tarkoitus on säästää aikaa. Siitä siinä maksetaan. Jos se tuhlaa asiakkaan aikaa, se epäonnistuu täysin.
Ja jos joku täällä herneen nenään vetänyt on itse töissä Alepassa, niin se, että yksittäinen surkea ja surkeasti käyttäytyvä kuski kusee toisten muroihin, eli vieraannuttaa asiakkaita, niin sen tietäminen ja siihen puuttuminen firman puolesta on kaikkien hyöty.
Minua harmitti kuskin tapa raahata ruokaa ja tilauksesta oli jätetty pois 30 % varastotilanteen vuoksi.
Suklaalevy oli poikki ja marmeladi puuttui, vaikka oli kuitilla.
Mitä siellä Alepan ruokakassipalvelussa sanottiin, kun soitit sinne valitusta?
Joo soitin asiakaspalveluun. Sanottiin vain, että tämä heidän kuskinsa on uusi eikä oikein vielä osaa. Ei pahoiteltu tai korvattu millään tavalla.
Kuluttajat osaavat jo vaatia asiallista ja hyvää palvelua.
Miten joku ei osaa käyttää navigaattoria? Se on niin idioottivarmaa hommaa, ettei siitä yksinkertaisemmaksi enää pääse. Kääntyy vain oikealle tai vasemmalle kun käsketään.
Miten tuollainen osaamattomuus on yksinkertaisesti mahdollista? Ja että tuollainen ihminen toimii ammattikuskina?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ei osaa käyttää navigaattoria? Se on niin idioottivarmaa hommaa, ettei siitä yksinkertaisemmaksi enää pääse. Kääntyy vain oikealle tai vasemmalle kun käsketään.
Miten tuollainen osaamattomuus on yksinkertaisesti mahdollista? Ja että tuollainen ihminen toimii ammattikuskina?
Ei varmaan osannut asettaa osoitetta sinne. Meillehän nämä on helppoja asioita, mutta on niitäkin ihmisiä jotka ei ole kasvaneet käyttämään näitä vehkeitä. Meinaan aika monta ihmistä olen opettanut käyttämään milloin mitäkin laitetta.
Minäkin käytin muutaman kerran Kauppakassia, mutta lopetin, kun eivät koskaan tulleet ajallaan. Kylmätavarat olivat myös ehtineet lämmitä ja mennä pilalle. Eivät hyvittäneet rahalla vaan lahjakortilla Kauppakassiin.