Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja laihdutukseen

Vierailija
28.11.2016 |

Voisitteko tehdä minulle päivän ruokavalion jota noudattaen saisin painon tippumaan?
Pituus 165 ja painoa 92.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te laihduttajat syötte päivisin?

Vierailija
2/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 5-6 ateriaa pvä,aamu puuro raejuustolla,päivällinen ja lounas kana lohi liha 100g kasviksia ja salaattia,välipaloina hedwlmä iltapala puuro raejuustolla,ite laihdutin näin 20kg 5ssä kk,olin kokoa m/l nyt kokoa xs,enkä liikkunut yhtään,vatsa aivan litteä ilman mitään vatsatreenejä.minulle oli vaikeinta säännöllinen syöminen,siitä jäikin pysyvä elämäntapa onnea sinulle projektiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain silloin kun on oikeasti nälkä (=ei napostelua pitkin päivää). Makeiset ym roskaruoat olisi parasta jättää kokonaan pois tai ainakin vähentää esimerkiksi kerran viikkoon ainakin aluksi.

Säännölliset ruoka-ajat hyvä idea.

Aamupala, lounas, (välipala,) iltaruoka, iltapala. Muista syödä monipuolisesti. Päivän ruokavaliota en osaa/jaksa tehdä, pahoittelut.

4/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat nopeita tuloksia ja sulla on vahva itsekuri niin kolme askia sokerittomia pastilleja päivässä

yhdessä askissa on noin 50kcal eli söisit noin 150kcal päivässä

Vierailija
5/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Ateriarytmi on minulla hukassa. Aamulla kuppi kahvia, lounaaksi leipää ja sitten juoksen koko illan jääkaapilla. Olen myös huomannut, että nälkäisenä tekee mieli makeaa.

Voisin koittaa jotakin tuon tapaista mitä ehdotit.

Vierailija
6/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tähän mennessä on ollut ongelmana painonhallinnassa? Miten raskas työ? Harrastatko liikuntaa?

Vierailija
7/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöA kirjoitti:

jos haluat nopeita tuloksia ja sulla on vahva itsekuri niin kolme askia sokerittomia pastilleja päivässä

Tarkoitat siis jotain n. 24g askeja. Joo, niissähän onkin syötävää...

Vierailija
8/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöA kirjoitti:

Nopeat tulokset on vaan siitä huonoja, että kun pudotettavaa on paljon kuten ap:lla, niin nopeasta pudotuksesta jää helposti ylimääräistä roikkuvaa ihoa, joka pitää sitten leikata pois. Maltti on valttia.

Pastilliaskidieetit eivät myöskään opeta tervettä normaalia ruokailua, ja paino tulee takaisin yhtä nopeasti kuin lähtikin. Lisäksi ongelmana ravinteiden puute, ja tietysti kuitujen puute, joka johtaa suolen toiminnan häiriöihin.

Vierailija
9/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Ateriarytmi on minulla hukassa. Aamulla kuppi kahvia, lounaaksi leipää ja sitten juoksen koko illan jääkaapilla. Olen myös huomannut, että nälkäisenä tekee mieli makeaa.

Voisin koittaa jotakin tuon tapaista mitä ehdotit.

Aloita nyt ainakin siitä, että syöt aamupalan ja oikean lounaan, niin se jo vähentää jääkaapilla juoksemista.

Vierailija
10/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tähän mennessä on ollut ongelmana painonhallinnassa? Miten raskas työ? Harrastatko liikuntaa?

Edellinen vastauksesi ei vielä näkynyt. Sen perusteella ihan helpointa olisi lähteä korjaamaan ateriarytmiä.

Miksi et syö aamulla? Jos ei tee mieli syödä, ainakaan paljon, niin ota mukaan evästä töihin tai mihin menetkin. Maanantaina töihin mukaan iso purkki raejuustoa, kaurahiutaleita, pähkinöitä ja hedelmiä, ja sinulla on aamu- ja välipalaa koko viikoksi.

Miksi syöt leipää lounaaksi? Laitatko ruokaa kotona?

Mukaan otettavan lounaan ei tarvitse olla mitään vaikeaa. Paista useampi kanan rintafilee kerralla, osta pussi salaattisekoitusta, kirsikkatomaatteja, paprika, avokadoja, fetakuutioita ja tonnikalaa tai (kylmäsavu)lohta ja rakentele niistä erilaisia salaatteja.

Pidä huolta, että syöt jotain pientä ja terveellistä ennen töistä lähtöä, tai että voit syödä heti kotiin tultua.

Vierailija
11/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aterioita, älä napostele jotain "pientä" pitkin päivää. Aamianen, lounas, päivällinen ja tarpeen vaatiessa välipala tai kaksi päivän mittaan. Juo vettä vähintään pari litraa päivässä. Paljon kasviksia ja mielellään joka aterian yhteydessä. 

Kiinnitä huomiota annoskokoihin ja ota pienemmän lautaset käyttöön. Itselläni lihominen on johtunut napostelun ja viinin litkimisen lisäksi ihan siitä, että syön liian isoja annoksia.

Vierailija
12/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi proteiinia ja rasvaa hyvistä lähteistä (esim. avokado, pähkinät, öljyt, rasvainen kala, kreikkalainen/turkkilainen jogurtti) niin olo pysyy kylläisenä. 

Minä kun pudotin painoa, söin usein aamuisin yhden kanamunan munakkaan (käytin kaurakermaa munakkaassa) ja joku 2 dl turkkilaista jogurttia marjoilla. Tuo annos piti minut kylläisenä iltapäivään, vasta joskus klo 14 pintaan alkoi olla vähitellen nälkä.

Vierailija
13/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Alkaan tekeen smoothien aamuisin,jonne laitan rahkaa ja mehukiisseliä. Nestemäinen menee aamuisin paremmin alas kun en ole tottunut syömään aamuisin.

Minulla on liikkuva työ ja lounaan pitäusi olla sellainen joka säilyy autossa koko päivän ja olisi helppo syödä. Varmana joku salaatti broilerilla.

Päivälliseksi voisin syödä esim. kaalikeittoa ja iltapalaksi rahkaa ja mehukeittoa tai raejuustoa.

Miltä kuulostaa?

Juominen on hankalaa töissä näon kylmällä. Vesi pullossa on niin kylmää tai sitten jäätyy.

Vierailija
14/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön noin kolmen tunnin välein. Jaan 1500 kcal tasaisesti koko päivälle, aamuisin syön hiilaripainoitteisesti. Proteiinia syön n. 1,3 g/tavoitepainokilo ja rasvoja 1 g/tavoitepainokilo. Kuituja syön 25 grammaa päivässä. Aamupalan jälkeen käyn tunnin kävelylenkillä ja iltaisin jumppaan puolisen tuntia youtuben kannustamana. Lepopäiviä pidän pari kertaa viikossa, silloin saatan tehdä pidemmän, rauhallisen kävelylenkin ja venytellä kunnolla. Herkkupäivän pidän joka toisella viikolla. Silloin syön mitä vain, mutta pyrin siihen, ettei kalorit mene enempää plussalle, kuin edellispäivänä oli miinusta. Kahdessa viikossa on lähtenyt 4 kiloa, vaikka yksi herkkupäiväkin (3700 kcal) on takana.

Tärkeintä kuitenkin on motivaatio. Liity johonkin kilojenkaristusryhmään innoitsemaan pudotuksista ja tsemppaamaan muita. Itse suosittelen fatsecretiä :)

Vierailija
15/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Alkaan tekeen smoothien aamuisin,jonne laitan rahkaa ja mehukiisseliä. Nestemäinen menee aamuisin paremmin alas kun en ole tottunut syömään aamuisin.

Minulla on liikkuva työ ja lounaan pitäusi olla sellainen joka säilyy autossa koko päivän ja olisi helppo syödä. Varmana joku salaatti broilerilla.

Päivälliseksi voisin syödä esim. kaalikeittoa ja iltapalaksi rahkaa ja mehukeittoa tai raejuustoa.

Miltä kuulostaa?

Juominen on hankalaa töissä näon kylmällä. Vesi pullossa on niin kylmää tai sitten jäätyy.

Kuulostaa ihan hyvältä, paljon paremmalta kuin nykyinen. =)

Lähde vaikka vähitellen tekemään smoothiesta tukevampaa: lisää mukaan marjoja, banaania tai muita hedelmiä, öljyä, leseitä ja siemeniä jne.

Nykyisin on olemassa tosi hyviä tapoja ruuan mukana kuljettamiseen esim Frozzypack.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/frozzypack-evasrasia-12-l

Miten olisi termosmukillinen teetä mukaan aamulla?

Pidä huolta hyvien rasvojen saannista. Smoothieen voi tosiaan lorauttaa öljyä mukaan, niin nälkä pysyy paljon pidempään. Pähkinät ovat helposti mukana kannettava välipala ja terveellisiä, kunhan määrä pysyy kohtuullisena.

Vierailija
16/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kuulostaa?

Älä unohda rasvaa, se on tärkeämpi kuin proteiini. Kun sulla hiilareita ei näy paljoa olevan.

Vierailija
17/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis voin lorauttaa oliiviöljyä joka ruokaan? Auttaako öljy pitämään nälkää kauemmin poissa?

Vierailija
18/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis voin lorauttaa oliiviöljyä joka ruokaan? Auttaako öljy pitämään nälkää kauemmin poissa?

Lorauta sitä öljyä salaattiin, muut ruuat syöt ihan normaalirasvaisena. Rasva pitää kylläisenä ja annoskoot kohtuullisina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi