Pitääkö kaupan myyjän kerätä asiakkaan ostokset hyllyiltä tämän puolesta?
Jos tilanne on esimerkiksi se, että joku tulee kauppaan ja haluaisi, että myyjä tai työntekijä keräisi hänen puolestaan hyllyiltä ostoslistan tavarat.
Itse olen sitä mieltä, että ei. Koska ei ole aikaa, eikä resursseja. Eikä oikein kuulu toimenkuvaan.
Kommentit (6)
Ei tarvitse koska esimerkiksi hypermarkettien konsepti on nimenomaan itsepalvelu ja laajat valikoimat kohtuulliseen hintaan.
Mä oon töissä ihan Alepassa ja pari kertaa viikossa kaupassamme käy näkövammain pappa, käytännössä melkein sokea. Kyllä mä oon melkein aina auttanut kun olen työvuorossa ja ihan työajalla. Joskus joku toinen asiakas on ehtinyt ottaa auttajan roolin ennen minua. Lähiön kaupassa on paljon kanta-asiakkaita ja monet tuntee toisensa.
Ei haittaa minua vaikka ei 'työnkuvaan' kuuluisi. Ihmisyyteeni kuuluu.
Ei tarvitse eikä kuulu mutta pikkukaupoissa olen aina saanut tämän avun jos olen sitä tarvinnut. Esim kun toinen käteni oli kipeä niin etten pystynyt sitä käyttämään
Joissakin kaupoissahan on maksullisia keräyspalveluita. Jos siis haluaa ostokset kerättynä, käyköön sellaisissa kaupoissa mitkä palvelua tarjoavat, tai tilatkoon ruoat kotiinkuljetuksella. Toki aina voi joustaa hyvän asiakaspalvelun nimissä, mutta ei sen itsestäänselvyys pitäisi olla.
Ei todellakaan kuulu. Mutta siksi meillä on kanta-asiakkaita, jkoska mekltä saa palvelua.
Meillä käy monta eläkeläistä, joita autan keräämää.
Joskus pitää jollekin sanoa nuyt ei kerkee un haluavat selkeesti vaan seuraa eikä kauppalistaa ole edesmietutty.
Ja olen minä 2 parittanutkin
Ei tarvitse. Jos asiakas ei itse osaa tai halua tai voi, palkatkoon avustajan.