Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistetaan yhteiskunnan tuki joukkoliikenteeltä

Helsingin pummit
15.10.2016 |

Jokainen maksakoon itse kulkemisensa miten lystää. Asuipa missä tahansa.
Hyvä ehdostus ja ehdottaomasti tasapuolinen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lippujen hinnat todelliselle tasolle.

Vierailija
2/18 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Olisiko susta niin ihanaa istua ihan helvetillisessä aaamuruuhkassa kun kaikki ajaisivat omilla autoillaan?

Vierailija
4/18 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin maksut pois kokonaan.

Vierailija
5/18 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.

Juuri näin. Jos tähän maahan rakennettaisiin vain teitä jotka on rahoitettu autoilijoilta niin täällä ei olisi metriäkään tietä

Vierailija
6/18 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.

Autoilijat maksaa jo nyt paljon enemmän kuin omat kulunsa tienkäytöstä.

Vierailija
8/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.

Juuri näin. Jos tähän maahan rakennettaisiin vain teitä jotka on rahoitettu autoilijoilta niin täällä ei olisi metriäkään tietä

Ota asioista selvää. Kaikki tiet on rahoittaneet autoilijat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.

Vierailija
10/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Olisiko susta niin ihanaa istua ihan helvetillisessä aaamuruuhkassa kun kaikki ajaisivat omilla autoillaan?

Jokainen on itse vastuussa liikkumisestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.

Autoilijat maksaa jo nyt paljon enemmän kuin omat kulunsa tienkäytöstä.

Mikä on ihan oikein.

T: itsekkin autoilija ja välillä tekee kyllä tiukkaa tuon kanssa, mutta sehän siinä on ideakin, nytkin mietin että jos sitä meniskin pyörällä töihin, edes välillä, niin säästäis bensakuluissa.

Vierailija
12/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.

Ei todellakaan. Miksi autoilijoiden pitäisi kärsiä bussien takia?

Jos ne bussit on niin hienoja, niin kai ne sitten kulkee ilman julkista tukeakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.

Ei missään nimessä, pahitenhan ne tietenkin saastuttaa nimenomaan sellaiset, jotka haluaa asua jossain syrjässä ja kulkea päivittäin 100km työmatkaa edestakaisin, ihan oma valinta. Kyllä oma valinta on sekin jos haluaa väkisin pysyä jossain sukutilalla asumassa, moni on muuttanut entisiltä sukutiloilta kaupunkiin.

Vierailija
14/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.

Autoilijat maksaa jo nyt paljon enemmän kuin omat kulunsa tienkäytöstä.

Mikä on ihan oikein.

T: itsekkin autoilija ja välillä tekee kyllä tiukkaa tuon kanssa, mutta sehän siinä on ideakin, nytkin mietin että jos sitä meniskin pyörällä töihin, edes välillä, niin säästäis bensakuluissa.

Samoin pitäisi laittaa pyöräilijät maksamaan pyöräteiden kustannukset sekä myös kaikkien muiden teiden missä ne saa liikkua.

Samaten kieltää pyörien jättäminen muualle kuin maksullisiin parkkeihin.

Samat säännöt pitää olla kaikilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.

Ei missään nimessä, pahitenhan ne tietenkin saastuttaa nimenomaan sellaiset, jotka haluaa asua jossain syrjässä ja kulkea päivittäin 100km työmatkaa edestakaisin, ihan oma valinta. Kyllä oma valinta on sekin jos haluaa väkisin pysyä jossain sukutilalla asumassa, moni on muuttanut entisiltä sukutiloilta kaupunkiin.

Kaupunkilaiset saastuttaa enemmän kuin maalaiset. Niiden hiilijalanjälki on myös paljon isompi kuin maalaisten.

Tuolla sinun ajatusmaailmallasi kaikelle ruoalle mitä rahdataan sieltä maalta kaupunkeihin pitäisi laittaa 1000% haittavero kun sitä joutuu kuljettamaan kaupunkeihin.

Vierailija
16/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.

Ei missään nimessä, pahitenhan ne tietenkin saastuttaa nimenomaan sellaiset, jotka haluaa asua jossain syrjässä ja kulkea päivittäin 100km työmatkaa edestakaisin, ihan oma valinta. Kyllä oma valinta on sekin jos haluaa väkisin pysyä jossain sukutilalla asumassa, moni on muuttanut entisiltä sukutiloilta kaupunkiin.

Maalaiset pysykööt siellä syrjäkylissään ja köyhät muuttakoot sinne myös! Jos se tarkoittaa autoilun tuen maksamista heille, niin pienempi riesa se on. 

Vierailija
17/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen maantie maksaa noi 2 miljoona e per kilometri, moottoritie siltoineen ,liittymineen kymmenkertaisesti.  yksi liittymä maksaa yli 10 miljoonaa. Uudelle asukkaalle rakennettavat liikenneväylät pääkaupunkiseudulla maksavat 45 000 euroa, jos liikkuminen perustuu yksinomaan henkilöautoon

Vierailija
18/18 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin kaupunkiseutujen sisäinen joukkoliikenne pitäisi muuttaa ilmaiseksi. Saataisiin katuja hiukan väljemmiksi.

Kansantaloudellisestikin tuo maksaisi itsensä takaisin kun rahoilla ei ostettaisi ulkomailta autoja ja öljyä vaan ne käytettäisiin ennemminkin kotimaassa. Oletuksena siis että yhä useammat alkaisivat luopua omistusautoista ja siirtyisivät julkisiin täydennettynä satunnaisilla taksikyydeillä ja vuokra-autoilla.

Maapinta-alaakin vapautuisi merkittävät määrät parkkikäytöstä. Kadunvarsien vapautumiseen pyöräteiksi menee varmaan kauan, mutta kauppakeskukset ottavat varmasti parkkikentät äkkiä rakennuskäyttöön. Mitäköhän lähiöiden parkkialueille tapahtuu kun aletaan huomaamaan että parkkipaikoista on kymmenesosassa auto mutta jokaisesta paikasta maksetaan parkkipaikkaveroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi