Metrouskovaisten usko aatteeseensa on liikuttavaa: "Jokainen Länsimetroon investoitu euro synnyttää viisi euroa"
Tuonhan voi tulkita niin, että ei haittaa yhtään, vaikka kustannukset karkaavat käsistä. Kaikki hankkeeseen syydetty raha kun tulee viisinkertaisena takaisin! :)
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/haukuttu-lansimetro-tuo-miljardi-inve…
Kommentit (11)
Metrolla tulee sinne larulaiset helposti shoppamaan
Metro lisää rakentamista. 50 000 asukasta muuttaa metron varrelle tulevina vuosina. Ihmiset otetaan Afrikasta ja lähi-idästä. Grynderit tekee kymmeniä miljardeja. Matinkylästä tulee muslimislummmi kuten itiksestäkin. Eli tuo kyllä rahaa toisille, mutta se on veronmaksajien taskusta.
Eli sittenhän kannattaa kasvattaa kustannuksia, koska se lisää tulevaa tuottoa.
Metro pistää investoinnit liikkeelle. Rakennetaan asuntoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainitaan mm. Iso Omena. Miten ihmeessä metro lisäisi asiakasmääriä, kun tällä hetkellä jokainen Länsiväylän bussi pysähtuu 5 metriä kauppakeskuksen ulko-ovesta, mutta metrosta pitää nousta pitkä matka maan uumenistä, jotta pääsisi sinne ?
Mä en ole koskaan käynyt Ompussa. Voisin kuvitella, että länsimetron ja suoran yhteyden myötä voisin käydäkin siellä. Nyt pitäisi ensin mennä Kamppiin (?) ja sieltä jollain bussilla Espooseen. Ei ehkä vaikeaa, mutta sen verran työlästä, että ei tule lähdettyä.
Vierailija kirjoitti:
Metro pistää investoinnit liikkeelle. Rakennetaan asuntoja yms.
Niin. Espoossahan on huutava pula 50 000 kaupunkimaisesti rakennetusta kerrostaloasunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainitaan mm. Iso Omena. Miten ihmeessä metro lisäisi asiakasmääriä, kun tällä hetkellä jokainen Länsiväylän bussi pysähtuu 5 metriä kauppakeskuksen ulko-ovesta, mutta metrosta pitää nousta pitkä matka maan uumenistä, jotta pääsisi sinne ?
Tuohan nyt on aivan invalidi argumentti. Jos investoinnin on tehnyt HSL, Espoon kaupunki ja valtio.(kaikki 1/3), silloin tulojen pitää tulla näille kolmelle taholle, jotta kyseessä on investoinnin tuotto. Valtion verotulot eivät muutu, koska asiakkaathan vain siirtyvät Isoon Omenaan jostain muualta, ja rohkenen epäillä että Jeesus on ehtinyt tulla ennen kuin Ison Omenan yhteisöverotuotot on kasvanut miljardilla.
Miksi tästä enää jauhetaan? Metro tulee ja sillä sipuli. Johan tästä on jauhettu viimeset 40vuotta. Vähän myöhäistä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä enää jauhetaan? Metro tulee ja sillä sipuli. Johan tästä on jauhettu viimeset 40vuotta. Vähän myöhäistä nyt.
Ehkä meitä maksumiehiä kiinnostaa, mitä se lopulta maksaa ja toki sekin, koska se sitten tosiaan tulee vai maksetaanko vaan ja odotellaan toiset 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä enää jauhetaan? Metro tulee ja sillä sipuli. Johan tästä on jauhettu viimeset 40vuotta. Vähän myöhäistä nyt.
Ehkä meitä maksumiehiä kiinnostaa, mitä se lopulta maksaa ja toki sekin, koska se sitten tosiaan tulee vai maksetaanko vaan ja odotellaan toiset 40 vuotta.
No mitä aattelit tehdä asialle?
Jutussa mainitaan mm. Iso Omena. Miten ihmeessä metro lisäisi asiakasmääriä, kun tällä hetkellä jokainen Länsiväylän bussi pysähtuu 5 metriä kauppakeskuksen ulko-ovesta, mutta metrosta pitää nousta pitkä matka maan uumenistä, jotta pääsisi sinne ?