Ottaa päähän ainainen hoitajien haukkuminen. Miksi yleistätte?
Kiva varmaan mennä taas päivystykseen töihin ( en kerro paikkakuntaa ). Saa taas kuulla varmaan muutaman erittäin nasevan kommentin, miten taas ootte huonoja ja töykeitä. Sietäsitte saada potkut kaikki. Kiitos vaan ihan vitusti saamastani hyvästä palautteesta. Olen aina tehnyt työni hyvin, poissaoloja on parinkymmenen vuoden aikana ainoastaan kolme ja nekin syystä. Mielestäni olen melko hyvähermoinen enkä näytä asiakkaille kiirettä enkä vitutusta, päinvastoin olen ollut pidetty hoitaja. MUTTA. Nyt alkaa mitta täyttymään. Sain paskan hiusmallin kun kävin kampaajalla. Huudanko Iltalehdessä, että kaikki Suomen kampaajat on paskoja ja töykeitä. Kassa antoi rahaa väärin takaisin kaupassa. Huudanko ja haukunko kaikki K-ryhmän kaupat, että on teillä paskat työntekijät kun ei rahojakaan osata laskea. En. Ihan sama, olen saanut tarpeekseni.
Kommentit (10)
Mä yleistän siksi että suurin osa mun tapaamista sairaanhoitajista on olleet täysiä mulkkuja. Tietysti on aina kiva yllätys kun tapaa ystävällisen ja inhimillisen hoitajan (useimmat alle 30-vuotiaat ovat ihania), mutta edelleen etenkin ne keski-ikäiset kääkät on olleet täysiä ihmishirviöitä mua kohtaan. Ja pitääkö siellä vitun tauolla istua puolet työajasta? Mä en ehdi omissa töissäni usein edes pitää 10 minsan lounastaukoa ja oon toimistossa töissä.
No semmoista se on. Kansan sivistys/älykkyystaso on keskimäärin aika matala, minkä varmasti päivystyksessä olet huomannut. Siihen päälle joku sairaus tai persoonallisuushäiriö/päihdenongelma, niin vittuilua saa kuunnella ja eläimellistä käytöstä todistaa. Netissä melskaavat idiootit on oma lukunsa ja lehdet tietysti vain kannustavat näitä kommentoimaan härskiä sontaa klikkien toivossa.
Kehitä kova suojakuori tai lopeta hommat. Tämä tulee vain pahenemaan tulevaisuudessa.
Jos haluat että hoitajiin suhtaudutaan suopeammin niin ehkä tällaiset aloitukset ei auta, päin vastoin ruokkii juuri sitä mielikuvaa mistä itsekin valitat.
Kaikille, jotka toimivat asiakasrajapinnassa, tulee kaikenlaista palautetta, aiheellista tai ei aiheellista, ja ne on yleensä paree vaan ottaa rauhassa vastaan.
Minä rauhoitun yleensä sillä kun ajattelen, että laskutan senkin ajan ja ehkäpä pyöristän hieman ylöspäin.
Musta on huvittavaa, että aina vedotaan, että sairaanhoitajilla olis hirveen pitkät tauot tai et ne aina istuu tauoilla. Ei se niin mene, monesti kun siellä istutaan, se on kirjaamista, mitä on yllättävän paljon ja tähän ku otetaan vielä huomioon ne vanhemmat, vähemmän tietokonetta käyttäneet , jotka kirjoittelee yksisormijärjestelmällä suurinpiirtein eivätkä osaa sitä konetta niin sujuvasti käyttää, niin heillä aikaa menee vielä tuplasti. Joo voin kertoa, että meillä on monesti varaa pitää pidemmät tauot, mutta meillä ei myöskään jätetä potilaita oman onnensa nojaan, kelloihin vastataan n. 2minuutin sisällä, yleensä reilusti allekin, hoidetaan potilaan pyytämät asiat jne.
Odottelua ja koneella istumista tulee myöskin siitä, että lääkäri on miettimässä mitä seuraavaksi jne, joten kaikki ei siksi tapahdu saman tien. Tai odotellaan labravastauksia.
Kaikilla osastoilla ei tosiaan ole aikaa pitää pitkiä taukoja. Päivystyksessäkin monesti hoitajat varmasti näyttävät vain istuvan, mutta he odottavat jatkotoimenpiteitä, labravastauksia, rtg vastauksia jne.
Sitten päivystykseen vielä lisäten, kun sinne mennään kun nenä vähän vuotaa tai on monta viikkoa kestänyt selkäkipu mutta just nyt on pakko mennä sinne koska on sopivasti itsellä aikaa, niin miettikää minkä takia siellä on jonot.
Mua huvittaa eniten ne, jotka uhkaa tekevänsä valituksen jos eivät saa mitä haluavat. Siis jos asiallisesti ja ystävällisesti sanoo, että tämä vaiva ei ole sellainen, että se hoitoa vaatisi juuri nyt enkä olemassa olevien ohjeiden puitteissa voi häntä ohjata nyt jonnekin (minne hän itse nyt on keksinyt haluavansa juuri tänään). Valitetaan vaikka työntekijä toimii ohjeiden mukaan ja luullaan, että se valitus jotenkin muuttaa käytäntöjä. Päivystyksessä pitää olla aika lujaa tekoa, joka vuorossa kuulee haistatuksia ja muita toivotuksia, se kuuluu työn kuvaan. Aika harvat edes valittaa aiheesta tai epäystävällisestä palvelusta vaan jostain ihan älyttömistä jutuista, missä mitään virhettä ei ole edes tapahtunut. Esimerkkeinä juuri esim, nämä, jotka tulevat viikonloppuisin uusimaan e-pillerireseptejä ensiapuun ja jos ja kun se ei onnistu, niin valitetaan kun ei olla palvelualttiita tekemään poikkeuksia :)
Vierailija kirjoitti:
Musta on huvittavaa, että aina vedotaan, että sairaanhoitajilla olis hirveen pitkät tauot tai et ne aina istuu tauoilla. Ei se niin mene, monesti kun siellä istutaan, se on kirjaamista, mitä on yllättävän paljon ja tähän ku otetaan vielä huomioon ne vanhemmat, vähemmän tietokonetta käyttäneet , jotka kirjoittelee yksisormijärjestelmällä suurinpiirtein eivätkä osaa sitä konetta niin sujuvasti käyttää, niin heillä aikaa menee vielä tuplasti. Joo voin kertoa, että meillä on monesti varaa pitää pidemmät tauot, mutta meillä ei myöskään jätetä potilaita oman onnensa nojaan, kelloihin vastataan n. 2minuutin sisällä, yleensä reilusti allekin, hoidetaan potilaan pyytämät asiat jne.
Odottelua ja koneella istumista tulee myöskin siitä, että lääkäri on miettimässä mitä seuraavaksi jne, joten kaikki ei siksi tapahdu saman tien. Tai odotellaan labravastauksia.
Kaikilla osastoilla ei tosiaan ole aikaa pitää pitkiä taukoja. Päivystyksessäkin monesti hoitajat varmasti näyttävät vain istuvan, mutta he odottavat jatkotoimenpiteitä, labravastauksia, rtg vastauksia jne.
Ei yksityisellä kysytä mikä vitun järjestelmä sinulla on. Sinulle on määrätty tietyt työtehtävät ja niistä joko suoriudut tai saat monoa. Ei siellä auta ruikuttaminen, että kun en osaa..
Minä ainakin alan yleistää sen jälkeen kun olen käytännössä havainnut, miten suuri osa tarkasteltavasta joukosta tapaa toimia. Yhden yksittäisen hoitsun/kassan/autokauppiaan/päiväkodin tädin satunnaisesta kohtaamisesta ei välttämättä suuria intohimoja irtoa.
Tosin tästä on minullakin yksi poikkeus: Kun isän hautaanpaniaisissa kirkon suntion kännykkä pärähti säkkijärvenpoikkaa kesken kaiken, ja hän vastasi siihen ja jaaritteli viikonlopun kalareissusta sen sijaan, että olisi pannut puhelimen välittömästi kiinni. Siitä suutuin niin, että pistin vihaisen palautteen seurakunnalle ja kirkkoherralle ja yleisön osastoon, ja edelleen suhtaudun ko. ammattikuntaan varauksella.