Voinko pyytää liikkeeltä hinnanalennusta?
Halusin tietynlaisen kakkukoristeen syntymäpäiviä varten. Eräs liike lupasi tilata kyseisen tuotteen, onnistuu kuulemma vielä samana päivänä tilauksenteko ja seuraavan toimituspäivän kertoi olevan 3pv päästä.
Tuotetta ei kuulemma tullut toimituksessa.
Nyt tuosta luvatusta toimituspäivästä on jo viikko aikaa ja seuraavakin toimituspäivä on jo mennyt, eikä tuotetta ole vieläkään saatavilla.
No ongelma on siinä, että kakkukoriste ei ehdi enää syntymäpäiville, joten en tee sillä enää yhtään mitään. Itseäni ärsyttää suunnattomasti, koska olisin saanut sen toisesta paikasta varmasti mutta valitsin tämän liikkeen, koska sanottiin että toimituspäivä on jo muutaman päivän päästä.
Joten, onko liike velvollinen antamaan minulle hinnanalennusta tuotteesta viivästyksen vuoksi? Tai voinko perua kaupan kokonaan?