Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyökkäävät myyjät

Vierailija
02.09.2016 |

Olin eilen menossa citymarkettiin kun alkosta piti hakea pullo viiniä samalla..
Kun citymarketin porteista pääsin kauppaan sisään, niin heti korien luona oli muutama hyökkäävä liittymä/puhelinmyyjä. Sanoin ennenkun he ehtivät avata suutansa, että en ole nyt kiinnostunut niin he alkoivat agressiivisesti kyselemään mikä liittymä minulla on ja että paljonko maksaa minulle. Toistin sen ,että olen nyt ruokaostoksilla ja en ole kiinnostunut liittymänvaihdosta.
Alkoivat sitten tyrkyttämään. Jouduin lähtemään sitten hieman törkeästi tilanteesta mutta oikeasti kun en tullut liittymää vaihtamaan citymarkettiin vaan ruokaa ostamaan. Jää kyllä nyt tuolla käyminen, jäi niin huono fiilis tuosta. Prismassa on vähän kanssa samantyyppistä mutta siellä ne liittymäkauppiaat eivät sentään ole prisman liikkeessä vaan siellä ulkopuolella missä on muitakin liikkeitä.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Tämä tapahtui siis Hämeenlinnassa tiiriön citymarketissa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina, että kiitos ei, jatkanut matkaa ja se on riittänyt ihan hyvin. 

Vierailija
2/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaisen päivittäin mennen tullen ostoskeskuksen läpi, ja reitilleni osuu kolme kaupustelijajoukkoa. Joko kävelen ohi kuin olisivat ilmaa vastaamatta kysymyksiin tai tervehdyksiin tai sitten katson silmiin ja sanon painokkaasti "ei". Miksi näin töykeästi? Koska "ei kiitos" aiheuttaa usein perässä kävelyä ja tivaamista, ei millään uskota, että tälläkään kertaa en osta uutta puhelinta, liittymää tai sähkösopimusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin kuvittelin, että riittäisi hyvin jo se että kieltäytyy mutta ei näköjään. Olisin mieluisasti toivottanut vaikka hyvät päivänjatkot tai muuta mukavaa mutta tilanne oli käynyt jo niin ahtaaksi etten keksinyt muuta keinoa kun vain lähteä kylmästi tilanteesta pois. Muutenkaan en ole tottunut siihen, että vieraat ihmiset tulevat juttelemaan saatikka kyselemään henkilökohtaisista asioista.

Ap

Vierailija
4/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin kuvittelin, että riittäisi hyvin jo se että kieltäytyy mutta ei näköjään. Olisin mieluisasti toivottanut vaikka hyvät päivänjatkot tai muuta mukavaa mutta tilanne oli käynyt jo niin ahtaaksi etten keksinyt muuta keinoa kun vain lähteä kylmästi tilanteesta pois. Muutenkaan en ole tottunut siihen, että vieraat ihmiset tulevat juttelemaan saatikka kyselemään henkilökohtaisista asioista.

Ap

Olen ajatellut sitä niin, että se on niitten nuorten (onko kukaan nähnyt edes kolmekymppistä myyjää noissa hommissa?) työ, jonka ne on ottaneet vastaan, kun ei parempaakaan ole saaneet. Niitten on pakko yrittää enemmän kuin vain laimeasti kysellä, että anteeks, kiinnostaisko sua vähän jutella sähköasioista. Mutta en ole nähnyt ketään missään nurkkaan ahdistetun. Jatka vaan matkaa vaikka mitään sanomatta, kyllä ne sen kestää.

Vierailija
5/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hnhgh, itsekin olen opetellut olemaan noissa tilanteissa vaan ihan käsittämättömän töykeä, oli sitten kyseessä puhelinliittymä, sähkö tai hyväntekeväisyys. Miksikö? Koska pelkkä "ei kiitos" ei todellakaan enää riitä ja tiedän olevani niin kiltti, että jos juttusille jään niin on suuri mahdollisuus sortua säälistä ostamaan tai lahjoittamaan jotain. Ja muutenkin ärsyttää se aggressiivisuus.

Vierailija
6/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 19v. Joten en ehkä ole juurikaan kiinnittänyt huomiota työntekijöiden nuoruuteen. Alle 30-vuotiailta vaikuttavat näin jälkikäteen mietittynä, eikä se olekkaan se ongelma. En vain ymmärrä miksi citymarket antaa heidän pystyttää työpisteensä kauppaan sisälle ja heti porttien luokse. Sehän vain karkottaa asiakkaat ja saa asiakkaat pelkäämään kauppaan tuloa.

Eilinen kyllä veti ylitse koska myyjiä oli kaksi jotka tulivat kyselemään ja nimenomaan tuntui kun olisi "nurkkaan ahdisteltu".

Suoramarkkinointi työt pitäis lailla kieltää varsinkin kun rikkovat yksityisyyttä ja pahimmassa tapauksessa kotirauhaa. Parempia duuneja on

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa alkaa yt:t. En ole vielä koskaan ollut työttömänä, mutta nyt joutuu miettimään, että jos potkut tulisi niin mikä on minimi työttömyyskorvaus, millä pitäisi sitten elää? Liittoon en kuulu. Vaikuttaako sen suuruuteen perheen koko, omistus- vai vuokra-asunto jne?

Vierailija
8/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmassa alkaa yt:t. En ole vielä koskaan ollut työttömänä, mutta nyt joutuu miettimään, että jos potkut tulisi niin mikä on minimi työttömyyskorvaus, millä pitäisi sitten elää? Liittoon en kuulu. Vaikuttaako sen suuruuteen perheen koko, omistus- vai vuokra-asunto jne?

Sori, tä tuli nyt aivan väärään ketjuun! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kaikkialla ... Ne oli elisa missionarys do you have time to talk about elisa miracle ?

Vierailija
10/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ruvennut kans kävelemään heidän ohi kuin olisivat ilmaa, kun eivät usko edes kohteliasta "ei kiitos, en ole kiinnostunut".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy kaupoissa ollenkaan missä myyjät tulee päälle. Huonekalukaupoissa asioin vaan Maskussa, koska siellä on ainoat myyjät jotka huomioi asiakkaan ilman tunkeilua. Askossa se vainoaminen alkaa heti ja raivostuttaa kun myyjät bongaa sut ja lähtee oikein saalistamaan asiakasta. hrrrrr.... Sotkassa sama juttu mutta Iskussa en ole saanut koskaan MITÄÄN palvelua. :D

Näin ainakin Joensuussa.

Samasta syystä vältän Glitteriä, Vilaa ja muita paikkoja, missä myyjät saa provikkaa myynnistä. Ulkomailla tykkään saada palvelua koska siellä se tulee heiltä aidosti ja ilman sellaista väkinäistä yritystä. Suomessa asiakaspalvelijoista aistii ettei ne välitä asiakkaista oikeasti yhtään vaan siitä myynnistä, asiakas on vaan paha siinä myyjän ja rahan välillä.

Yksi mikä raivostuttaa myyjissä eniten on tää "voinko auttaa" kysymys. Näytänkö mä siltä, että tarvin erityistä apua.. :D Miksei vaan tervehditä ja olla saatavilla, asiakkaasta kyllä oikeesti näkee tarviiko se jeesiä ja jos tuntuu löytävän itse "apunsa" niin ok ja jos ei löydä voi hetken päästä mennä siihen TARJOAMAAN apuaan. Mutta ei heti kun asiakas astuu sisään tarvii mennä siihen pitämään sitä myyjän monologia.

Vierailija
12/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota feissareille tullut sanottua että naisten oikeudet, Itämeren suojelu ym. ei kiinnosta sitten tippaakaan. Hyvin Ei-kanta ja kävelee eteenpäin, tuskin ne perään lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan introvertit tekevät kovempaa myyntitulosta kuin ekstrovertit.

Viimeksi viime vuonna oli otsikoissa asti, samoin sitä edellisenä. En nyt muista miten löydän ne tutkimukset, mutta tässä osviittaa aiheesta

https://www.nasp.com/article/4DB6FE05-311F/the-strengths-of-sales-intro…

Vierailija
14/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kierrän aina kaukaa sen kulman, jossa ne liittymäpojat kärkkyvät aggressiivisina. Menen siis aina niistä toisista ovista sisään Cittariin. Samaa kiertotie-menetelmää pitänee alkaa soveltamaan myös Prismassa, koska siellä ne liittymämyyjät on mun kokemukseni mukaan nykyään vielä aggressiivisempia kuin Citymarketissa. Joka kauppareissulla nykyään ahdistelevat mua. T. toinen Tiiriössä asioiva. Goodamanissa on muuten muutama vaatekauppa, joissa on samaa päälle käymistä. Niihin en astu enää jalallanikaan. Miten kauppiaat ovat niin typeriä, etteivät tajua menettävänsä asiakkaitaan tuolla tyylillä? Tuo isosta maailmasta matkittu tapa myydä ei vaan sovi tänne Pohjolaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ette työttömät ala puhelinmyyjiksi?" vs. "Puhelinmyynti on kiellettävä!"

:D

Vierailija
16/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan myyjät todella aggressivisia. Eivätkä usko, ettei kiinnosta.

Vierailija
17/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat meikkikaupat kuten Kicks, joissa myyjät jää vartiksi siihen sun käsivarren ihoon seisomaan ja hengittämään ja tuijottamssa, kun kokeilet meikkituotteen sävyä kämmenselkään. Kauhea paine ja yleensä tulee siinä tehtyä huono hätäinen valinta.

Vierailija
18/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen menossa citymarkettiin kun alkosta piti hakea pullo viiniä samalla..

Kun citymarketin porteista pääsin kauppaan sisään, niin heti korien luona oli muutama hyökkäävä liittymä/puhelinmyyjä. Sanoin ennenkun he ehtivät avata suutansa, että en ole nyt kiinnostunut niin he alkoivat agressiivisesti kyselemään mikä liittymä minulla on ja että paljonko maksaa minulle. Toistin sen ,että olen nyt ruokaostoksilla ja en ole kiinnostunut liittymänvaihdosta.

Alkoivat sitten tyrkyttämään. Jouduin lähtemään sitten hieman törkeästi tilanteesta mutta oikeasti kun en tullut liittymää vaihtamaan citymarkettiin vaan ruokaa ostamaan. Jää kyllä nyt tuolla käyminen, jäi niin huono fiilis tuosta. Prismassa on vähän kanssa samantyyppistä mutta siellä ne liittymäkauppiaat eivät sentään ole prisman liikkeessä vaan siellä ulkopuolella missä on muitakin liikkeitä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Tämä tapahtui siis Hämeenlinnassa tiiriön citymarketissa.

Onko tää nyt sitä, kun puhelinmyyjän työnkuva muutettiin rainmakeriksi? Apua...

Vierailija
19/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vila myös aivan karmea paikka! Edes sovituskopissa ei saa olla rauhassa, kun tullaan oven taakse kärkkymään, huutelemaan kaikkea paskaa ja tyrkyttämään lisää epäsopivia rytkyjä sovitettavaksi. Jos Vilasta tarviin jotain, niin tilaan netistä, vaikka kaipa sitä nettipuljuakin pitäisi boikotoida. 

Vierailija
20/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen joskus näiden ohi niin kuin olisivat näkymättömiä eikä heistä kuuluisi ääntä.

Jos haluaa ohittaa vähemmän tylysti niin voi vain todeta että "firman puhelin ja liittymä". Sitkeimmät kyllä yrittää senkin jälkeen jatkaa että kai sulla joku omakin liittymä on, johon vaan vastaan että "ei ole".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi