Hallitus myy tiet, radat ja vesiväylät yksityisille.
Saa muutaman kymmenen miljardia rahaa ja sen jälkeen monikansallinen omistaja kynii meitä loputtomiin.Lähteekö persut tähänkin mukaan leikkimään bisnesmiestä :)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016041721429399_uu.shtml
Tässä toistuu sama kaava kuin ennenkin. Esim. kuntasektorin tekemissä vesilaitosten myynneissä. Mitä paremman hinnan valtio saa niin sitä kalliimmaksi tulee tien käyttäjälle/kansalaiselle.
Suomesta pitää kaikkien lähteä pois.
Kommentit (25)
Suomesta yritetään tehdä liberaalin kapitalismin koelaboratoriota. Eihän sitä ole yritetty testata vasta kuin muutamassa Etelä-Amerikan maassa, ja toistaiseksi kokeilut eivät ole onnistuneet. USA:ssa eivät ikinä uskaltaisi testata, vaikka siitä haaveilevatkin. Suomi on just sopivan kokoinen ja ainakin nykyinen hallitus on ilmeisen innokas Suomea kokeiluun tarjottavaksi. Ja jos epäonnistuu, niin se johtuu vaan tyhmistä suomalaisista.
Vaan, jospa aloitettaisiin yhtiöittämällä valtion hallinto? Kela? Sosiaalitoimi? Valtion hallinnon voisi ainakin kilpailuttaa, ehkä Viron hallinto hallitsisi halvemmalla. Venäjä ottaisi varmaan ihan ilmaiseksi jos saisi.
Ja juu, ei ole ideologisia päätöksiä, realismia vaan. Ainoastaan vasemmisto ja vihreät on ideologisia puolueita. Kokoomu$ tekee vain reaalipolitiikkaa myydessään halvalla ja pakottaessaan kansan ostamaan palveluita kalliilla. Nyt hyvä Suomen kansa, kyykkyyn! Tuottavuushyppy! Kyykkyyn! Tuottavuushyppy!
Vihdoinkin jotain järkeä tämän maan hallituksessa.
Kokoomuksen äänestäjä
Harhaanjohtava otsikko. Lisäksi tuolla http://www.vauva.fi/keskustelu/2542523/noniin_yksityistaminen_jatkuu_ta… on jo neljä sivua aiheesta.
Vientiyritykset tuskin innostuvat tie- ja väylämaksujen korotuksista jota infran ulosmyynti tarkoittaa. Lähtee viimeisetkin tehtaa Aasiaan.
Kokkareiden myyrä Berner hoitaa hommaa toisen kokkareiden myyrän eli Sipilän kanssa. Sama oikeastaan jos hallituksessa olisi pelkästään kokoomus. PS on talouspolitiikan ja muutenkin sisäpolitiikan suhteen vähän ulkoreunalla, Soini on paljon ulkomailla, Lindströmillä ei paljon vaikutusvaltaa.
Tässä nyt kurjan taloustilanteen varjolla romutetaan yhteiskunnan perusrakenteita, seuraukset voivat olla todella arvaamattomat ja mitään talouskasvuahan ei ole näköpiirissä näiden toimien ansiosta. Ei mitään sellaista joka olennaisesti parantaisi Suomen vientiteollisuuden asemaa ja tämähän pitäisi olla se tärkein asia. Joku taksiliikenteen vapauttaminen on ihan pilipalileikkiä, kyllä sillä tietysti saadaan aikaan ruotsalainen taksikaaos jos halutaan. Jokainen Tukholmassa taksien kanssa tapellut tietää mikä homman nimi siellä on. Yhteenkään kuljettajaan ei voi luottaa. Pahimmillaan pitää neuvotella ja kilpailuttaa takseja keskenään.
Perussuomalaiset, sitä saa mitä tilaa.
Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että olis paikka sisällissota 2.0:lle. Tällä kertaa riistäjäporvarit ajetaankin sitten suoraan Itämereen.
Mitä vielä? Ei vittu oikeesti! Mitä vielä?! Tavallisen kansalaisen näkökulmasta kauhistuttava tilanne.
Valtio yksityistää kaiken minkä irti saa. Työntekijöitä saa jo ilmaiseksi tai nimellistä korvausta vastaan. Puhumattakaan millainen tulevaisuus lapsillamme on edessä. Omat lapseni ovat alle kouluikäisiä enkä voi kuvitellakaan mikä heitä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä? Ei vittu oikeesti! Mitä vielä?! Tavallisen kansalaisen näkökulmasta kauhistuttava tilanne.
Valtio yksityistää kaiken minkä irti saa. Työntekijöitä saa jo ilmaiseksi tai nimellistä korvausta vastaan. Puhumattakaan millainen tulevaisuus lapsillamme on edessä. Omat lapseni ovat alle kouluikäisiä enkä voi kuvitellakaan mikä heitä odottaa.
Mutta mieti nyt vähän niitä veroparatiiseissa lekottelevia monikansallisten suuryritysten omistajia. Heistä on varmaan mukava saada persukeko-hallituksen lahjoittamat miljaardit.
Suomi möi jopa lastensuojelun, siellä sai 20 % voittoja, kun normaalisti joutuu tyytymään hieman vähempiin voittoihin. Ja alalle ryntäsi kotimaisten lisäksi ulkomaiset yrittäjät. Ja lapsia alettiin huostaanottamaan siihen tahtiin, että muualta tuli nootteja (YK mm.)
Tämmöisiä pahuuden pesiä kuten Berner, Stubb ei ole tottunut käsittelemään, koska maa on ollut pitkään yhtenäinen ja jonkinlainen yhteiskäsitys olemassa. Berner ei ole suomalainen eikä semmoiseksi tule koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä pahuuden pesiä kuten Berner, Stubb ei ole tottunut käsittelemään, koska maa on ollut pitkään yhtenäinen ja jonkinlainen yhteiskäsitys olemassa. Berner ei ole suomalainen eikä semmoiseksi tule koskaan.
Sipilä unohtui listasta
Taidan laittaa koko Bernerin boikottiin. Harmi, kun se öljyhoito-shampoo hennoille hiuksille on ihan hyvää, ja puteli kohta loppu. Yleensä en boikotoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä pahuuden pesiä kuten Berner, Stubb ei ole tottunut käsittelemään, koska maa on ollut pitkään yhtenäinen ja jonkinlainen yhteiskäsitys olemassa. Berner ei ole suomalainen eikä semmoiseksi tule koskaan.
Sipilä unohtui listasta
Siis ei ole totuttu käsittelemään eli kuvitellaan, että politiikot ajavat Suomen asiaa. Berner valittiin keskustaan, koska haluttiin syntipukki pahoille teoille ja tuon syntipukin ajaminen puolueesta, sitten kun paska alkaa valua, ei ole paha asia, koska ei tää nyt mihinkään kadulle joudu. Kaikki pahuus johdetaan tämän Bernerin kautta (ja on itse takuuvarmasti suostunut syntipukkirooliin, money talks) Berner sitten uhriutuu mediassa jne........
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä pahuuden pesiä kuten Berner, Stubb ei ole tottunut käsittelemään, koska maa on ollut pitkään yhtenäinen ja jonkinlainen yhteiskäsitys olemassa. Berner ei ole suomalainen eikä semmoiseksi tule koskaan.
Unohdit Soinin, Jussi Niinistön ja brunetin typykän.
Kyllönen liikenneministerinä oli tosi ok. Muistellaan edellisen hallituksen, kokoomuksen Lindenin, sekoilua ja tämän nykyisen. Ja olen ollut kokoomuksen äänestäjä, never again.
Pitäisi ainakin laittaa linjaus, että ostajan tulee olla suomalainen.
Housuun kusemistahan tuo on: lämmittää vähän aikaa, mutta sitten tulee entistä kylmempi.
En ole ikinä täysin ymmärtänyt tuota yksityistämisen vimmaa.
Ei hätää, itse on tähänkin asti jouduttu tiekuntana vastaamaan lähiteistä, näitä ei ole huolinut kukaan omikseen. Voihan helsinkiläiset ostaa vaikka moottoritiet omikseen, jos ahdistaa maksaminen, joka on maalla arkea.