Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mekon/hameen yltää hautajaisissa polven yli?

Vierailija
22.02.2016 |

Mekko, jonka ajattelin laittaa hautajaisiin jää muutaman sentin päähän polven yläosasta. Käsivarsien pitää kai olla peitetyt (?), mutta sopivatko pitsiset hihat? Hihojen pitsi on kyllä hyvin tiheää, eikä näy paljoa lävitse. Mekko ei ole vartaloa myötäilevä, vaan aika väljä ja hihoja lukuun ottamatta paksua materiaalia.
onko parasta lähteä etsimään nopeasti uutta mekkoa näiden tietojen pohjalta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut hautajaisissa hameessa, joka ei aivan yltänyt polviin. Vainaja oli miehen (silloin poikaystävän) ukki ja kysyin anopilta että onko ok pituinen vai käynkö ostamassa pidemmän. Anopista oli tarpeeksi asiallinen niin uskalsin laittaa. 

Vierailija
2/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita peittävät, mustat sukkahousut niin on vielä vähän asiallisemman näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla yli polvien. Mahdollisimman peittävä/ kunnioittava. Kyseessä kuolleen muistamistilaisuus ei itsensä esittely

Vierailija
4/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintäin polvipituinen, kertoi etikettiopas.  Käsivarret peitettynä, ei kiiltäviä materiaaleja, hillittyjä ja mieluiten tummia.

Omasta mielestäni asusi käy hyvin.

Vierailija
5/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsi kai ei haittaa jos pitkät hiat ja on muuten sellainen fiksu neuletakki jonka voi laittaa hautajaisiin. Sukkahousut täytyy olla peittävät, ei ihonväriset , joten mustat sukkahousut on hyvät.. jos tunnet olosi hyväksi eikä hame ole liian paljastava niin uskon käyvän jos yläosa on peittävä. Millaiset kengät laitat?

Vierailija
6/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän unohdinkin mainita: sukkahousut ovat paksut ja mustat, eivät näy läpi.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsi kai ei haittaa jos pitkät hiat ja on muuten sellainen fiksu neuletakki jonka voi laittaa hautajaisiin. Sukkahousut täytyy olla peittävät, ei ihonväriset , joten mustat sukkahousut on hyvät.. jos tunnet olosi hyväksi eikä hame ole liian paljastava niin uskon käyvän jos yläosa on peittävä. Millaiset kengät laitat?

Vierailija
8/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko ok, mutta hiemsn tuo pitsi tuo mieleeni juhlamekon. Voisitko laittaa mustan jakun tai siistin neuletakin päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitsi kai ei haittaa jos pitkät hiat ja on muuten sellainen fiksu neuletakki jonka voi laittaa hautajaisiin. Sukkahousut täytyy olla peittävät, ei ihonväriset , joten mustat sukkahousut on hyvät.. jos tunnet olosi hyväksi eikä hame ole liian paljastava niin uskon käyvän jos yläosa on peittävä. Millaiset kengät laitat?

kengät ovat mustat, ei-kiiltävää materiaalia (hieman "kankainen" materiaali, en osaa sen tarkemmin sanoa), pieni muutaman sentin korko.

-ap

Vierailija
10/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekko ok, mutta hiemsn tuo pitsi tuo mieleeni juhlamekon. Voisitko laittaa mustan jakun tai siistin neuletakin päälle?

En omista jakkua (olen melko nuori, joten esimerkiksi jakkua ei ole tullut vielä hankittua), ja neuletakkini eivät ole "juhlaan" sopivia.  Olisiko parasta käydä ostamassa jakku ja laittaa se tuon mekon päälle?

Vierailija
12/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseeko helma tuosta muutamasta sentistä ylemmäs reittä, kun istut? Jos ei nouse, niin voit laittaa, mutta jos nousee, niin itse en laittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän unohdinkin mainita: sukkahousut ovat paksut ja mustat, eivät näy läpi.

-ap

Muista laittaa stringit alushousuista ettei jää rajoja eikä ne näy läpi :)

Vierailija
14/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asusi on varmasti ihan kelvollinen hautajaisiin, tuskin tiheä pitsi haittaa hihoissa niin että täytyisi erikseen ruveta jakkua hankkimaan.

t. vanha täti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla yli polvien. Mahdollisimman peittävä/ kunnioittava. Kyseessä kuolleen muistamistilaisuus ei itsensä esittely

Oletko joku körttiläinen?

Ap, kunhan et minihametta laita, niin käy hyvin. Hautajaispukeutuminen, samoin kuin muukin juhlapukeutuminen on muuttunut vapaammaksi. Olen ollut useissa hautajaisissa viimeisten vuosien aikana ja todennut pukeutumisen olleen melko kirjavaa. Ei siis värikästä, vaan kirjavaa siltä osin, että mustan rinnalla on harmaata eri sävyissä, on housuja ja hameita ja mitä erilaisimpia yläosia. Itse olen ollut kenties hieman vanhanaikaisen tarkka siitä, että pukeudun mustaan. Viimeksi minullla oli aavistukseb polven yläpuolelle ulottuva mekko, jonka päällä oli musta jakku ja tietysti mustat sukkikset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi