Mistä erottaa vatsataudin muista vatsavaivoista
Kysymys voi kuullostaa oudolta mutta tämmöinen oksennuskammoinen joutuu aina miettimään tätä. Onko nyt tulossa vatsatauti vai onko vatsavaivat jotain toiminnallista/ärtyvää suolta. Uskaltaako mennä töihin yms. Vatsani oireilee usein; on kipuja, ummetusta, suoliston lorinaa, polttoa ja mitä milloinkin.
Kommentit (9)
Täälläpäin liikkeellä tuollaista vatsatautia. vajaan viikon kestää. Maha porisee ja syömisen jälkeen varsinkin vääntää. Parina päivänä oli kovaa närästystä muun lisäksi ja koko ajan vähän maha sekaisin.
Mua kans oksentanut monta päivää :(
Joopajoo1 kirjoitti:
Täälläpäin liikkeellä tuollaista vatsatautia. vajaan viikon kestää. Maha porisee ja syömisen jälkeen varsinkin vääntää. Parina päivänä oli kovaa närästystä muun lisäksi ja koko ajan vähän maha sekaisin.
Noita samoja oireita minulla melkein päivittäin. Mistä siis erottaa taudin "normaaleista" vatsavsivoista?
T.2
Olen onneksi harvoin oksentanut mutta aina pelkään onko tämä nyt sitä. Pahoinvointia on usein ja kaikkea vääntöä vatsassa. Varmaankin ärtyvän suolen tuotoksia. ap
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo1 kirjoitti:
Täälläpäin liikkeellä tuollaista vatsatautia. vajaan viikon kestää. Maha porisee ja syömisen jälkeen varsinkin vääntää. Parina päivänä oli kovaa närästystä muun lisäksi ja koko ajan vähän maha sekaisin.
Noita samoja oireita minulla melkein päivittäin. Mistä siis erottaa taudin "normaaleista" vatsavsivoista?
T.2
Niimpä. Tuttuja oireita. ap
Kuulostaa kyllä vaan siltä ärtyvältä suolelta. Minulla kanssa ollut sitä vaivana, mutta nyt on päällänsä ihan oikea vatsatauti eikä todellakaan tarvitse miettiä. Vähän oksettaa, vatsaa kivistää ja on vähän sekaisin-fiilis ei ole vatsatauti. Kun kaikki mitä syöt tulee jommasta kummasta päästä vetenä, sinulla on vatsatauti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä vaan siltä ärtyvältä suolelta. Minulla kanssa ollut sitä vaivana, mutta nyt on päällänsä ihan oikea vatsatauti eikä todellakaan tarvitse miettiä. Vähän oksettaa, vatsaa kivistää ja on vähän sekaisin-fiilis ei ole vatsatauti. Kun kaikki mitä syöt tulee jommasta kummasta päästä vetenä, sinulla on vatsatauti.
Ap:n tapauksessa ei varmaan ole vatsatauti, mutta meillä se oli juurikin noilla oireilla. Ensin miehen töissä, sitten miehellä, parin päivän päästä mulla. Mies kävi äidillään ja pian tuli viestiä että samat oireet. Muualtakin kuullut, kaverilla koko perhe vatsankouristuksissa. Kovaa kipua ja vähän ripulia, ei okseta ha tarttuu.
-2-
Täällä toinen samanlainen. Kärsin ibs:stä, joten oireita riittää. Itse vedän varman päälle js jään kotiin jos olo huono. Itsellä myös yhtenä oireena oksettava olo.