Tarvitsen neuvoja ompelu/silitysnettikauppaan liittyen
Moi,
Olisin kiitollinen neuvoista kaikilta ompelualalla olevilta suomalaisilta. Myöskin te, joiden harrastus on ompelu, voitte auttaa.
Eli lyhyesti, olemme kehittämässä ompelu- ja silitysvälineisiin erikoistunutta nettikauppaa (jonka postikulut Suomeen ovat ilmaiset). Kauppaan pääsee sisälle täältä:
Eli se, mitä haluaisin tietää on: http://www.armator.eu/fi/
1. Ymmärrättekö nettikaupan tuotekuvauksia ja haittaako se, että ne ovat englanniksi eivätkä suomeksi?
2. Onko jotain muita tuotteita mitä haluaisitte nähdä tällaisessa kaupassa myytävänä?
Tämä tieto olisi todella hyödyllistä ja olisin kiitollinen jos voisitte antaa vastauksia.
Kommentit (9)
Itse tekstiilialalla hommissa, joten tulee katseltua vastaavia nettisivuja ja juttuja hieman eri kantilta. Muttamutta. Nettisivun aloitussivu on ihan hyvä, yksinkertainen ja navigointi on sopivan simppeli. Eli sieltä löytää kaiken oleellisen, mikä on jo itsessään toimivan nettisivun edellytys.
Tuo tuote-sivuston valintaikkuna, missä on erivärisiä laatikoita, on ehkä vähän jotenkin... amatöörimäinen? Voisiko painikkeet olla esim isommalla ja mahdollisesti myös kuva mukana, esim sakset ja saksien kuva. Monesti kuvia on helpompi katsoa, nyt noita tuotevaihtoehtoja on niin paljon ettei niitä jaksaisi nopeasti lukea. Luettavuus kun on myös tärkeää.
Englanninkieli ei ole itselleni ongelma, mutta jollekulle muulle se voi olla (esim sellaiselle joka ei osaa erikoissanoja). Suomenkieli voisi tuoda lisää potentiaalisia asiakkaita, sillä se luo myös vaikutelmaa luotettavuudesta.
Suomalaisia voi haitata englannin kieli, eivät ymmärrä ja/tai epäilevät tilata ennakkomietteineen.
Itse sain "halvan" kuvan toimittajasta, kun muutamaa tuoteryhmää katsoin. Halvaksi tekee mm. se, että myynnissä on vähän joka lajia jotain, kuin sekatavarakaupassa, kohderyhmä hakusessa. Ja kuin edullsta tuotetta yritettäisiin myydä kalliilla (suoraan from China?). Sisältyykö hintoihin alv, minkä maan? Sovitusnuket ovat noita rimpuloita ja hinnat niistä kalliit. En usko, että esim. pientarvikkeet olisivat kilpailukykyisiä Prymin tuottteille.
Noita samoja tavaroita on tarjolla nykyään Suomessa. Mutta erikoismateriaalien toimittajat katosivat muutamia vuosia sitten, eli siinä olisi markkinarakoa. Onko teillä minkälainen kokemus ammattialalta?
p.s toi "happy holidays" kannattaa myös poistaa sivulta, se joulukuusen kuva. Antaa vaikutelman, ettei nettikauppa edes toimi koska asiakas ajattelee "joulukuusen kuva -> sivua ei päivitetä"
Onko suomennos mallinukke vai sovitusnukke?
Osoite on Viroon, sieltäkö tuotteet postitetaan?
Latailee liian hitaasti, en jaksaisi välttämättä odottaa sivujen aukeamista. Suomenkielisiä toimitusehtoja suosittelen ja Suomen pään välittäjän yhteystiedot.
Vierailija kirjoitti:
p.s toi "happy holidays" kannattaa myös poistaa sivulta, se joulukuusen kuva. Antaa vaikutelman, ettei nettikauppa edes toimi koska asiakas ajattelee "joulukuusen kuva -> sivua ei päivitetä"
Samaa mieltä. Kuusesta tulee mieleen jenkki tai kiinalainen pilipaliverkkokauppa.
Kaikkien sivujen ulkoasu samaksi, nyt tuossa on liikaa kaikkea. Ja ehdottomasti tuotekuvaukset suomeksi.
En harrasta ompelua tms. mutta ensimmäinen ajatus on että jos kauppa on suomeksi, se johtaa varmaan monia harhaan. Mistä tuotteet tulevat? Suomeksi ja kissankorkuisin kirjaimin kannattaa varmaan olla tieto että palautuskustannukset joutuu itse maksamaan.
Ainakin kun katsoo noita meikäläisiin vanhoihin ilmaisiin palautuksiin tottuneita jotka kirjoittelevat kokemuksistaan noissa kiinakaupoissa jotka taitavat useat olla suomeksikin käännettyjä.
Ja sama koskee alvia ja tulleja jos postitus on veroalueen ulkopuolelta.
Ihan jo linkkiä avaamatta totean, että asioin vain suomenkilisissä nettikaupoissa.