Ulkomainen nettikauppa, tilaus ei koskaan saapunut
Tilasin Euroopan sisällä kosmetiikkaa yhdestä pienestä nettiputiikista, olen kerran aikaisemminkin ostanut sieltä ja tilaus saapui nopeasti. Toisella kerralla tilaus ei kuitenkaan saapunut, ja nyt kuukauden odoteltuani epäilen että se on jonkin häslingin takia joko palautunut takaisin myyjälle, kadonnut matkalla tai että sitä ei ole lähetetty. Ei ole seurantakoodia, eikä info-palvelu vastaa sähköposteihin! Maksoin 150 e, eli ei ihan pieni summa.
Mitä seuraavaksi? Tiedossa on kyllä millä kuljetuspalvelulla paketin piti tulla, voivatkohan siellä nimen perusteella selvittää onko pakettini palautettu?
Kommentit (8)
Sähköpostiin olen ainakin itse saanut kuljetusformoilta seurantakoodit, tarkista vielä postisi! Mikä kosmetiikkaputiikki?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:53"]
Tais käydä köpelösti sitten. Kauanko olet odottanut aspan vastausta/monestiko yritit?
[/quote]
2x laittanut viestiä, ensin 10 päivää sitten ja n. 5 pv sitten toiseen kertaan.
Harmittaa älyttömästi.
Jos info ei vastaa eikä pakettia kuulu, ja jos olet maksanut luottokortilla niin voit hakea rahat takaisin sieltä. Aikaa on 60 päivää, eli älä enää kovin kauaa odottele.
Itse tilasin kerran kosmetiikkaa nettikaupasta Englannista. Tilausta ei kuulunut. Kun reilun kuukauden jälkeen meinasin alkaa kyselemään tilauksen perään, rahat palautuivat tilille. Ilmeisesti kuljetusfirma oli käynyt soittelemassa oven takana, mutta kun päivällä en ollut kotona vaan töissä, niin tilaus lähti takaisin.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:03"]
Itse tilasin kerran kosmetiikkaa nettikaupasta Englannista. Tilausta ei kuulunut. Kun reilun kuukauden jälkeen meinasin alkaa kyselemään tilauksen perään, rahat palautuivat tilille. Ilmeisesti kuljetusfirma oli käynyt soittelemassa oven takana, mutta kun päivällä en ollut kotona vaan töissä, niin tilaus lähti takaisin.
[/quote]
ihmeellisiä kyllä nuo kuljetusfirmat. saattavat kokeilla kerran paketin toimittamista arkena työaikaan, ja sitten pistävät sen palautukseen ilman että edes yrittävät ottaa mitään kontaktia! Eivät aina edes jätä mitään lappusta, tai soita vaikka olisi puhelinnumerokin tiedossa.
Kuljetusfirmoista:
Minulle on käynyt kolme kertaa niin, että (suomalaisessa) nettikaupassa on ilmoitettu, että kuljetusfirma ottaa yhteyttä ja sopii toimitusajasta.
Sitten on kuitenkin löytynyt postilaatikosta lappu, että teille on yritetty toimittaa lähetystä, mutta ette ole olleet paikalla, joten lähetys on viety kuljetusfirman varastoon, joten soittakaa tähän ja tähän numeroon ja sopikaa uusi toimitusaika.
Kun olen soittanut kuljetusfirman palvelunumeroon, siellä on sanottu, että heidän järjestelmässään on merkintä, että kuljettaja on yrittänyt tavoittaa mutta ei ole saanut kiinni. Puhelimesta kuitekin näkee, että kukaan ei ole yrittänyt tavoittaa (kuljetusfirmalla on jokaisessa tapauksessa ollut ihan oikea numero tiedossaan).
En ymmärrä, miksi soittaminen on kuljettajille niin ylivoimaista. Ilmeisesti heille on helpompaa olla soittamatta ja viedä lähetys varastolle ja antaa asiakkaan soitella perään.
Mulle on käynyt muutaman kerran niin että kun on tullut lähetys esim. UPS:n tai DHL:n kautta, niin kuljettaja on jättänyt lapun oven väliin, eikä postilaatikkoon. Pienikin tuuli olisi vienyt lappusen mennessään, varmaan niinkin tapahtunut. Sitten odottavat viisi päivää vastaanottajan yhteydenottoa, ja jos ei itse tiedä soittaa ja kysellä niin paketti palautuu takaisin. Eli kannattaa tarkistaa seurantakoodista missä paketti menee jos sellaisen on saanut.
Tais käydä köpelösti sitten. Kauanko olet odottanut aspan vastausta/monestiko yritit?