Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saunalahti laskutti KAKSI VUOTTA MYÖHEMMIN!

Vierailija
05.04.2014 |

Olin ennen Saunalahden (Elisa) asiakas. Lopetin asiakkuuden loppukesästä 2012. Oletin, että laskujen tulokin loppuu silloin. Ei loppunut.

 

Nyt tuli lasku, jonka mukaan minä olen vielä Saunalahdelle (Elisa) velkaa vajaat kolmekymmentä euroa. Siitä viimeisen asiakkuuskuukauteni netin käytöstä. Siis melkein kaksi vuotta myöhemmin tuli lasku.

 

Soitin Saunalahdelle (Elisa) ja tiedustelin asiaa. Heidän mukaansa he olivat unohtaneet lähettää minulle laskun viimeisen kuukauden netin käytöstä, ja se peritään nyt.

 

Kaivoin esiin vanhat paperilaskuni, ja niiden mukaan olen kyllä maksanut kaiken. Myös sen laskun, jota nyt valheellisesti yritettiin uudelleenlaskuttaa.

 

Saunalahden (Elisa) asiakaspalvelija eli luuriorja suostui mitätöimään väärän laskun vasta, kun olin kertonut hänelle, että tästä  seuraa asianmukaisia jatkotoimenpiteitä.

 

Suosittelen kaikille, että irtisanotte huijarifirma Saunalahden (Elisa) asiakkuutenne, ja siirrytte kilpailevien puhelinfirmojen asiakkaiksi.

 

Kaiken lisäksi luuriorja sanoi, että jokaisen Saunalahden (Elisa) asiakkaan tiedot pysyvät Saunalahden (Elisa) asiakasrekisterissä vielä senkin jälkeen, kun asiakkuus on jo lopetettu! Toisin sanoen: siellä sinä olet, niminesi, henkilötunnuksinesi, puhelinnumeroinesi ja katuosoitteinesi! Ehkä ikuisesti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa sieltä ulos loppulaskua edes pyytämällä.

suljin liittymäni tammikuun loppuun, mutta en saa sieltä laskua puhutuista puheluista. En vaikka kävin sitä kerjäämässä  Elisan toimipisteestä. 

Ehkä saan sen sitten kahden vuoden kuluttua...

Vierailija
2/10 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt aivan samalla tavalla. tästä on aikaa tosin jo n. 5vuotta, mutta silloin oli saunalahden asiakkuuteni päättymisestä kulunut n. 2 vuotta ja sain laskun. ja se laskun tuli suoraan lindorfilta, perintätoimistolta. Enkä ollut saanut mitään muuta laskua, tai muistutukisa. Ja summa oli n. 200e vaikka alkuperäinen lasku oli vain n. 20e, oli perintäkuluja ja korkoja. Sain kyllä myös tuon maksun mitätöityä, mutta hankalaa se oli. Ei enää ikinä saunalahde/elisan asiakkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haastakaa mokoma kusettaja oikeuteen. Ihan turha maksaa siitä että jonkun riistofirman reskontra ei toimi.

Vierailija
4/10 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa peri multa puhelinlaskuja ja mulla oli maksusopimus. Kun kaiken piti olla ohi,

lähettivät vieläkin laskua.

Lopuksi kävi ilmi että oli ylimääräistä yli 90 euroa

heillä.

Vierailija
5/10 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan DNA:n laskusekoilulta tuo, nehän kanssa lähettää jotain vuosien takaisia olemattomia laskuja ja laskuttaa muutenkin ihan mitä sattuu.

Vierailija
6/10 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:27"]

Kuulostaa ihan DNA:n laskusekoilulta tuo, nehän kanssa lähettää jotain vuosien takaisia olemattomia laskuja ja laskuttaa muutenkin ihan mitä sattuu.

[/quote]

 

DNA on toinen paha. Sen kanssa saa asiakas jatkuvasti tapella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Kylmää Kyytiä majakalla!

 

Minulta kesti "vain" 2 vuotta, ja alioikeuden päätös Saunalahden kanssa.  Hurjinta oli, että toimitusjohtajan kotiosoite oli lopulta viimeinen, jossa asianajajani asioi.

 

Siinä majakassa tosiaan ei oo valoo!!!

 

 

-C-

Vierailija
8/10 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soneralla ei oo tuota ongelmaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi myös samoin kuin ap:lle pari vuotta sitten! Olin aivan varma, että olin maksanut kaikki laskut, koska olin jo aiemmin selvitellyt niitä sen vuoksi, että minulle ei tullut yhtä laskua vaan suoraan muistutuslasku, jossa oli 5 e korko. Sitten yli vuosi asiakassuhteen lopettamisen jälkeen sain yhtäkkiä laskun, jossa karhuttiin yhtä maksamatonta 5 e muistutusmaksua! Olen aivan varma, että olen ne maksanut, koska nehän summataan aina seuraavaan laskuun ja liittymän loppumisen aikoihin en ollut maksanut laskuja myöhässä moneen kuukauteen. En suostu uskomaan, että automaattinen laskutusjärjestelmä olisi jättänyt minulta vahingossa tuon 5 e karhuamatta ajallaan.

 

Myös laskujen summa alkoi ihmetyttämään, mikä lopulta joht tuohon asiakassuhteen loppumiseen. Se oli joka kuukausi noin 40 euroa, riippumatta siitä, paljonko soittelin. Palveluntarjoajan vaihtamisen jälkeen laskuja on kas kummaa tullut vain joka toinen kuukausi ja nekin noin 10 euroa pienempiä.

Vierailija
10/10 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli noin kymmenen vuotta sitten ongelmia saunalahden kanssa kun tytär oli yläasteella. Tekstarit oli silloin tuon ikäisten keskuudessa se miten yhteyttä pidettiin, ja meidänkin lapsella oli sitten tekstariliittymä. Liittymään sisältyi 1000 tekstiviestiä, sen päälle oli 10e saldoraja. Noh, saunalahdella tökki laskutukset sitten aika pahasti, kesäkuun puhelinlasku tuli loka-marraskuussa - ja sensijaan että se olisi ollut 20e, oli se 170e. Saldokysely oli pitkään pimeänä slahdella noihin aikoihin, eli ei pystynyt seuraamaan mitenkään sitä viestien määrää mitä on jo käytetty ja mitä jäljellä. Ja ilmeisesti saldorajakaan ei umpeutunut IHAN heti sen täytyttyä. Toki tiedän, ettei normaalissa liittymässä saldoraja toimi kuten prepaid liittymässä (katkeaa vaikka puhelu kesken jos sattuu sopivasti saldo loppumaan) ja se saattaa mennä euron-pari yli, mutta tuo 150e ylitys oli melkoinen.

Ja eikä siinä mitään jos näitä laskuja olisi tullut yksi, mutta kun niitä tuli yhteensä kolme! 120e taisi olla pienin ja 230 isoin.

Aika nopeasti tämän sekoilun jälkeen vaihtui liittymä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi