Suuri Lidl ¿paljastus
Esitän tässä teille teoriani siitä miksi Lidl -liikkeissä on niin lyhyet pätkät sitä hihnaa kassan jälkeen. Inspiroiduin tuosta ¿miksi koko perheen pitää tunkea kauppaan yhtä aikaa¿ -ketjusta.
Ne pätkät siis johtuvat siitä, että sen kiireen ja paniikin takia siellä kassalla moni ei kehtaa tai halua mennä sinne kauppaan yksin, vaan haluaa jonkun toisenkin pakkaamaan niitä tavaroita takaisin kärryyn. Kaksi tai useampi ihminen ostaa aina enemmän kuin yksi, impulssiostokset mukaan lukien, joten Lidl hyötyy tästä ¿pakko¿parishoppailusta.
Kannattaa muuten varmaan miettiä sitäkin, että onko taloudellisesti järkevää ottaa koko perhe mukaan mihinkään kauppaan¿
Muita teorioita? :D
Kommentit (21)
hihnalla ja maksettu? Ei kaupalle ole mitään hyötyä olla pikaruokala, josta poistutaan mahdollisimman nopeasti. Ei varsinkaan kun ostokset on jo maksettu.
ja ehkä muuallakin keski-Euroopassa, niin ne tulivat Lidlin myymälöihin myös Suomeen.
Minulle ne eivät ole ongelma, koska ostan Lidlistä jotain yksittäisiä juttuja kerrallaan, enkä kärrykaupalla. Systeemi on varmaan ihan toimiva, mutta kauppa muuten ei. Eikä sieltä saa sellaista ruokaa, mitä haluan perheelleni laittaa.
Vierailija:
yksinkin kerkeää lastata ne tavarat kärryyn ja pakata sitten siellä pakkausseunustalla. näin homma on suunniteltu ja se myös toimii.
Normaalissa kaupassa se hihna jakautuu kahteen ja hyvin sieltä ihmiset kerkiävät toistensa alta pois.
Kassa taas on lyhyempi sen takia, että myyjä ehtii palvella useamman asiakkaan kun ne tavarat mennään ihan kaikessa rauhassa pakkaamaan sinne pakkauspöydälle. Kyllä ne tavarat ehtii sinne kärriin lapata ihan yksinkin, ei siinä tarvitse useampaa käsiparia.
Kassa lopettaa aina kaiken toimintansa, jos on muutamakin toisen asiakkaan ostos vielä siinä pöydällä. Jotkut ihan törkeästi vain pakkaavat siinä välittämättä yhtään muista asiakkaista.
käyttää vain oikeuttaan pakata ostoksensa, sen sijaan että roudaa ne jonnekin sivupöydälle ja pakkaisi siellä
vaan lisätyötä. Kun käyn ostamassa perheelle ruuat ynnämuut tarpeelliset tavarat, niin yleensä tulee 5 muovipussillista tavaraa. En kyllä kehtaisi niitä enää lappaa kärryyn hihnalta vaan maksettuani pakkaan tavarat kassalla pusseihin. Lidlissä ei edes onnistuisi ostaa viittä pussillista tavaraa, sieltä ei vaan löydy meidän makuun mitään.
ehdi laittaa takaisin kärryyn (mikä on muuten jo ideanakin ihan naurettavaa eestaas vemppaamista). Sitten pitää maksaa siinä välissä ja sen jälkeen jatketaan pakkausta. Ei siinä silloin liiku mikään tavara mihinkään ennen kuin edellinen on alta pois. Ei mitään järkeä, eikä todellakaan hyvää palvelua.
Ainakin meilläpäin ruokavalikoima on parissa vuodessa tuplaantunut. Se voi olla kyllä paikkakuntakohtaista miten suuri valikoima on. Ainoa, mikä muihin ruokakauppoihin verrattuna puuttuu on tuoreet kalat.
Käypäs avoimin mielin kurkkaamassa : )
aina siinä kassalla tulee jotain hässäkkää ja paniikkia. ei hyvä systeemi.
(lihat kahvit jne muualta) Mutta kyllä se toimii useammankin kärryn kanssa eka kun saadaan tyhjäksi niin sinne vaan toiselle aikuiselle täytettäväksi jne.. on minusta ihan jees systeemi kun vaan tottuu.
Ainut mikä on minusta ihan p**** on ne liiterin kassit siis ei niin pieniä muovikasseja olekkaan missään tai no ehkä jossain vaatekaupasssa.
..kas kun en tykkää muutenkaan asioida koko firmassa. Tuotteet p-stä ja useat tarjoukset voimassa YHDEN päivä ja tuotteita muutama kpl....
Onneksi meillä on Prismat yms!!!
Lidlin käyttämä kassasysteemi on kiistämättä ehdottoman nopea, missä suuri ++. Mieluummin käytän aikaa muualla kuin kassajonossa.
Vierailija:
..kas kun en tykkää muutenkaan asioida koko firmassa. Tuotteet p-stä ja useat tarjoukset voimassa YHDEN päivä ja tuotteita muutama kpl....
Onneksi meillä on Prismat yms!!!
kassan toiselta puolelta ja asiakas on itse vielä mättämässä ostoksia hihnalle. Onhan se hyvä että kassaneidit ovat ripeitä työssään, mutta kyllä sitä voisi vähän ajatella! Onneksi ei ole meiltä mitään rikkoutuvaa maahan tippunut, mutta monta kertaa olen nähnyt kun on joku lasipurkki tippunut maahan ja rikkoutunut, eikä kassaneiti paljon anteeksi pyytele!
Lidlin tuotteita on jatkuvasti mukana saksalaisissa kuluttajavertailuissa, ja siellä ne on tuloksissa yleensä kärjessä. Hinnat onvat halpoja, koska erät ovat suuria, valikoima melko suppea ja katteet pienet.
Ja näiden ketjujen kaupoissa on lyhyet kassat. Tarkoitus on siis nopeus. Mitä kyllä arvostankin sillä jonot ovat usein pitkät. Muuten en halpaketjuista välitä (tuotteet) ja ostan saksassakin ruokani mielummin jostain muualta. Ainoastaan jos tarvitsen paljon perustuotteita tms. haen ne mielellään kaikkein halvimmasta paikasta.
yksinkin kerkeää lastata ne tavarat kärryyn ja pakata sitten siellä pakkausseunustalla. näin homma on suunniteltu ja se myös toimii.