Talvirenkaat kohta. Miten laitatte tai laitatatte?
Kulutuspinnaltaan tai/ja nastoiltaan parempi pari eteen vai taakse?
Perustele.
Kommentit (15)
Paremmat renkaat aina taakse.
Perustelu: äkillinen takapyöräluisto on aina vaarallisempi kuin puskeminen.
Paremmat renkaat aina taakse.
Perustelu: äkillinen takapyöräluisto on aina vaarallisempi kuin puskeminen.
Miksi mielestäsi takapyöräluisto on vaarallisempi kuin puskeminen?
Ap
rengashotelliin ja odottelen vartin.
Joskus vaihdoin itse, mutta ei vois helpompaa olla. Auto firman pihaan ja jonkin ajan päästä saa hakea ja renkaat on vaihtunut...
Muistaakseni laitoin itse aina etuvetoiseen aikanaan paremmat eteen siitä syystä ettei puskisi.
Paremmat renkaat aina taakse.
Perustelu: äkillinen takapyöräluisto on aina vaarallisempi kuin puskeminen.
Miksi mielestäsi takapyöräluisto on vaarallisempi kuin puskeminen?
Ap
Perustelu ei ole itse keksimäni. Jos hallinnan menetys johtaa kolariin, on parempi puskea nokka edellä jolloin auton muodonmuutokselle on tilaa ja turvatyyny antaa parhaan mahdollisen suojan.
Peräluisto on kokeneellekin kuljettajalle vaikeammin hallittavissa ja törmäys vaikkapa vastaantulijaan kylki edellä on helposti kuolettava koska muodonmuutokselle ei ole tilaa iskun tullessa sivusta.
Minun etuvetoiseen tila-autoon laitan aina paremmat nastarenkaat eteen, koska mielestäni toimii paremmin silleen(viis jostain autokoulujen suosituksesta) ja maasturissa meillä kitkat.
No, jos tulette kylki edellä nokalleni niin lähes kolmitonninen maasturini murskaa pikkuautonne varmasti.
Ajatelkaa positiivisesti -ette jää kitumaan.
Hautakiveen voi siiten hakata: "Hän kulki omia polkujaan eikä välittänyt autokoulujen/viranomaisten tms. suosituksista."
kaikki alan ammattilaisetkin; paremmat eteen vain taakse. Kummasakin on omat hyvät ja huonot puolensa... aivan sama.
Minun autoon tulee tänä talvena kokonaan uudet renkaat, joten ei tarvitse ajatella muuta kuin ajaa auto korjaamolle ja istua juomaan siksi ajaksi kahvia.
Jos löytyy käytetty satsi, niin paremmat eteen.
Autoni on etuvetoinen ja kääntyvät pyörät ovat edessä (yllättävää!).
Siis liikkeellelähtö, jarrutus ja ohjaus ovat parempien renkaiden varassa.
Sladit, spinnaukset ja driftaukset ovat ihan tuttuja juttuja, joten en pelkää niitä ;-)
ite vaihdan ja ei väliä mikkä tulee eteen vai taakse kun joka renkaassa 30 nastaa.
Mun exän veli on mun rengasmies ja hoitaa kaikki niihin liittyvät asiat uusien ostoa ja vanhojen hävittämistä myöden.