Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvirenkaat kohta. Miten laitatte tai laitatatte?

Vierailija
03.10.2009 |

Kulutuspinnaltaan tai/ja nastoiltaan parempi pari eteen vai taakse?



Perustele.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exän veli on mun rengasmies ja hoitaa kaikki niihin liittyvät asiat uusien ostoa ja vanhojen hävittämistä myöden.

Vierailija
2/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja annan rengasliikkeen hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat renkaat aina taakse.



Perustelu: äkillinen takapyöräluisto on aina vaarallisempi kuin puskeminen.

Vierailija
4/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat renkaat aina taakse.

Perustelu: äkillinen takapyöräluisto on aina vaarallisempi kuin puskeminen.

Miksi mielestäsi takapyöräluisto on vaarallisempi kuin puskeminen?

Ap

Vierailija
5/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset


Mies laittaa. Omassa pihassa.

Vierailija
6/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rengashotelliin ja odottelen vartin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työpaikan vieressä.

Vierailija
8/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaihdoin itse, mutta ei vois helpompaa olla. Auto firman pihaan ja jonkin ajan päästä saa hakea ja renkaat on vaihtunut...



Muistaakseni laitoin itse aina etuvetoiseen aikanaan paremmat eteen siitä syystä ettei puskisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat renkaat aina taakse.

Perustelu: äkillinen takapyöräluisto on aina vaarallisempi kuin puskeminen.

Miksi mielestäsi takapyöräluisto on vaarallisempi kuin puskeminen?

Ap

Perustelu ei ole itse keksimäni. Jos hallinnan menetys johtaa kolariin, on parempi puskea nokka edellä jolloin auton muodonmuutokselle on tilaa ja turvatyyny antaa parhaan mahdollisen suojan.

Peräluisto on kokeneellekin kuljettajalle vaikeammin hallittavissa ja törmäys vaikkapa vastaantulijaan kylki edellä on helposti kuolettava koska muodonmuutokselle ei ole tilaa iskun tullessa sivusta.

Vierailija
10/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun etuvetoiseen tila-autoon laitan aina paremmat nastarenkaat eteen, koska mielestäni toimii paremmin silleen(viis jostain autokoulujen suosituksesta) ja maasturissa meillä kitkat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina paremmat eteen.

Vierailija
12/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos tulette kylki edellä nokalleni niin lähes kolmitonninen maasturini murskaa pikkuautonne varmasti.

Ajatelkaa positiivisesti -ette jää kitumaan.



Hautakiveen voi siiten hakata: "Hän kulki omia polkujaan eikä välittänyt autokoulujen/viranomaisten tms. suosituksista."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki alan ammattilaisetkin; paremmat eteen vain taakse. Kummasakin on omat hyvät ja huonot puolensa... aivan sama.



Minun autoon tulee tänä talvena kokonaan uudet renkaat, joten ei tarvitse ajatella muuta kuin ajaa auto korjaamolle ja istua juomaan siksi ajaksi kahvia.



14/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy käytetty satsi, niin paremmat eteen.

Autoni on etuvetoinen ja kääntyvät pyörät ovat edessä (yllättävää!).

Siis liikkeellelähtö, jarrutus ja ohjaus ovat parempien renkaiden varassa.

Sladit, spinnaukset ja driftaukset ovat ihan tuttuja juttuja, joten en pelkää niitä ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite vaihdan ja ei väliä mikkä tulee eteen vai taakse kun joka renkaassa 30 nastaa.