Minkä hintainen vaate on kallis? Paljonko maksat merkkivaatteista?
Tässä mietin, että onko InWearin 90 ¿:n villatakki liian kallis? Mielenkiinnolla kyselen, mitä te maksatte vaatteistanne ja käytättekö merkkivaatteita ja minkä hintaisia.
Kommentit (9)
4 Espiritin paitaa/ neuletta 200 eurolla. Mikään niistä ei siis ollut alessa. 100 euroa neuletakista on ok, mikäli se on hyvälaatuinen...
farkuista tai muista housuista satasen, trikoopuserosta ehkä viisikymppiä, jakusta tai tosi hyvästä neuleesta 150 ¿. Päällystakista olen maksanut reilut 400 ¿ ja kassista 600 ¿, ehkä nykyisin noissa hintaraja menisi alempana, 500 ¿ voisin tosi ihqusta kassista maksaa. Kenkäni maksavat järjestään satasen, kassit 200 ¿ +, puseroita ja housuja ostan myös halpakaupoista.
No itse ostan lähinnä Mangosta,Zarasta ym joten en todellakaan maksais jostain tylsästä In Wearin neuletakista 80 euroa!!
Kengistä- ja laukuista olen valmis maksamaan enemmän (ja esim. villakangastakista) mutta tavallisista arkivaatteista en,maku muuttuu usein joten en näe mitään järkeä maksaa neuletakista 90e...
T.6
No aika lailla riippuu materiaaleista ja laadusta.
Joku kashmir-neule: voisin maksaa sellaisesta yli 250 euroakin, ei paljoa halvemmalla saakaan.
Joku peruspuuvillaneule, kyllä toi aika ylärajoilla olisi satanen. Puuvillaneuleet eivät yleensä kestä kovin pitkään.
Farkuista maksaisin noin 150 euroa.
Saappaat: ihan max 300 euroa, mutta tavoite olisi saada 200 eurolla. Muista kengistä varmaan 100-200 euroa. Juhlakengistä vähemmän.
Takki: ostin Barbourin öljykangastakin ja se maksoi yli 400 euroa. Se oli kyllä kipuraja, mutta noihan kestää vuosikausia, jos ei vuosikymmeniä.
Jakkupuku: max 500 euroa. Siihen hintaan pitää olla kyllä puhdasta villaa ja ajaton leikkaus. Tosin mä pidän jakkupukua töissä joka päivä, joten niihin kannattaa panostaa.
T-paidasta maksaisin ehkä max 40 euroa, mutta silloin pitäisi olla joku todella mieluinen.
Paitapuserosta tai muusta paidasta maksaisin max. satasen. Tosin mä ostan työmatkoilta BB-paitoja ja ne on paljon halvempia jenkeissä.
Mä käyn töissä ja tienaan siitä rahaa elämiseen.
11
Joten palkastani repäisen rahat vaatteisiini.
:)
Ei siis tule yhtään kalliimmaksi ostaa oikeaa laatua, joka kestää. Ihan tavallisilla palkkatuloilla voi ostaa joka toinen vuosi Andiatan jakkupuvun ja kun sen on tehnyt muutaman kerran niin siinä se työpuvusto sitten onkin. Välivuosina jos ostaa 150-250 euron kasmirneuleen niin lisäksi tarvitaan vain pari 40-50 euron todella hyvää tai useampia 20 euron toppeja/ohuita neuleita. Puuvillaneuleesta voin maksaa max 100 euroa, jos käytän sitä monta vuotta. Sandaaleista voin maksaa 50 euroa, hyvistä avokkaista 100 euroa, saappaista jopa 300 euroa.
Kyllä Zarastakin kivoja vaatteita saa, mutta niitä saa sitten olla ihan koko ajan ostamassa. Mulla on muutakin tekemistä.
siis jos ajattelisin sillä olevan käyttöä vaikkapa 3-5 v ajan. T-paidasta olen kalleimillaan maksanut 60 e,normaalisti ostan n. 20 e hintaisia(laadukkaita)
Farkuista maksaisin 150 e,talvitakista 300 e,talvikengistä 200.