Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
mikä on unikoulu?
Kommentit (3)
Unikoulun avulla äiti saa nukuttua vauvan kanssa yönsä.
Eli 3:n tunnin syöttöväliä pidennetään siten, että pikkuhiljaa vauva nukkuu jo 6:n tunnin yöunet. Varsinkin pienet, n 3 kg ja alle syntyneet vauvat vaativat ensimmäisenä 6 kk tieheät yösyötöt, ja se yleensä uuvuttaa vanhempia.
Unikoulu avulla tutetaan vauvan itsenäisyyttä ja äidin ja isän jaksamista (lue= pidempiä yöunia).
Jotkut eivät saa unikoulua toteutettua kotikonstein- silloin tulee avuksi esim. ensikodit tai sairaalat.
--------------
PS.
Jotkut vastustavat unikoulua- koska se kuulemma haittaa lapsen luontaista rytmiä. Itse en usko tähän...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Siihen asti pitää kyllä jaksaa yösyöttöjäkin.
Alue: Aihe vapaa
Jos on lapsia, niin on taatusti joskus edes kuullut joltain moisesta.