Täytyykö minun maksaa Elisalle korjaustyöstä kun tilasin liittymän ja se ei toiminutkaan?
Eli tilanne on tämä.
Tilasin Elisalta nettiliittymän. Kaikki asetukset yms on tehty mutta netti ei silti toimi.
Soitin Elisalle ja kerroin että ei toimi. Sieltä oli joku käynyt (ei siis meillä kotona vaan sielä sähökaapilla mistä niitä säädetään) ja netti rupesi toimimaan.
Sitten tuli 80€ lasku. Laskussa lukee sisäjohtoverkon korjaustyö.
Siis pitääkö minun maksaa siitä että saivat omat laitteensa korjattua?
Kommentit (10)
Meillä Sonera ei saanut kytkettyä nettiä, kun signaali ei tullut talolle asti. Asentaja katsoi jollain laitteella, että vika oli 200 metrin päässä talosta, mutta ei voinut mennä sitä heti korjaamaan (piti olla nostolava ym). Kävi sitten parin päivän päästä siellä pylväässä tekemässä jotain ja sen jälkeen kävi sisällä tarkastamassa, että signaali tulee sisälle asti. Tästä en maksanut penniäkään. Kannattaa ainakin kysyä ennen laskun maksamista.
En tiedä missä käyvät säätämässä niitä laitteita.
Tuntuu vain hassulta että kun tilaan netin niin joudun maksamaan korjaustöitä vaikka en ole päässyt koko nettiä edes käyttämään.
Ap
Oletin nettiliittymän toimivan kun tilasin sen. Ap
Mitähän tuo sisäjohtoverkon korjaustyö pitää sisällään? Onko sielä uusittu jotain johtoja vai onko unohdettu kytkeä päälle? Luulisi että asiakkaan ei pitäisi tuosta maksaa.
sinulle kerrotaan, että mikäli vika ei ole heidän päässään, vian etsimisestä ja korjauksesta tulee sinulle lasku. Eli tässä tapauksessa vika ei ollut Elisan päässä, joten lasku tuli sinulle. On sitten sinun ja taloyhtiön välillä selvitettävä, kuuluuko maksu sinulle vai taloyhtiölle.
Oletin nettiliittymän toimivan kun tilasin sen. Ap
Meillä oli noin vuosi sitten samanlaisia käynnistysongelmia uuteen osoitteeseen muuttaessamme. Joutuivat käymään sähkökaapilla, joka sijaitsee tuolla tienposkessa. Ei siis meillä sisällä.
Muutenkin heille oli todella vaikeeta, heidän osoiterekisterinsä ei tuntenut osoitettamme ollenkaa ja tästä johtuen liitttymän siirtäminen viivästyi kuukauden jne jne.. Oli todella hankalaa.
Laskuja lähettivät ties mistä (jopa siitä menetetustä netin käyttökuukaudesta, joka ei meillä siis ollut edes käytössä). Soittamalla aina heti mitätöivät laskun.
Kun soitat kuulet millä perusteella on laskutettu. He kyllä' sinulle selvittävät miksi se on /ei ole sinun velvollisuutesi maksaa.
jota en tietenkään ole niin tarkkaan lukenut :( Ap
sinulle kerrotaan, että mikäli vika ei ole heidän päässään, vian etsimisestä ja korjauksesta tulee sinulle lasku. Eli tässä tapauksessa vika ei ollut Elisan päässä, joten lasku tuli sinulle. On sitten sinun ja taloyhtiön välillä selvitettävä, kuuluuko maksu sinulle vai taloyhtiölle.
Oletin nettiliittymän toimivan kun tilasin sen. Ap
jota en tietenkään ole niin tarkkaan lukenut :( Ap
sinulle kerrotaan, että mikäli vika ei ole heidän päässään, vian etsimisestä ja korjauksesta tulee sinulle lasku. Eli tässä tapauksessa vika ei ollut Elisan päässä, joten lasku tuli sinulle. On sitten sinun ja taloyhtiön välillä selvitettävä, kuuluuko maksu sinulle vai taloyhtiölle.
Oletin nettiliittymän toimivan kun tilasin sen. Ap
Onko se siis Elisan?
Pääsääntö on, että jos vika Elisan päässä, ei korjauksesta tule maksua. Jos taas siellä ei vikaa, laskun maksaa asiakas.