Pomo syytti sitten meitä työntekijöitä omasta virheestään
Meillä oli useita päiviä ollut rikki yksi suht koht keskeinen työväline jota en tässä tunnistamisen pelon vuoksi tarkemmin erittele. Tuosta sanottiin pomolle ihan joka ainoa päivä ja kaikkien työntekijöiden toimesta, vastaukseksi aina "joojoo katotaan". Käytettiin sitä sitten paremman puutteessa kuitenkin niin hyvin kuin kyettiin ja yhden asiakkaan silmien edessä se meni sitten ihan lopullisesti rikki. Mitään vaaratilannetta tuosta ei aiheutunut kenellekään (eikä ole kyse sellaisesta vehkeestä että olisi voinutkaan aiheutua, ainakaan asiakkaalle), mutta asiakas kuitenkin ymmärrettävästi laittoi palautetta pomolle.
Meillä kerätään asiakaspalautteet vastauksineen kansioon, josta jokainen työntekijä voi niitä sitten lukea ja ottaa opikseen. Mutta ARVATKAA MITÄ POMO VASTASI TUOLLE ASIAKKAALLE? No suunnilleen sillä tavalla, että "työntekijöille on korostettu, että heidän tulee ilmoittaa kaikista rikkinäisistä välineistä välittömästi, jotta ne voidaan korvata toimivilla. Tässä kohdin henkilökuntamme on rikkonut ohjeistustamme, käymme asian heidän kanssaan vielä uudelleen läpi."
Ei ollut siis äijällä munaa ottaa omaa mokaansa kannettavakseen, vaan piti pääasiassa just ja just teini-iän ylittäneitä työntekijöitään syyttää!
Kommentit (11)
Mun mielestä toi on vielä ihan ok juttu, jos vastaus on vain asiakkaalle eikä pomo syytä suoraan teitä. Jos ajattelette firman etua, niin olisiko pomon pitänyt sanoa, että "kyllä me tiedettiin laitteen olevan rikki, mutta ei viitsitty korjata sitä aikaisemmin" Hänen on helpompi sysätä vastuu työntekijöille ja korostaa, että tuo ei ole firman ohjeiden mukaista. Valehtelua totta kai, mutta siltä mä ymmärrän.
Käytitte rikkinäistä konetta?! Te sen riskin otitte, että kone hajoaa lopullisesti ja annoitten aiheen reklamaatioon. Teidän olisi vaan pitänyt sanoa, että kone on rikki! Asiakas olisi sitten hakenut palvelun muualta.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:15"]
Mun mielestä toi on vielä ihan ok juttu, jos vastaus on vain asiakkaalle eikä pomo syytä suoraan teitä. Jos ajattelette firman etua, niin olisiko pomon pitänyt sanoa, että "kyllä me tiedettiin laitteen olevan rikki, mutta ei viitsitty korjata sitä aikaisemmin" Hänen on helpompi sysätä vastuu työntekijöille ja korostaa, että tuo ei ole firman ohjeiden mukaista. Valehtelua totta kai, mutta siltä mä ymmärrän.
[/quote]
Kyllä me tiedettiin, että se on rikki, mutta työntekijät käyttivät sitä silti. Ap ei kerro sitä oliko huolto mahdollisesti tilattu. Näin kesällä tuntuu olevan suomi kiinni ja huoltomiesten paikalle saaminen hankalaa.
Toivottavasti pomo ei pidätä palkasta uuden laitteen hankkimasta. Kyse on kuitenkin tiedän käyttövirheestä, kunteitte päätöksen käyttää konetta. Rehellisestikö olisi pitänyt vastata?! Tiesimme kyllä laitteen olevan rikki. Työntekijät käytivät sitä siitä huolimatta. Pahoittelemme.
Ja teissä työntekijöissä ei ollut taaskaan mitään vikaa. Paha paha pomo, kun työllistää teidät ja antaa asiakkaalle diplomaattisen vastauksen, eikä suoraan sanonut mistä virhe johtuu.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:42"]
Ja teissä työntekijöissä ei ollut taaskaan mitään vikaa. Paha paha pomo, kun työllistää teidät ja antaa asiakkaalle diplomaattisen vastauksen, eikä suoraan sanonut mistä virhe johtuu.
[/quote]
Diplomaattinen vastaus, kun syyttelee muita omasta virheestään? :D Diplomaattinen vastaus tuossa tilanteessa olisi ollut, että olemme pahoillamme tapahtuneesta ja toivomme, että asiakas voi silti asioida luonamme jatkossakin.
Sen vuoksi sillä ei ole eikä tule aikuisia alamaisia olemaan, kun ei ole kykyä hoitaa työtään. Aikuiset tekisivät kantelun ylöspäin koska esimies estää yrityksen perustoiminnot mm. Tämä rikkoontuneen laitteen seisottaminen ilman korjaamista.
Konkurssi tulossa. kiittäkää siitä sitä teidän teinari johtajaa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:26"]
Sen vuoksi sillä ei ole eikä tule aikuisia alamaisia olemaan, kun ei ole kykyä hoitaa työtään. Aikuiset tekisivät kantelun ylöspäin koska esimies estää yrityksen perustoiminnot mm. Tämä rikkoontuneen laitteen seisottaminen ilman korjaamista.
[/quote]
Muuten joo, mutta kun tyyppi omistaa koko puljun, niin ei kauheasti ylemmäs voi valittaa.
No, jos ei kuitenkaan teille huuda, niin olkoon (vai?). Ei asiakkaatkaan varmasti teitä tunnista eivätkä ala selvittelemään asiaa, jolloin toisaalta totuus selviäisi. Tuolleen pääsee helposti kuin koira veräjästä, eikä oma eikä firman maine kulu. Suoraselkäistähän toiminta ei ollut, joten kunnioituksen tunne ei sanottavasti lisääntynyt.