Amiksen opet hox! Paljonko osallistutte uuden opsein laadintaan?
Olen amiksen äikän ope, ja kiinnostaisi tietää, kuinka paljon teidän muiden (atto-)opettajien pitää osallistua uuden opsin laadintaan? Ihmetyttää vaan koko homma, kun eikö kuitenkin sieltä Helsingistä käsin määrätä ne sisällöt yms. ja oman aineeni integrointisuunnitelmiin on vähän paha osallistua, kun en tiedä ns. ammattiainekokonaisuuksien sisällöstä yhtään mitään. Osaallistua siin munkin pitää aiheen vatvomiseen tuntitolkulla, mutta tunne asemani lähinnä turhaksi, sillä aina kun saisi jonkin idean, miten esim. juurikin äikkää voisi integroida (se on ainakin meillä se mihin pyritään) johonkin tiettyyn ammattiaineeseen, niin aina tulee torppaus, että ei nyt se noin mene, että nyt toton ja tohon on omat sisällöt. Niin ja on opintokoria ja -tarjotinta yms. Arg, turhauttaa, kun tälläkin viikolla olen katsellut kaaviota, alustavaa ammattiopsia yms. useamman tunnin ajan, enkä oikeasti ymmärrä puoliakaan, enkä voi sitten kuitenkaan vaikuttaa mihinkään, kun asiat kuitenkin päätetään ns. ylemmällä taholla! Onko tämä nyt sitten sitä yhteishengen luontia, kun kaikki _pakotetaan_ suunnitteluun mukaan, vaikka ei olekaan mitään virkaa ko. asiassa. Ugh, olen puhunut!
Kommentit (2)
Niin tuli, ja se on hox-sanan käyttö.
Äh, ja otsikkoonkin tuli heti virhe :)