Aion vaatia että lapsi jätetään luokalle.
Ei tule pärjäämään viidennellä. Ei ota vastuuta koulutyöstä lainkaan. Joka samperin päivä tappelua läksyistä jne. Ei viittaa tunnilla kun ei jaksa. Ei jaksa lukea tekstiä ja etsiä vastaus sieltä, ei muka löydä. Jäpä jäpä jäpä blaa blaa blaa. Sit kun viedään peliaikaa tai annetaan muita rangaistuksia niin ovet paukkuu, huudetaan, murjotetaan.
Tiedän ettei tule ensi vuonna pärjäämään, joten nyt laitan kirjelmän kiululle ettei lasta missään nimessä päästää viidennelle luokalle.
Miettiköön ja harjoitelkoon vielä vuoden samoja asioita. Prkle.
Kommentit (18)
Pelikone naftaliiniin niin eiköhän ala koulunkäynti maistua. Onko oppimisvaikeuksia? Eihän peruskoulu ole vaikeeta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]Pelikone naftaliiniin niin eiköhän ala koulunkäynti maistua. Onko oppimisvaikeuksia? Eihän peruskoulu ole vaikeeta.
[/quote]
Pelikone oli pois maanantain. Ti ja ke sai pelata kun oli flunssassa ja kuumeessa. Tänään taas pistin pois. Kauhee nurina ja narina. On oppimisvaikeuksia ja hahmotushäiriö. Autan siinä missä tiedän tarvitsevan apua mutta herra ei viitsis tehdä itse mitään. Ei yritä edes kun ei jaksa eikä tajua kumminkaan. Luovuttaa siis heti jos ei heti löydä vastausta tai ymmärrä.
Ap
Olet myöhässä, ei auta enää ruikutus, paperit olisi pitänyt lähettää jo. Sitä paitsi asia olisi vaatinut mm. koulupsykologin testien tekemisen ja hänen puoltavan lausunnon antamisen ja sitä ei saa laittamalla wilmaan ruikutusviestiä... Olisikohan aika siis ottaa itseään niskasta kiinni ja olla aikuinen lapselleen? Varaa vaikka jonnekin ammattiauttajalle aika jos et itse pärjää.
Jos hän ei pärjää ensi vuonna, niin silloin on syytä käydä se uudestaan eikä nyt.
Minkäslaista apua tämä lapsi saa oppimiseen? Milloin on viimeksi ollut testeissä?
Minusta kuulostaa että sinulla on vanhemmuudessa harjoittelemista. Istutte yhdessä alas ja teette ne läksyt YHDESSÄ. Jos et pärjää, luokalle jättäminen rangaistuksena ei tule onnistumaan. Tee Ls-ilmo teistä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]Pelikone naftaliiniin niin eiköhän ala koulunkäynti maistua. Onko oppimisvaikeuksia? Eihän peruskoulu ole vaikeeta.
[/quote]
Pelikone oli pois maanantain. Ti ja ke sai pelata kun oli flunssassa ja kuumeessa. Tänään taas pistin pois. Kauhee nurina ja narina. On oppimisvaikeuksia ja hahmotushäiriö. Autan siinä missä tiedän tarvitsevan apua mutta herra ei viitsis tehdä itse mitään. Ei yritä edes kun ei jaksa eikä tajua kumminkaan. Luovuttaa siis heti jos ei heti löydä vastausta tai ymmärrä.
Ap
[/quote] Miksi et ole aikaisemmin tehnyt mitään? Kiroillut vaan vieressä kuinka laiska lapsi on ja räkyttänyt hänelle uhkauksia? Kun kerran vaikeuksia on ollut jo vuosia, niin sinä olet tekemättömyydelläsi saanut tämän aikaan.
Olen erityisoppilaan äiti ja olen käyttänyt iltaisin aikaani jopa neljä tuntia illassa lapsen kanssa koulutehtävien tekemiseen. Olen opettanut lähes kaikki asiat hänelle kotona uudestaan. Nyt lapseen käyttämäni aika alkaa näkyä, mantsan kokeesta lapsi sai 9- ja muutenkin menee mukavasti. Nyt on siis hyvä tehdä lapsen kanssa koulujuttuja, muutaman vuoden päästä asiasta on turha enää valittaa ja miettiä miksi ei silloin aikanaan tehnyt mitään.
Et todellakaan voi laittaa kaikkea lapsesi syyksi. Saako hän tarvitsemaansa tukea/erityisopetusta,ei hän ole samalla viivalla sellaisen kanssa,jolla ei ole mm. hahmotushäiriötä. Lopuksi ei oma viestisi vaikuta lainkaan täysipäisen aikuisen viestiltä. Lapsesi tarvitsee tukea,saako hän sitä? Milloin hän on ollut testeissä oppimisvaikeuksien vuoksi? Saako tarvittavan tuen kotona??
Voi olla ihan viisasta. Vuodessa aivot nimittäin kehittyvät. Jotkin koulussa opittavat asiat vaativat aivoilta tiettyä kehitysastetta, ennen kuin asia on mahdollista ymmärtää ja oppia. Hahmotushäiriö ei poistu, mutta aivot tulevat valmiimmaksi vastaanottamaan vaikeammin hahmotettavaa sisältöä.
Lapsi osaa kyllä asioita mutta ei viittii tehdä. Autan esim matikassa ja tuolloin istun vieressä. Opetan ja neuvon en tee lapsen puolesta. Ohjaan ja opetan. Olen laittanut aikaa myös monta tuntia illassa ja lapsi ei viitsi kuunnella kun ei huvita jne.
Suurin ongelma on ja on aina ollut ettei viitsi tehdä vaikka osaa. Ei huvita. Pelata saa jos edes yrittää tosissaan. Nyt on kone ollut pois jo pari kuukautta. On saanut ansaita koulutyöllään peliaikaa.
Tätä samaa ongelmaa ollut jo ekasta luokasta lähtien, oikeastaan siis jo eskarista. Samat peliaika ansaitsemismenetelmä ollut jo ekasta lähtien. Diagnoosin sai viime vuonna juuri ennen koulujen loppumista. Sen jälkeen vasta tukiopetusta ja kuntoutusta. Tätä ennen ei apuja vaikka kuinka pyydettiin.
Ap
Oletko YH? Puuttuu selvästi miehen malli.
Ota rehtoriin yhteyttä ja kerro,mitä mietit. Luokan voi tuplata,vaikka ei hylättyjä arvosanoja saisikaan. Mieti kuitenkin,että lapsesi on vielä LAPSI,joka ei itse vielä voi hahmottaa elämäänsä. Raivoava vanhempi ei auta asiaa yhtään!! Mieleen tulee oppimisvaikeudet,keskittymishäiriö,jokin elimellinen sairaus, toivottavasti ei alkava leukemia, koulukiusatuksi joutuminen,josta lapsi ei kykene puhumaan.
Myös,jos lapsella on muita huolia,esim. kokenut tai nähnyt jotain,jota ei uskalla vanhammilleen kertoa..
Vanhemmuus on vaikeaa! Ei sitä ymmärrä se,jolla lapsia ei ole.
Kiitos kuitenkin kun raivoat tänne nettiin. Tottakai olet turhautunut - ja keinoton. Lapsesi on vielä lapsi. Jos koulusta et saa apua ja tukea lapsesi kanssa, googlaa mannerheimin lastensuojeluliitto. Siellä on esim. vanhempainpuhelin. Myös lapsille on oma linja. Vertaistuki on parasta! Joku toinen painii ihan samassa tilanteessa, joku vanhempi on jo saanut lapset tuon vaiheen läpi. Älä anna periksi,etkä annakaan,kun suuntaat "prkele-energiasi " hyvin,saatte apua ja lapsesi vielä kiittää,kun kirjoitit tänne ja toimit!
Ota rehtoriin yhteyttä ja kerro,mitä mietit. Luokan voi tuplata,vaikka ei hylättyjä arvosanoja saisikaan. Mieti kuitenkin,että lapsesi on vielä LAPSI,joka ei itse vielä voi hahmottaa elämäänsä. Raivoava vanhempi ei auta asiaa yhtään!! Mieleen tulee oppimisvaikeudet,keskittymishäiriö,jokin elimellinen sairaus, toivottavasti ei alkava leukemia, koulukiusatuksi joutuminen,josta lapsi ei kykene puhumaan.
Myös,jos lapsella on muita huolia,esim. kokenut tai nähnyt jotain,jota ei uskalla vanhammilleen kertoa..
Vanhemmuus on vaikeaa! Ei sitä ymmärrä se,jolla lapsia ei ole.
Kiitos kuitenkin kun raivoat tänne nettiin. Tottakai olet turhautunut - ja keinoton. Lapsesi on vielä lapsi. Jos koulusta et saa apua ja tukea lapsesi kanssa, googlaa mannerheimin lastensuojeluliitto. Siellä on esim. vanhempainpuhelin. Myös lapsille on oma linja. Vertaistuki on parasta! Joku toinen painii ihan samassa tilanteessa, joku vanhempi on jo saanut lapset tuon vaiheen läpi. Älä anna periksi,etkä annakaan,kun suuntaat "prkele-energiasi " hyvin,saatte apua ja lapsesi vielä kiittää,kun kirjoitit tänne ja toimit!
Ota rehtoriin yhteyttä ja kerro,mitä mietit. Luokan voi tuplata,vaikka ei hylättyjä arvosanoja saisikaan. Mieti kuitenkin,että lapsesi on vielä LAPSI,joka ei itse vielä voi hahmottaa elämäänsä. Raivoava vanhempi ei auta asiaa yhtään!! Mieleen tulee oppimisvaikeudet,keskittymishäiriö,jokin elimellinen sairaus, toivottavasti ei alkava leukemia, koulukiusatuksi joutuminen,josta lapsi ei kykene puhumaan.
Myös,jos lapsella on muita huolia,esim. kokenut tai nähnyt jotain,jota ei uskalla vanhammilleen kertoa..
Vanhemmuus on vaikeaa! Ei sitä ymmärrä se,jolla lapsia ei ole.
Kiitos kuitenkin kun raivoat tänne nettiin. Tottakai olet turhautunut - ja keinoton. Lapsesi on vielä lapsi. Jos koulusta et saa apua ja tukea lapsesi kanssa, googlaa mannerheimin lastensuojeluliitto. Siellä on esim. vanhempainpuhelin. Myös lapsille on oma linja. Vertaistuki on parasta! Joku toinen painii ihan samassa tilanteessa, joku vanhempi on jo saanut lapset tuon vaiheen läpi. Älä anna periksi,etkä annakaan,kun suuntaat "prkele-energiasi " hyvin,saatte apua ja lapsesi vielä kiittää,kun kirjoitit tänne ja toimit!
Ota rehtoriin yhteyttä ja kerro,mitä mietit. Luokan voi tuplata,vaikka ei hylättyjä arvosanoja saisikaan. Mieti kuitenkin,että lapsesi on vielä LAPSI,joka ei itse vielä voi hahmottaa elämäänsä. Raivoava vanhempi ei auta asiaa yhtään!! Mieleen tulee oppimisvaikeudet,keskittymishäiriö,jokin elimellinen sairaus, toivottavasti ei alkava leukemia, koulukiusatuksi joutuminen,josta lapsi ei kykene puhumaan.
Myös,jos lapsella on muita huolia,esim. kokenut tai nähnyt jotain,jota ei uskalla vanhammilleen kertoa..
Vanhemmuus on vaikeaa! Ei sitä ymmärrä se,jolla lapsia ei ole.
Kiitos kuitenkin kun raivoat tänne nettiin. Tottakai olet turhautunut - ja keinoton. Lapsesi on vielä lapsi. Jos koulusta et saa apua ja tukea lapsesi kanssa, googlaa mannerheimin lastensuojeluliitto. Siellä on esim. vanhempainpuhelin. Myös lapsille on oma linja. Vertaistuki on parasta! Joku toinen painii ihan samassa tilanteessa, joku vanhempi on jo saanut lapset tuon vaiheen läpi. Älä anna periksi,etkä annakaan,kun suuntaat "prkele-energiasi " hyvin,saatte apua ja lapsesi vielä kiittää,kun kirjoitit tänne ja toimit!
Ota rehtoriin yhteyttä ja kerro,mitä mietit. Luokan voi tuplata,vaikka ei hylättyjä arvosanoja saisikaan. Mieti kuitenkin,että lapsesi on vielä LAPSI,joka ei itse vielä voi hahmottaa elämäänsä. Raivoava vanhempi ei auta asiaa yhtään!! Mieleen tulee oppimisvaikeudet,keskittymishäiriö,jokin elimellinen sairaus, toivottavasti ei alkava leukemia, koulukiusatuksi joutuminen,josta lapsi ei kykene puhumaan.
Myös,jos lapsella on muita huolia,esim. kokenut tai nähnyt jotain,jota ei uskalla vanhammilleen kertoa..
Vanhemmuus on vaikeaa! Ei sitä ymmärrä se,jolla lapsia ei ole.
Kiitos kuitenkin kun raivoat tänne nettiin. Tottakai olet turhautunut - ja keinoton. Lapsesi on vielä lapsi. Jos koulusta et saa apua ja tukea lapsesi kanssa, googlaa mannerheimin lastensuojeluliitto. Siellä on esim. vanhempainpuhelin. Myös lapsille on oma linja. Vertaistuki on parasta! Joku toinen painii ihan samassa tilanteessa, joku vanhempi on jo saanut lapset tuon vaiheen läpi. Älä anna periksi,etkä annakaan,kun suuntaat "prkele-energiasi " hyvin,saatte apua ja lapsesi vielä kiittää,kun kirjoitit tänne ja toimit!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:22"]
Lapsi osaa kyllä asioita mutta ei viittii tehdä. Autan esim matikassa ja tuolloin istun vieressä. Opetan ja neuvon en tee lapsen puolesta. Ohjaan ja opetan. Olen laittanut aikaa myös monta tuntia illassa ja lapsi ei viitsi kuunnella kun ei huvita jne.
Suurin ongelma on ja on aina ollut ettei viitsi tehdä vaikka osaa. Ei huvita. Pelata saa jos edes yrittää tosissaan. Nyt on kone ollut pois jo pari kuukautta. On saanut ansaita koulutyöllään peliaikaa.
Tätä samaa ongelmaa ollut jo ekasta luokasta lähtien, oikeastaan siis jo eskarista. Samat peliaika ansaitsemismenetelmä ollut jo ekasta lähtien. Diagnoosin sai viime vuonna juuri ennen koulujen loppumista. Sen jälkeen vasta tukiopetusta ja kuntoutusta. Tätä ennen ei apuja vaikka kuinka pyydettiin.
Ap
[/quote] Laitapa vaikka tänä iltana opettajalle viesti ja pyydä häntä kutsumaan oppilashuoltoryhmä koolle heti. Sitten palaveeraat opettajan kanssa ja opettaja varaa aikaa keskustellakseen lapsen kanssa. Tarvittaessa myös koulupsykologin testit ja lähete neuropsykologille (voi olla tosin yli vuoden jonot). Missä suuntaa asutte? Onko koulun vaihtaminen mahdollista? Luokan vaihto pienryhmään? Tosin asia on auttamattomasti myöhässä ensi lukuvuotta ajatellen, mutta taistele silti, et voi jättää asiaa kesken tai asia vaivaa sinua lopun ikääsi.
Nyt siis juttelet joka suuntaan asiasta, pyydät ja kaivat apua vaikka kiven kolosta. Ja lapselle isompi täky opiskella, peliaika ei näytä olevan riittävä. Muista, että lapsella ei saa olla nälkä ja jano kun hän läksyjä tekee, käske lapsi vaikka koulun jälkeen ensin syömään välipalaa, sitten puoleksi tunniksi pihalle ja sitten läksyjen tekoon. Ja ota nopeasti yhteys opettajaan jos illat alkavat mennä kirjojen seiniin viskomiseen, märinään, kiljumiseen tai vastaavaan. Älä lannistu, älä näytä turhautumistasi lapselle, ole rauhallinen vaikka pommi putoisi. Lukekaa kokeisiin ajoissa, käyttäkää kaikki mahdolliset avut mitä saatte, netin tehtävät, cd:t, helpommat kirjat.. Kaikki. Jos opettajalla ei ole mitään fiksua ehdotettavaa, niin etsikää käsiinne joku erityisopettaja ja kysykää apua häneltä. Apua tulee löytyä. T. se toinen erityisoppilaan äiti
Ok