Oman moottorin vaihtaminen autoon
Pystyn kotona tekemään polttomoottoreita. Olen tehnyt 1-, 2-, 3-, ja 4-sylinterisiä suoria, 2- ja 4-vastamäntäisiä sekä 2-, 4- ja 6-sylentirisiä v-lohkoja. Kaikki toimii ja kestää. Varsinkin V6-mallini tuottaa parhaimmillaan noin 90 hevosvoimaa, eli kaikin puolin riittävästi autoon. Tulikin mieleen että millä ehdoilla voisin vaihtaa autooni tuollaisen omatekoisen V6-moottorin. Onnistuisikohan? Entä traktoriin?
Kommentit (10)
Mutta eikai 2-tahtisilla mitata pakokaasuja? Jos tekisi 2-tahtimoottorin.
Suomessa on sama vaikka se kone kävisi puhtaalla vedeelä, aina on olemassa pykälä jonka mukaan olet velvollinen maksamaan jotain veroa.
Ainakin muutama vuosi takaperin, sähköautoista perittiin diiselvero, vaikka sillä ei olllut mitään tekemistä diiselpolttoaineen kanssa.
Meillä autoilija maksaa joka tapauksessa, huolimatta siitä, että mikä se sun voimanlähteesi on?
Menepä takaisin omalle palstallesi
Iik, mun rakennekynsi katkesi juuri! Ilta pilalla.
Jarrut joutuu vaihtamaan. Sitten on niitä prosenttirajoja, että paljonko saa vaihtaa osia. Konttorilla osaavat neuvoa.
Auton koriin niin mutta moottori? Jos esimerkiksi leikkaa kiinni niin eihän moottorivaihto silloin voi mennä prosenttien mukaan.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:25"]Auton koriin niin mutta moottori? Jos esimerkiksi leikkaa kiinni niin eihän moottorivaihto silloin voi mennä prosenttien mukaan.[/quote]
Prosentti koskee muutoksia, ei vaihtoja.
Entä jos tekee kopion alkuperäisestä koneesta, ja vaihtaa vain polttoaineen bensasta dieseliksi?
Jos moottorista tekee kopion ja vaihtaa polttoaineen bensasta dieseliksi, ei se kone pyöri kuin ulkoisen voimanlähteen avulla.
Tästä rajat vaihdolle:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779#Pid190841
ja tuolta prosentit:
Oma valmiste moottori käy sen teho mitataan ja päästöt mitataan että ovat koriin ja vuosimalliin käypäset. Esim.ford 2.0ohc:hen voi sovittaa volvon 16v kannen ja voila omavalmiste motori kyseessä! Tai helpompi skodan lohkoon gti golfin kansi ja turbo.oma valmiste moottori ja käytännössä volkkarin kone kokonaisuudessaan;) akseli paino on ainoa rajoite näiden lisäksi..