Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttäää. Huutonet ja Smart paketti. Kaikki EIVÄT Halua käyttää tuota!

Vierailija
07.08.2013 |

Argh. Itselläni ei ole muuta kuin paskoja kokemuksia tuosta.

1. myyjä veloitti yli 8 euroa postikuluja (ja EI, kyse EI ollut toimituskuluista! Myyjä itse kirjoitti viestissä, että maksa huuto + pk:t tilille se ja tämä). Ja lähetti kuitenkin paketin Smartilla. Sen verran oli älyä, että lähetti sen meidän lähipostiin. Ja itselläni oli sen verran älyä, että älysin käydä postissa sitä kyselemässä (myyjä, kun ei lähettänyt sitä koodia eikä edes mitään infoa, että paketti on postissa), paketti löytyi ja se olisi lähtenyt seuraavana päivänä myyjälle takaisin... Tämä siis veloitti yli 4 euroa liikaa postikuluja.

2. myyjä: veloitti myöskin tavis paketin kulut (ja myös hän käytti viestissään tuota postikulu sanaa). Lähetti kuitenkin Smarttina eli maksoin sen 4 euroa liikaa.. Tämäkään ei lähettänyt mitään koodia tai mitään infoa, että postitettu. Tämä lähtikin sitten takaisin myyjälle. Ja nyt pitäisi maksaa 7 euroa, että saisin paketin eli alkuperäinen 13,5 euroa muuttuukin 20,5 euroa. Myyjä myös haukkuu mut alimpaan helvettiin, kun en hakenut pakettia. Siis hallooooo, vaikea hakea pakettia, jota odottaa omaan lähipostiin, ei mihinkään pirun automaattiin, joka toisella puolella kaupunkia!

3. myyjä veloitti 4 euroa postikuluja (ja taas, sana postikulut!). Nyt sitten tuli viesti, että se olikin vaan heinäkuun tarjous, maksoit liian vähän. Siis wtf???? Ei ole mun ongelma, jos myyjä ei ole saanut pakettia postiin heinäkuun aikana.

 

Jos sitä pirun automaattia on PAKKO käyttää, niin kysykää ostajalta, mihin se paketin haluaa (=automaattiin vaiko postiin!), KAIKILLA ei ole automaattia naapurissa (itse joudun menemään bussilla, ei bussikorttia ja bussi menee tuonne suuntaan tasan kerran tunnissa eli..). Ja naputelkaa se ostajan puh.numero sinne AUTOMAATTIIN, ei paketin päälle. Se ei auta paskaakaan, ostaja EI saa siitä tekstaria ollenkaan. Ja lähettäkää ostajalle se pakettikoodi varmuuden vuoksi tai edes joku info, että paketti on nyt postissa tms.

Ja ÄLKÄÄ veloittako tavis postin kuluja, jos ette aio sitä käyttää vaan automaattia! Joillekkin 4 euroa liikaa maksettuja postikuluja voi olla liikaa!!!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuon ekan myyjän paketin tiedot. Se tulostettu valkoinen tarra EI sisältänyt mitään puhelinnumeroa, ne numerot oli kirjoitettu paketin päälle.

Ja eiköhän tuo kakkos myyjäkin ole tehnyt saman "mokan".

 

Olen huomannut myös, että Facebookin kirppareilla ostajat vinkuvat Smartin perään ja kun myyjä ei halua opetella käyttämään tuota/automaatti on monen kymmenen kilsan päässä toisessa kaupungissa, ostaja ehdokas vetää herneet nenään ja peruu varauksen.

ap

Vierailija
2/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä smarttia voi edes lähettää, jos puhelinnumeroa ei laita sinne automaattiin. Mä kirjoitan sen aina myös paketin päälle, josta sen sitten naputtelen sinne automaattiin, siksi se siinä paketissa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm oonko väärässä mutta eikös Posti käännä sen paketin postitoimipaikkaan jos haluaa? Ainakin toisinpäin onnistuu eli normaali paketti Smart-automaattiin. Pitää vaan tietää se lähetysnumero.

 

Minun kohdallani tuo Smart on aivan loistava... saan pakettini samalla kun käyn ruokakaupassa eikä tarvitse postiin erikseen mennä.

Vierailija
4/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä ilmoittaa postikulujen määrän etukäteen ilmoituksessa. Niin huutamalla tuotteen, hyväksyy kulut. Ei siinä ole mitään nokankoputtamista. Tuohon smartpakettijupakkaan en ota kantaa.

Vierailija
5/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä loppui Smartin käyttö, kun tekstiviestit eivät menneet perille. Myytiin siis huutiksen kautta tuotteita. Posti lähetti vastaanottajalle YHDEN tekstiviestin. Jos tekstiviesti ei mene perille (tyyppi on vaikka kirurgi ja pitää puhelimensa jossain lukollisessa kaapissa virrat pois päältä tai on vaikka lentokoneessa), niin vastaanottajalle ei mene mitään tietoa paketista. Muutenkin ihmiset näyttivät jättävän hakematta niitä paljon enemmän kuin tavallisia paketteja. Niinpä Smart paketteja alkoi lipua takaisin meille ja me jouduttiin maksamaan niiden lunastuksesta. Siispä en suostu enää lähettämään Smartin kautta, vaikka se onkin ihan kätevä ja meille saa lähettää kyllä sitä kautta, jos joku haluaa.

 

Huutiksessa on kyllä omat hankaluutensa, mutta onneksi suurin osa kokemuksista on ihan hyviä!

 

Vierailija
6/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 14:54"]

No eihän sitä smarttia voi edes lähettää, jos puhelinnumeroa ei laita sinne automaattiin. Mä kirjoitan sen aina myös paketin päälle, josta sen sitten naputtelen sinne automaattiin, siksi se siinä paketissa on.

[/quote]

Totta, pakettia ei smartpostina voi lähettää, jos ei näpyttele puhelinnumeroa. Ja se numero tulee kirjoittaa myös paketin päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä tuota postikuluista napisemista. Olet tehnyt ostopäätöksen, että maksat tuotteesta hinnan X. Mitä merkitystä sillä on paljonko siitä menee myyjän taskuun ja paljonko postille?! 

Vierailija
8/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 14:41"]

Katsoin tuon ekan myyjän paketin tiedot. Se tulostettu valkoinen tarra EI sisältänyt mitään puhelinnumeroa, ne numerot oli kirjoitettu paketin päälle.

Ja eiköhän tuo kakkos myyjäkin ole tehnyt saman "mokan".

 

Olen huomannut myös, että Facebookin kirppareilla ostajat vinkuvat Smartin perään ja kun myyjä ei halua opetella käyttämään tuota/automaatti on monen kymmenen kilsan päässä toisessa kaupungissa, ostaja ehdokas vetää herneet nenään ja peruu varauksen.

ap

[/quote]

Mikä ihmeen tulostettu valkoinen tarra ? Katso smartpostin ohjeet, niiden mukaan puhelinnumero kirjoitetaan pakettiin, ei mihinkään tarroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä ihmeen "liikaa kuluja"?

 

Jos tuotteen tiedoissa lukee, että toimituskulut 8 e ja laitan smartpostina 4 eurolla, niin missä ihmeessä se ongelma on? Ei smartpostiin lähetellä, ellei ostajan tiedoissa ole, että mikä se lähin noutopiste on.

Vierailija
10/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen lähettää ostajan postinumerolla, se menee lähipostiin. Ei kai kukaan herranjestas ala arpoa vastaanottajalle sopivaa smarttia?? Kyllä ostajan on itse ilmoitettava, jos jostain automaatista haluaa sen noutaa.

 

 

 

Meillekin tuli postista mainos, että lähelle on tullut smartti...oli joo..20km suuntaan pusikko, kellään täällä asuvalla ei ole asiontimatkat siihen suuntaan ellei jotain tuttuja asu sielläpäin:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä mulkku päähän !!!!

 

Postikulut on postikulut ja jos sinä mulkku ostat jotain niin maksat kuljetuksesta myös.

Vierailija
12/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 14:41"]

Katsoin tuon ekan myyjän paketin tiedot. Se tulostettu valkoinen tarra EI sisältänyt mitään puhelinnumeroa, ne numerot oli kirjoitettu paketin päälle.

Ja eiköhän tuo kakkos myyjäkin ole tehnyt saman "mokan".

 

Olen huomannut myös, että Facebookin kirppareilla ostajat vinkuvat Smartin perään ja kun myyjä ei halua opetella käyttämään tuota/automaatti on monen kymmenen kilsan päässä toisessa kaupungissa, ostaja ehdokas vetää herneet nenään ja peruu varauksen.

ap

[/quote]

Mikä ihmeen tulostettu valkoinen tarra ? Katso smartpostin ohjeet, niiden mukaan puhelinnumero kirjoitetaan pakettiin, ei mihinkään tarroihin.

[/quote]

 

 

Se tarra tulee siinä välissä kun postipoika tyhjentää automaatin ja paketti lähtee autolla eteenpäin. Käytännössä smartti avaa postipojalle luukun kerrallaan ja sylkäsee sen tarran. Postipoika ottaa paketin, liimaa saamansa tarran siihen ja laittaa paketin autoon. 

Tullessa se tarran viivakoodi luetaan siinä automaatissa ja luukku aukeaa, postipoika tuuppaa paketin luukkuun ja sulkee sen, samalla lähtee tekstari vastaanottajalle.

Osuinpa kerran paikalle yhtaikaa postipojan kanssa....

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teidän mielestä on ihan ok kusettaa postikuluissa??? TOIMITUSkulut EIVÄT ole sama kuin postikulut! Toimituskuluihin saa lisätä vaikka 50 euroa, jos tahtoo!

Oliko noi myyjät sitten oman numeron näpytelleet sinne automaattiin, ehkä. Mutta EI ainakaan mun numeroa, koska mitään tekstaria ei ole tullut ja Huutonetissä on numeroni eli.. Ei se siitäkään ole kiikastanut.

En tiedä mikä tuon toisen myyjän päässä on liikkunut vai onko liikkunut mitään.. Mutta tuonne automaattiin se meni, ei meidän lähipostiin (ja myyjä vielä mussutti jotain, että ostajan pitää itse ilmoittaa mihin sen paketin haluaa eli pitäisi vissiin olla joku pirun selvännäkijä, että osaa arvata myyjän käyttävän Smarttia, vaikka veloittaa postin pk:t).

Vai oletteko te älisijät niitä myyjiä, jotka härskisti ottaa 3-4 euroa liikaa posteja ja postittavat sitten kuitenkin Smarttina.

ap

Vierailija
14/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:53"]

Minä en oikein ymmärrä tuota postikuluista napisemista. Olet tehnyt ostopäätöksen, että maksat tuotteesta hinnan X. Mitä merkitystä sillä on paljonko siitä menee myyjän taskuun ja paljonko postille?! 

[/quote]

 

Jos henkilö maksaa postipaketin hinnan ja olettaa saavansa sen lähellä olevaan postiin, mutta myyjä päättää säästää itselleen rahaa ja lähettää sen halvemmalla jonnekin kaukana olevaan smartiin, niin on sillä merkitystä. Postikulujen voi olettaa olevan postikulut eikä toimituskulut, joten tottakai ostaja olettaa, että saa sitten toimituksen lähipostiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 14:41"]

Katsoin tuon ekan myyjän paketin tiedot. Se tulostettu valkoinen tarra EI sisältänyt mitään puhelinnumeroa, ne numerot oli kirjoitettu paketin päälle.

Ja eiköhän tuo kakkos myyjäkin ole tehnyt saman "mokan".

 

Olen huomannut myös, että Facebookin kirppareilla ostajat vinkuvat Smartin perään ja kun myyjä ei halua opetella käyttämään tuota/automaatti on monen kymmenen kilsan päässä toisessa kaupungissa, ostaja ehdokas vetää herneet nenään ja peruu varauksen.

ap

[/quote]

Mikä ihmeen tulostettu valkoinen tarra ? Katso smartpostin ohjeet, niiden mukaan puhelinnumero kirjoitetaan pakettiin, ei mihinkään tarroihin.

[/quote]

 

 

Se tarra tulee siinä välissä kun postipoika tyhjentää automaatin ja paketti lähtee autolla eteenpäin. Käytännössä smartti avaa postipojalle luukun kerrallaan ja sylkäsee sen tarran. Postipoika ottaa paketin, liimaa saamansa tarran siihen ja laittaa paketin autoon. 

Tullessa se tarran viivakoodi luetaan siinä automaatissa ja luukku aukeaa, postipoika tuuppaa paketin luukkuun ja sulkee sen, samalla lähtee tekstari vastaanottajalle.

Osuinpa kerran paikalle yhtaikaa postipojan kanssa....

 

[/quote]

Ja mistä se postipoika tietää puhelinnumeron, jos sitä ei ole paketissa? Tämä kysymys siis ap:lle, jonka mielestä numero pitää kirjoittaa tarraan eikä pakettiin.

Vierailija
16/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myyjänä myös huonoja kokemuksia smartiin liittyen. Meidän lähellä EI ole smarttia, mutta moni ostaja olettaa että postituskulut = smartin tarjous. Eli että talvihaalarin postitus maksaisi sen neljä euroa, vaikka todellisuudessa se maksaa 7,40. Sitten aletaan tinkaamaan sitä erotusta.

Vierailija
17/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk voi olla sekä postikulut että postituskulut. Postituksessa hintaan voi laskea mukaan laatikon, käärepaperin tms. ihan mitä tahansa. Jos olet hyväksynyt ne pk:t (ihan mitkä tahansa, vaikka 100 e), niin sillä ei ole merkitystä, mitä kuluja myyjälle tulee.

 

Myyjän tehtävänä ei ole lähetellä sinulle koodeja, posti tiedottaa kyllä, missä paketti on ja sen voi pyytää toimitettavaksi lähipostiisi. Soitto riittää.

Vierailija
18/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toimituskulu ja posti/postituskulut on kyllä kaks eri asiaa. Sori nyt vaan. Ja posti EI tiedota yhtikäs mitään, jos sitä puhelinnumeroa ei näpytellä sinne automaattiin. Sori nyt vaan. Samoin Huutopaketista ei tule mitään tekstaria/lappua.

Eli kyllä se nyt vaan on myyjä velvoite ilmoittaa se koodi, varsinkin, jos ostaja odottaa tavis pakettia! Vai oletko sä 26 kenties just tuollainen myyjä??

ap

Vierailija
19/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:04"]

Vedä mulkku päähän !!!!

 

Postikulut on postikulut ja jos sinä mulkku ostat jotain niin maksat kuljetuksesta myös.

[/quote]

 

 

Näin juuri. 

 

Postikulu on se jonka posti ottaa paketin kuljetuksesta ja siihen ei tarvita ketään maxvel smart salapoliisia tai muitakaan selvittämään kuluja. Pakettikulu on 7,40 tai 8,50 euroa ja sillä siisti.

 

Vierailija
20/37 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIis luuletko sä yksi, että se postipoika soittelee saajalle??? Ja puhelinnumero on sen takia siinä paketin kyljessä??? Päivän parhaat naurut!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi