Automaattisten nopeusmerkkien noudattaminen?
Siis, no lähes automaattisten.
Oli miten oli, haluaisin kysyä, miksi hyvin useat autoilijat ajavat ns eilisiä nopeuksia (esim 100km/h) eivätkä sitä, mikä silloin merkissä lukee (esim. 80km/h)?
Esimerkkinä nyt vaan vaikka toissapäiväinen, kun oli aivan kaamea keli moottoritiellä ja nämä automaattiset merkit olivat vaihtuneet 100 --> 80. Minua alkoi suorastaan hävettää ajaa oikeaa kaistaa 90km/h vauhtia, kun suurin osa painattaa ohi aika kovaakin. Lumi oli kevyttä pakkaslunta ja se pöllysi reippaasti ajaessa. Lisäksi lumi liisi tietä pitkin osittain peittäen kaistat ja merkinnät.
Mikä siinä on ettei voida noudattaa niitä nopeuksia? Ihan kuin niistä ei välitettäisi pätkääkään vaikka ulkona on keli ku jäätyneessä helvetissä. Siinä olisi selittelemistä poliisillekin kun nopeutta on 110km/h 80:n alueella...
Kommentit (3)
Vasta viime talvenahan oli taas suuri ketjukolari kehätielläkö se oli. Ja syynä se, että kuljettajat ei yhtään hiljentäneet vauhtia, vaikka näkyvyys oli vain muutama metri.
Siinä sitten poliisisedät opetti tälle talvikansalle, että ajokeli pitää huomioida ajonopeudessa ja turvaväleissä.
Mutta kun se olisi niin junttia ja maalaista ajaa körötellä hiljempaa, niin mieluummin ollaan sitten tuntikausia jumissa jossain massiivisessa ketjukolarissa.
Minä en. Ajan sitä nopeutta mikä taulussa lukee, vaikka se olisi selvästi toimintahäiriö. Joskus niissä on merkintä esim. tietyöstä, vaikka koneet on jo viety pois. Määräys mikä määräys.
Ajan navigaattorin mukaan, eli nopeus on 5-10km/h enemmän kuin mitä auton mittari näyttää
että suurin osa suomalaisista on keskimääräistä parempia kuskeja, joilla on esim. poikkeuksellinen reaktionopeus. Lisäksi heillä on KIIRE.