Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggari on julkisuuden henkilö

Vierailija
10.01.2013 |

jos bloggaaminen on kaupallista ja blogin sisältöön kuuluu hänen omia kuviaan. Hän myy tuotteita eli saa paljon enemmän mainospalkkioita riippuen hänen persoonansa tuomasta julkisuudesta. Yksityisyys menee siis siinä kun kaupallistaa itsensä, kuten xenia, mrs.v, kotirouva lontoossa tai miumaumou. Lukijoilla eli asiakkailla on myös kaikille kuluttajille kuuluvia oikeuksia blogin sisällön suhteen niinkuin muidenkin mainosten suhteen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valottaisitko tällaista tyhmää niistä oikeuksista :D

Vierailija
2/3 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valottaisitko tällaista tyhmää niistä oikeuksista :D

Oletan aloittajan viittaavan esim. lainsäädäntöön piilomainonnasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilomainonta on yksi näistä asioista mutta mainonta ei saa myöskään johtaa kuluttajia harhaan.



ajattelemisen arvoista löytyy myös tästä:



Syyllistyykö blogistaan taloudellista hyötyä saava bloggari petokseen huijaamalla lukijoita (kuluttajia) antaen näiden uskoa omaavansa esim. jonkun koulutuksen (yliopisto, korkeakoulu) tai aseman (taloudellinen asema, ammatti, siviilisääty) jota hänellä ei todellisuudessa olekaan.



Oletetaan että rouva toimitusjohtaja etsii blogilistalta blogeja joita kirjoittavat itselliset, hyväpalkkaiset uranaiset joilla on korkeakoulu/yliopistokoulutus takana. Rouva tj seuraa niitä tietäen että tietyntyyppisen ammatin ja koulutuksen hankkineilla on melko samantyyppiset arvot ja he kulkevat samantyyppisisä porukoissa ja paikoissa. Heillä on myös x-verran rahaa käyttää ostoksiinsa, asia joka ohjaa kulutustottumuksia. Yhdessä tälläisessä blogissa jota rouva tj seuraa ja kommentoikin sinne joskus, bloggaaja mainostaa housuja jotka ovat bloggarin mukaan nyt juuri kaikkein trendikkäimmät, hänen ystävilläänkin on sellaiset! Rouva toimitusjohtajalla ei ole töiden lisäksi aikaa kierrellä ja katsella kauppoja joten hän ostaa housut jotka ovat blogin mukaan must juuri nyt . Sitten hänelle paljastuukin että bloggaaja ei olekaan sitä mitä on kertonut vaan jääkiekkoilijan/jalkapalloilijan/postimiehen kotirouva. Onko kyseessä mainontaan liittyvä petos?



Rouva tj:hän ei olisi alun alkaenkaan eksynyt blogiin tahi jäänyt sinne seuraamaan jos asia olisi tullut ilmi tai kirjoittaja ei olisi antanut aika suoraan ymmärtää että on jotakin muuta mitä oikeasti on.. Housujakaan hän ei olisi niiden ulkomuodosta tai ominaisuuksista huolimatta ostanut jos olisi tiennyt että niitä mainostaneella henkilöllä ei ole mitään tekemistä hänen oman maailmansa kanssa.



Sanotaan että tilaat ja teetät mekon henkilöllä joka ilmoittaa että on koulutuksen saanut ompelija mutta ei olekaan vaan parturikampaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän