Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapula kassahihnalle on täysin turha.

Vierailija
25.11.2012 |

En koskaan laita, jätän vain hihnanlevyisen välin edellisen asiakkaan tavaroihin.

Hihnaa riittää, käytetty hihna ei menekään roskiin kuten ihmiset ilmeisesti luulevat, vaan se kiertää ja kiertää...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut merkille, että siitä kapulasta ei ole mitään mainittavaa hyötyä. Se hihnanperhele kun rullaa ja rullaa, niin ne edellisen asiakkaan kevyet tavarat hyppää sen kapulan yli mun ostosten päälle. Pahimmassa tapauksessa siinä kapulan päällä on meidän molempien ostokset sekaisin, osa mun ostoksista edellisen asiakkaan puolella ja osa edellisen asiakkaan tavaroista mun puolella. Kiva sitä sotkua on siinä sitten setviä.

Kuinka vitun vaikeeta sen kassahenkilön on pysäyttää se hihna ettei ne ostokset mene sekaisin???

Olen pannut merkille, että siitä kapulasta ei ole mitään mainittavaa hyötyä. Se hihnanperhele kun rullaa ja rullaa, niin ne edellisen asiakkaan kevyet tavarat hyppää sen kapulan yli mun ostosten päälle. Pahimmassa tapauksessa siinä kapulan päällä on meidän molempien ostokset sekaisin, osa mun ostoksista edellisen asiakkaan puolella ja osa edellisen asiakkaan tavaroista mun puolella. Kiva sitä sotkua on siinä sitten setviä.

Kuinka vitun vaikeeta sen kassahenkilön on pysäyttää se hihna ettei ne ostokset mene sekaisin???

Mä oon töissä isossa marketissa. Teen paljon muitakin hommia kuin istun kassalla, joskus menee parikin viikkoa enen kun on taas kassavuoroja. Muutama ihan vaan "kassatyttö" meillä on vuokratyöfirman kautta. Muuta kassoilla istujat ovat samanlaisia kuin minä, tekevät montaa muutakin hommaa, usein jopa saman päivän aikana, jos on kassapäivystäjänä. Hommasta toiseen mulla ainakin menee hetki että rutiini tulee ja muistaa vaikka senkin että Suniin kannattaisi se hihna pysäyttää... Aina ei edes ehdi huomata varsinkaan ruuhka-aikaan että ihmisten tavarat menee siinä sekaisin, kun yrittää kiireesti saada vedettyä tavarat läpi ettei tule kohtuuttoman pitkiä odotusaikoja. Toki niitäkin sitten tulee aattoina ja pyhiä enne aina...

Ei se kulkaa ole itsesräkään mukavaa niitä sekaisin menneitä tavaroita sillä setviä. Eniten ärsyttää ne jotka ei laita kapulaa ollenkaan väliin ja mun pitäs sitten arvailla mikä on kenenkin. Usein vielä maksaja jo pakkaa tavaroitaan kun hihnalla on vielä hänenkin ostoksiaan ja perässä tukija valikoi lehtiä, purkkaa tai vaikka juttelee lastensa kanssa... Äkkiä ehtii mennä siinä sekaisin ennen kuin kukaan huomaa mitään ja välillä on niitä asiakkaita jotka tästä hermostuvat, kun en ole mikään ajatustenlukija...

Vierailija
2/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Lue edellinen viesti ja ymmärrä se! Siitä palikasta ei ole hyötyä, jos kassaneiti ei pysäytä hihnaa. Kahden asiakkaan ostokset menevät kapulasta huolimatta sekaisin ja myös ryttyyn.

Onko tuo hihnan pysähtyminen kauppakohtaista? Pitääkö se pysäyttää vai voiko se pysähtyä automaattisesti? Erilaiset hihnat? Omassa lähikaupassani ei ole ollut ongelmaa. Pitääpä jatkossa tarkkailla, miten muilla Ja muualla käy.

Ja pysähtyä ettei tavaraa tule likaa kerralla, eikä sitä sulaa pääsisi syntymään. Joissain kassamalleissa anturi joka tavaran määr seuraa on asetettu liian korkealle, eikä välttämättä huomaa matalampia tavaroita ja hihna vaan liikkuu edelleen. Meillä esim. viilipurkit, kyljellään oleva ruokakermapurkki yms. ovat sellaisia mitkö jäävät juurikin tuon tunnistimen huomaamattomiin. Jugurtit, viinit yms. joita ei haluta rytätä jätetään yleensä myös viimeiseksi... Sitten kapulasta huolimatta seuraavan asiakkaan tuotteet vyöryy päälle kun hihna ei pysähdykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää suunnattomasti jos ei ihmiset käytä niitä kapuloita.. Koska yleensä niiden tuotteiden poistaminen jotka on ollu toisen asiakkaan, tapahtuu korjauskuitin kautta ja se vie aikaa ja se ärsyttää varmasti muita asiakkaita yhtä paljon kun mua. Ja lisäksi siihen hihnasta valittamiseen.. Meillä hihnat ovat automaattisia, eikä me kassatädit pystytä niitä pysäyttämään/käýnnistämään itse..

Vierailija
4/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että hihnassa olisi vuorotellen vaikka mustia ja harmaita pätkiä.

Ja tuo tavaroiden sekaisinmeno johtuu vain idioottikassasta, joka ei osaa pysäyttää hihnaa vaan vedättää koko ajan talla pohjassa. Ja silloinhan ei auta kapulatkaan.

ja silloin nopeinta on kun kassahenkilö ei pysäyttele sitä itse välillä vaan antaa hihnan kulkea automaattisesti.

Kun sensorin eteen tulee jokin tavara tai kapula, hihna pysähtyy ja kun kassahenkilö poistaa tuon tavaran, hihna liikkuu. Hihna liikkuu jonkin aikaa vielä viimeisen tavaran oton jälkeenkin.

Vierailija
5/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Lue edellinen viesti ja ymmärrä se! Siitä palikasta ei ole hyötyä, jos kassaneiti ei pysäytä hihnaa. Kahden asiakkaan ostokset menevät kapulasta huolimatta sekaisin ja myös ryttyyn.

Onko tuo hihnan pysähtyminen kauppakohtaista? Pitääkö se pysäyttää vai voiko se pysähtyä automaattisesti? Erilaiset hihnat? Omassa lähikaupassani ei ole ollut ongelmaa. Pitääpä jatkossa tarkkailla, miten muilla Ja muualla käy.

Ja pysähtyä ettei tavaraa tule likaa kerralla, eikä sitä sulaa pääsisi syntymään. Joissain kassamalleissa anturi joka tavaran määr seuraa on asetettu liian korkealle, eikä välttämättä huomaa matalampia tavaroita ja hihna vaan liikkuu edelleen. Meillä esim. viilipurkit, kyljellään oleva ruokakermapurkki yms. ovat sellaisia mitkö jäävät juurikin tuon tunnistimen huomaamattomiin. Jugurtit, viinit yms. joita ei haluta rytätä jätetään yleensä myös viimeiseksi... Sitten kapulasta huolimatta seuraavan asiakkaan tuotteet vyöryy päälle kun hihna ei pysähdykkään.

Vierailija
6/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kapulat siinä turhaankaan ole tarjolla, mutta ihminen joka on itsekäs jättää noudattamatta toista ihmistä helpottavaa asiaa vain koska kuvittelee tietävänsä paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan sua, kun uskallat olla eri mieltä tästä NIIIIIIN tärkeästä kapula-asiasta. Koeta jaksaa, mutta katso selkäsi taakse. Voi tulla av-mammman kapulasta päähän...

Vierailija
8/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen sen laittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anarkia nousee.

Vierailija
10/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse turhaan vahtia kassaa kun sillä kumminkin menisi eri ihmisten ostokset sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä ärsytti ne jotka ei kapulaa laita! Se hihna liikkuu ja ne hienot välit ei pysy siellä ostosten välissä. Sitte tiuskitaan kun kassa ei tiedä mikä on kenenkin. Been there done that!

Vierailija
12/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut merkille, että siitä kapulasta ei ole mitään mainittavaa hyötyä. Se hihnanperhele kun rullaa ja rullaa, niin ne edellisen asiakkaan kevyet tavarat hyppää sen kapulan yli mun ostosten päälle. Pahimmassa tapauksessa siinä kapulan päällä on meidän molempien ostokset sekaisin, osa mun ostoksista edellisen asiakkaan puolella ja osa edellisen asiakkaan tavaroista mun puolella. Kiva sitä sotkua on siinä sitten setviä.



Kuinka vitun vaikeeta sen kassahenkilön on pysäyttää se hihna ettei ne ostokset mene sekaisin???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hihnanlevyisen välin" ei riitä, koska ihmiset mielellään alkaa lastaamaan tavaroitaan hihnalle heti kun siihen mahtuu, jotta maksaminen sujuisi joutuisasti eikä tarvitse painavia tavaroita kantaa. muista myös takana oleva. kapula kuuluu laittaa aina, helpottaa asiakkasta ja kassaa!

Vierailija
14/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hihnanlevyisen välin" ei riitä, koska ihmiset mielellään alkaa lastaamaan tavaroitaan hihnalle heti kun siihen mahtuu, jotta maksaminen sujuisi joutuisasti eikä tarvitse painavia tavaroita kantaa. muista myös takana oleva. kapula kuuluu laittaa aina, helpottaa asiakkasta ja kassaa!

Lue edellinen viesti ja ymmärrä se! Siitä palikasta ei ole hyötyä, jos kassaneiti ei pysäytä hihnaa. Kahden asiakkaan ostokset menevät kapulasta huolimatta sekaisin ja myös ryttyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei ole turha. Tekee tehtävänsä ostoksien erottamisessa toisistaan pitkällä kassahihnalla kaupoissa, joissa ostetaan ehkä jopa kymmeniä tuotteita kerralla.

Laitan omat ostokseni (tulevassa pakkaamisjärjeyksessä, painavimpia ensin, hankalia(esim.teräväreunaisia) ja särkyviä viimeiseksi) vasta 10-15 cm:n päähän kapulasta, jolloin eivät mene kapulan yli kassakoneen luona. Ja laitan kapulan 10-15 cm ostoksieni jälkeen että siinäkin on vähän tyhjää pakkaantumisen varalta. Joskus harvoin on joku siirtänyt kapulaa kiinni ostoksiini, muutoin toimii tosi hyvin.

Vierailija
16/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapula kuuluu laittaa aina, helpottaa asiakkasta ja kassaa!

Ihan saa kuule tehdä miten tykkää, löysää pipoa nirppanokka!

Vierailija
17/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että hihnassa olisi vuorotellen vaikka mustia ja harmaita pätkiä.

Ja tuo tavaroiden sekaisinmeno johtuu vain idioottikassasta, joka ei osaa pysäyttää hihnaa vaan vedättää koko ajan talla pohjassa. Ja silloinhan ei auta kapulatkaan.

Vierailija
18/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Lue edellinen viesti ja ymmärrä se! Siitä palikasta ei ole hyötyä, jos kassaneiti ei pysäytä hihnaa. Kahden asiakkaan ostokset menevät kapulasta huolimatta sekaisin ja myös ryttyyn.

Onko tuo hihnan pysähtyminen kauppakohtaista? Pitääkö se pysäyttää vai voiko se pysähtyä automaattisesti? Erilaiset hihnat? Omassa lähikaupassani ei ole ollut ongelmaa. Pitääpä jatkossa tarkkailla, miten muilla Ja muualla käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi